Katarina

svagreambulatoriet

3 indlæg i dette emne

Hej..

Jeg har fået et brev fra sygehuset, hvor der står at jeg skal komme til kontrol i svagreambulatoriet her i næste månede..

Og Da der ikke står hvad det går ud på ville jeg lige høre om der er nogle der kan svare på hvor det går ud på?!

Det eneste der står er jeg skal have en urinprøve med og at undersøgelsen tager ca. en halv time..

synes det kunne være meget rart a vide, hvad det var for en undersøgelse, og hvad den gik ud på..

Håber der er nogle der kan hjælpe?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I min graviditetsfolder står der følgende:

Graviditetssukkersyge

Du vil blive tilbudt undersøgelse for graviditetssukkersyge, hvis:

Du har sukker i urinen

Du tidligere har haft graviditetssukkersyge

Du har et BMI over 27

Dine egne børn, søskende eller forældre har type 1 eller 2 diabetes

Du tidligere har født et barn, der vejede over 4500 g

Undersøgelsen foregår oftest omkring uge 28-32. Et mindre antal gravide tilbydes dog en tidlig undersøgelse for graviditetssukkersyge før uge 20. Dette foregår på vores Svangreambulatorium. Du møder fastende fra morgenstunden, hvorefter du vil få en sukkeropløsning at drikke. Efter ca. 2 timer, vil vi måle dit blodsukker.

Jeg ved ikke om det måske er det der skal ske med dig? Men det er da i hvert fald mærkeligt, at du ikke har fået andet at vide end at du skal møde op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay.. Tak

Det kan godt være det, skal jeg ikke kunne sige.

Men har ikke haft nogel a delene, og det passer heller ikke med hvor langt jeg er henne til den tid..

Jeg er næsten 23 uger henne når jeg skal til den undersøgelse..

Men må prøve a ringe til sygehuset, og få fat i en som kan forklare mig mere om hvad det er...

Men tak for hjælpen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER