skruk

livsforsikring

23 indlæg i dette emne

Har I det? hvilke overvejelser har I gjort jer? Og hvor meget er I forsikret for, hvis I er forsikret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har, men jeg kan ikke lige huske, hvor meget, det er for. Det var min mand, der insisterede, men nu hvor det er ordnet, synes jeg det er trygt og rart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har begge to. Mener det er 1 mio. Kr på manden og jeg har 2x1 mio kr. Måske har han også 2 det har han ihvertfald tidligere haft.

Jeg ved hvor vigtigt det var da min far døde at han havde en livsforsikring - ellers havde min mor måtte sælge vores hus, bil ja alt - da hun på daværende tidspunkt vat i udredelse til førtidspension og ikke ville have råd til de ting med tre børn.

Jeg ved den ene forsikring er fra da jeg var under min mors forsikringer jeg har forsat, den anden er en min mand har tegnet på mig og sig selv da vi flyttede sammen.

Jeg gik fra at være under mors forsikringer selvom jeg var udeboende, til at komme med under min mands- da jeg var under 21 da vi flyttede sammen. Hans forsikringer går over hans løn så har faktisk sat mig alt for lidt ind i det og aldrig været tvunget til at tage stilling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har for omkring en million og min mand har for lidt mere.

Begge er gennem arbejdet. Det er vigtigt for os at den anden ikke også skal bekymre sig ret meget om økonomi samtidig med sorgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har for lige knap 1 mio.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hver 1,3 mil og jeg har 450.000 på en anden. Jeg har før skrevet et indlæg om det, men gentager altid gerne: sørg for ar få tegnet livs- og invalideforsikringer imens I er unge og raske. Når først I har været syge, er det for sent eller for dyrt. Det er en MEGET stor del af befolkningen som bliver syge inden pensionsalderen og jeg kender desværre personligt til mange der døde alt for unge og efterlod familie. Forsikringen er en enorm lettelse.

Det er ubehageligt at tale om, men når det ER gjort, så bliver man lettet og skal ikke gå og tænke mere over det. Tegn dem gerne via jeres pensionsordninger, det er billigere for den daglige økonomi og HUSK at når I får jeres første job med pension kan man ofte få forsikringerne uden at give helbredsoplysninger indenfor de første 3-6 måneder.

God morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har på omkring 1 million hver.

Derudover har vi en forsikring hvor banken betaler huset ud, hvis min mand dør. Jeg er hjemmegående og har derfor ingen indtægt, derfor har vi tegnet den forsikring, min mand vil kunne blive ved med at betale af på huset og vi har derfor ikke samme forsikring hvis det er mig der dør.

Derudover har min mand en tab af erhvervsevne forsikring. Min far havde en i sin tid og da han blev blind og ikke længere kunne arbejde og fik førtidspension så fik han 80% af sin tidligere løn udbetalt til han var 60 år.

Min venindes mand har været syg i 5 år efterhånden og uarbejdsdygtig pga sygdommen og har også haft en forsikring for tab af erhvervsevne som også gør de holder sig godt oven vande. Så jeg har eksempler tæt på hvor vigtigt det er at sikre sig og det har vi så også gjort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har begge nogle super gode livsforsikringer gennem arbejdet. Jeg er forsikret for omkring 1.3 mio og Rasmus for 1.6 mio. Derudover har vi tegnet private forsikringer, da banken krævede det, da vi skulle låne til hus. Men jeg føler mig SÅ tryg og sikker ved det. Vi har også begge to en god forsikring ved kritisk sygdom - også igennem arbejdet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har en på knap en milion, der skal deles med halvdelen til mig og den anden halvdel til deling mellem hans børn.

Jeg er forsikret for knap to millioner - cirka en til min mand og knap en til min søn. Det er drønvigtigt for mig at sikre min søn, så han på ingen måde risikerer at komme til at lide under, at hans far også har en mislykket familie bag sig.

Edit: jeg har bedt min mand om, at han - i tilfælde af at jeg dør først - sørger for, at midler, der stammer fra mig, går til vores søn. Men jeg stoler ganske enkelt ikke på, at han ikke falder for fristelsen til at ligestille sine børn. Derfor den ekstra forsikring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke huske beløbene, men ved kritisk sygdom/nedsat erhvervsevne og død er der et beløb fra min pensionsordning og desuden fra min ulykkesforsikring. Så vidt jeg husker, har jeg prioriteret nedsat erhvervsevne højere end dødsfald. Og thumbs up for den her tråd - det er ikke noget alle tænker på, men det kan gå hen og gøre en kæmpe forskel, hvis man er uheldig at blive ramt af sygdom/ulykke/dødsfald. Desuden er der også mange, der ikke er klar over, at de rent faktisk har ret til at få udbetalt et beløb, hvis de rammes af kritisk sygdom og dermed ikke får beløbet udbetalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar :)

Vi har alle 3 livsforsikring, men det er min mand meget i mod ;) bonus, at jeg så godt kunne tegne på ham alligevel ;) Jeg er så pro forsikringer. Så vi skal også have kritisk sygdom og mod tab af erhvervs evne når vi skal arbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar :)

Vi har alle 3 livsforsikring, men det er min mand meget i mod ;) bonus, at jeg så godt kunne tegne på ham alligevel ;) Jeg er så pro forsikringer. Så vi skal også have kritisk sygdom og mod tab af erhvervs evne når vi skal arbejde.

Hvorfor er han meget imod? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er han meget imod? :blink

Fordi vi er unge og "raske" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi vi er unge og "raske" ;)

 

Arh, det er da et dårligt argument. Det er jo netop mens man ikke fejler noget, at man skal sørge for at tegne den slags forsikringer - ellers risikerer man, at man ikke kan få muligheden senere. Og det at være "ung og rask" er desværre heller ikke altid ens betydende med, at man går fri for sygdom og i værste fald død. Godt du insisterer på, at I har forsikring :sm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh, det er da et dårligt argument. Det er jo netop mens man ikke fejler noget, at man skal sørge for at tegne den slags forsikringer - ellers risikerer man, at man ikke kan få muligheden senere. Og det at være "ung og rask" er desværre heller ikke altid ens betydende med, at man går fri for sygdom og i værste fald død. Godt du insisterer på, at I har forsikring :sm

Ja, mega dårligt argument ;) så er det godt, at det er mig, der styrer budgettet :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi vi er unge og "raske" ;)

Men derfor kan man jo godt ende i en bilulykke fx? Det handler jo ikke kun om, hvis man bliver syg :unsure

Men godt at du insisterer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super god tråd - og relevant!!

 

Vi er her hjemme ikke livsforsikret (endnu), men det er klart et spørgsmål om tid ! 

Er der nogen der kan forklarer forskellen på en kryds-livsforsikring og livsforsikring (eller er det det samme? ) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også gerne lige komme med nogle rigtig dumme-spørgsmål. Det virker til at I alle sammen har godt styr på det her :)

 

Jeg har faktisk aldrig gjort mig nogle som helst overvejelser om forsikringer - overhovedet. Det er ikke noget jeg har lært hjemmefra, og jeg har aldrig fået styr på forsikringer generelt, især ikke livsforsikringer. Det virker bare som en stor mundfuld at skulle læse op på diverse hjemmesider, og jeg ved ikke rigtig hvem jeg skal spørge til råds, uden at skulle kontakte diverse firmaer, som jo selvfølgelig gerne vil sælge deres egne produkter.

 

Hvilke forsikringer vil I anbefale at have?

Min mand og jeg er gift og skal til at have vores første barn. Jeg studerer (er på barsel det næste års tid), og min mand skal også til at starte på at læse til januar.

 

Synes godt nok at det er noget af en jungle at finde rundt i, men jeg har virkelig en dårlig mavefornemmelse over ikke at være livsforsikret  :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super god tråd - og relevant!!

 

Vi er her hjemme ikke livsforsikret (endnu), men det er klart et spørgsmål om tid ! 

Er der nogen der kan forklarer forskellen på en kryds-livsforsikring og livsforsikring (eller er det det samme? ) :)

 

Åh, det har jeg ikke hørt om før, så der kan jeg desværre ikke hjælpe 

 

Jeg vil også gerne lige komme med nogle rigtig dumme-spørgsmål. Det virker til at I alle sammen har godt styr på det her :)

 

Jeg har faktisk aldrig gjort mig nogle som helst overvejelser om forsikringer - overhovedet. Det er ikke noget jeg har lært hjemmefra, og jeg har aldrig fået styr på forsikringer generelt, især ikke livsforsikringer. Det virker bare som en stor mundfuld at skulle læse op på diverse hjemmesider, og jeg ved ikke rigtig hvem jeg skal spørge til råds, uden at skulle kontakte diverse firmaer, som jo selvfølgelig gerne vil sælge deres egne produkter.

 

Hvilke forsikringer vil I anbefale at have?

Min mand og jeg er gift og skal til at have vores første barn. Jeg studerer (er på barsel det næste års tid), og min mand skal også til at starte på at læse til januar.

 

Synes godt nok at det er noget af en jungle at finde rundt i, men jeg har virkelig en dårlig mavefornemmelse over ikke at være livsforsikret  :unsure

 

 

I har forhåbentlig en ulykkesforsikring? Hvis I ikke har det, så skal I sørge for at få det. Når I kigger på police, så kan I få en forsikringsmand ud (eller det kan klares telefonisk), som lytter til jeres behov og ønsker og strikker noget sammen ud fra det. Dog vil jeg sige, at i hvert fald i mit forsikringsselskab (LB), der er standardpakken ret fin. Jeg har indboforsikring og ulykkesforsikring, og i ulykkesforsikringen er der taget højde for, at der skal udbetales 100.000 kr. ved kritisk sygdom (fx. kræft), at der er afsat noget i retning af 1,2 mill. til invalidering som konsekvens af en ulykke (her kan jeg nævne, at jeg for nogle år siden fik tilkendt 5% invalidering i forbindelse med et færdselsuheld og fik udbetalt omkring 80.000 - der så desværre blev til et tab, da jeg solgte min andel), og så er der også mulighed for at få udbetalt et engangsbeløb ved dødsfald. Her har jeg dog sat beløbet til 0 kr., da jeg via min pension har en forsikring, der udbetaler 2 mill. hvis jeg skulle dø, før jeg fylder 67 år. Men altså, det er stort set standardpakken i LB's ulykkesforsikring, jeg har, og den synes jeg dækker mine behov fint :) Jeg kender ikke til andre selskabers policer, da jeg aldrig har været kunde andre steder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super god tråd - og relevant!!

Vi er her hjemme ikke livsforsikret (endnu), men det er klart et spørgsmål om tid !

Er der nogen der kan forklarer forskellen på en kryds-livsforsikring og livsforsikring (eller er det det samme? ) :)

Forskellen er, at der er to til at tegne en krydsliv, men kun én til at tegne en livsforsikring :)

Læs evt. mere her: http://www.findforsikring.dk/livsforsikring/fordele-ved-krydslivsforsikring/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, en livsforsikring tegner man på sig selv. Det vil sige at jeg tegner en forsikring på 1. mio kr. så hvis jeg dør er der penge til min familie.

 

Krydsliv tegner man typisk når man køber hus, får børn osv (eller før), men der forsikrer man hinanden. Det vil sige at jeg tegner en forsikring på min mands liv. Da det er mig som ejer forsikringen er der ingen andre der kan forsøge at gøre krav på udbetalingen, hvis min mand dør (f.eks. børn). 

 

Hvis I har et godt forhold til jeres bank, er det oplagt at spørge dem om et forsikrings- og evt. pensions overblik. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I har forhåbentlig en ulykkesforsikring? Hvis I ikke har det, så skal I sørge for at få det. Når I kigger på police, så kan I få en forsikringsmand ud (eller det kan klares telefonisk), som lytter til jeres behov og ønsker og strikker noget sammen ud fra det. Dog vil jeg sige, at i hvert fald i mit forsikringsselskab (LB), der er standardpakken ret fin. Jeg har indboforsikring og ulykkesforsikring, og i ulykkesforsikringen er der taget højde for, at der skal udbetales 100.000 kr. ved kritisk sygdom (fx. kræft), at der er afsat noget i retning af 1,2 mill. til invalidering som konsekvens af en ulykke (her kan jeg nævne, at jeg for nogle år siden fik tilkendt 5% invalidering i forbindelse med et færdselsuheld og fik udbetalt omkring 80.000 - der så desværre blev til et tab, da jeg solgte min andel), og så er der også mulighed for at få udbetalt et engangsbeløb ved dødsfald. Her har jeg dog sat beløbet til 0 kr., da jeg via min pension har en forsikring, der udbetaler 2 mill. hvis jeg skulle dø, før jeg fylder 67 år. Men altså, det er stort set standardpakken i LB's ulykkesforsikring, jeg har, og den synes jeg dækker mine behov fint :) Jeg kender ikke til andre selskabers policer, da jeg aldrig har været kunde andre steder...

Øøøøøøhm, bliver du sur hvis jeg svarer nej?  :oops Det eneste vi har (som jeg faktisk også er ret usikker på om vi egentlig fik tegnet), det er en indbo forsikring. Men jeg aner faktisk intet om det!

 

Men jeg tænker, at hvis vi kontakter et specifikt firma, vil de så ikke altid prøve at overtale os om at deres tilbud er det bedste, og er lige præcis dét vi har brug for? Specielt når vi ikke har forstand på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øøøøøøhm, bliver du sur hvis jeg svarer nej?  :oops Det eneste vi har (som jeg faktisk også er ret usikker på om vi egentlig fik tegnet), det er en indbo forsikring. Men jeg aner faktisk intet om det!

 

Men jeg tænker, at hvis vi kontakter et specifikt firma, vil de så ikke altid prøve at overtale os om at deres tilbud er det bedste, og er lige præcis dét vi har brug for? Specielt når vi ikke har forstand på det.

 

He he, jeg bliver ikke sur....jeg bliver skuffet ;) Kan I SÅ få tegnet en ulykkesforsikring! :sm Måske kan en side som den her være en hjælp? Jeg tænker dog også, at det er værd at undersøge, om I kan få billig forsikring enten via noget fagforening eller fordi du er studerende. Der ville jeg undersøge pris på både indboforsikring og ulykkesforsikring og så samtidig sørge for, at I er dækket ind ved kritisk sygdom, invalidering og død.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER