girly1988

Madrasser seng, barnevogn, lift...

4 indlæg i dette emne

Nå lige et spg. som nogen af jer sikkert synes er dumt..

Har nu vasket alt betræk til madrasserne...nu kommer jeg så pludselig i tvivl om fx. Helsemadrassen til tremmesengen...skal hullerne vende op eller ned når madrassen ligges i sengen?

Det til barnevognen er blødt skum med hørfiberunderlag...skal hørfiberen da vende opad eller være ned mod barnevogn og lift?

Føler mig sq lidt dum pt....men hellere spørge end vende madrasserne forkert...

Og bruger i alle rullemadrasser eller er det en smagssag ligesom med tisseunderlag?

På forhånd tak piger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er ikke dumme spørgsmål, jeg har en 2 årig og er ikke sikker på svarene! :lolhit

Jeg tror nok, det er en helsemadras vi har. Og den vender vi faktisk jævnligt, så min erfaring er, at det faktisk er ligemeget, hvordan den vender :unsure

Hørfibre og skum, der synes jeg, det lyder som om at hørfibrene skal være nederst, men jeg er ikke sikker. Men jeg tænker at skummet former sig mest efter kroppen og derfor er det, man ligger på? Min søns liftmadras var ren skum (tror jeg?)

Rullemadras har vi aldrig brugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helsemadras skal have toppene opad, toppene er blandt andet for at madrassen ikke bliver formet efter barnet, og luftmellemrummene virker isolerende (barnet varmer luften op med sin kropsvarme). De fordeler også barnets vægt på en mere ergonomisk måde. Så opad med dem ;)

Hørfibermadrasserne er jeg ret sikker på skal vende med hørfiberen opad, for at isolere barnet. Men jeg ville personligt vende det nedaf, fordi det er ret stift i det. Vender du det nedaf, vil det isolere barnevognsbunden, så det vil stadig have en effekt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger forresten ikke rullemadras, men et tisseunderlag, der er tyndt. Hvis du har en god madras, så vil jeg ikke synes det var nødvendigt med rullemadras.

Hvis du bruger en rullemadras af alm skum, vil effekten fra helsemadrassens toppe gå væk. Så hellere nøjes med den gode helsemadras:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER