Guest

BK panel!!! Tror dælme vi flytter!!!

44 indlæg i dette emne

Min hjerne er ved at eksplodere!!! Det her lejligheds salg er SÅ dårligt timet!

Der er faldet 50.000 kr ned fra himmelen (svigerfar vil låne os dem).

Hvilket sikkert betyder at alting flasker sig og vi rent faktisk kan købe hus!

Ved at bo hos svigerfar vil vi i mdr. Spare 10.000 kr pr. Mdr. (Vi vil selvf. Kun låne hvad der er nødvendigt af svigerfar i den sammenhæng)

Men vi vil være bolig løse indtil vi har købt et nyt hus! Hvilket jo typisk vil være om 3 mdr. Økonomisk er det jo FANTASTISK!!!

Men for ind i H..... Hvor er det :numse at skulle bo hos svigerfar!!! Helt ærligt så kan jeg bare se det ene efter det andet falde sammen om ørerne på mig!!!

Jeg har det som om jeg er trængt op i en krog!!!

Anders har arbejdet HÅRDT på at få enderne til at hænge sammen, og hvor ville jeg ELSKE at flytte i hus!!! I min barndoms by, tæt på en god skole, tæt på mine forældre, tæt på min søster i et hus der (på billeder) er så tæt på perfekt at det er til at tude over!!!

Problemet er så at jeg ærlig talt er SNOT forkælet og bund egoist!!!

Jeg ORKER ikke bo hos svigerfar i 3 mdr. Og henover julen er KATASTROFE!!!!

I alt det her hvor jeg har været så langt nede og grebet efter strå er der et strå der er ret stærkt - julen, december, julehygge, ro, Mie tid!

Jeg gik glip af Mies fødselsdag - sådan rent mentalt og jeg LOVEDE at jeg tog revanche i december!!!

Nu skal jeg så spendere december som gæst i en andens hjem, uden arbejde, uden MINE ting, uden frihed, skal gå op og ned af Anders's far der er på efterløn. Selvom han vil være rigtig meget hos svigermor på plejehjemmet, så vil ALLE aftener være med ham!!!!

= absolut ingen privatliv. Ingen julestemning!!!

Og hvorfor pokker betyder den latterlige julestemning så så meget for mig??? Fordi jeg kun har den at holde fast i lige nu!!!

Måske er det hele i virkeligheden så åndsvagt fjollet, fordi i det store perspektiv er vi så tæt på drømme huset at vi kan lugte det!!!

Anders vil SÅ gerne!!! Som i at vi faktisk blev ret meget uvenner, men jeg FORSTÅR jo godt det store perspektiv, det lille perspektiv fylder bare ekstremt ved mig!

Vi er nået til en form for enighed! Så nu er det nok det vi gør!!! Men for HELVEDE!!!! Jeg syntes det er LORT!!!

Vi indretter hans fars soveværelse som en mikro lejlighed. Med lege hjørne til Mie, fjernsyn, sofastol m.m.

Og hvad vil jeg med det her?

Ha luft, råbe :numse blive enig med mig selv og høre nogle rigtig gode guldkorn til hvad jeg skal gøre for at komme til at føle mig hjemme! Gøre december hyggelig og julet så julestemningen bevares og finde på "dates" så vi kan komme væk hjemmefra!

Hjælp til at finde på hvad vi har brug for på et værelse i 3 mdr!

Finde på hvad FANDEN jeg skal få tiden til at gå med på et micro værelse i 3 mdr!!!

Måske viser det sig imorgen at vi ikke kan få det til at hænge sammen, men lige nu bliver jeg NØD til at gå ud fra at det kan, for hvis det kan skal min hjerne godt nok rystes på plads!!! Og det tager tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi boede hos svigerne i 8 uger, og ja jeg hadede det. Men det var det RIGTIGE valg og i det store billede er det komplet ligegyldigt.

Mine råd er:

Hav et rum der er jeres!! Med tv og hygge og jeres ting.

Tag meget ud. Aftal at en del af det beløb i sparer er møntet på ture ud, ud at spise, på hotel, biografen osv

Hold fokus på målet

Få det bedste ud af det - bor han i hus, betyder det måske han har have - forestil dig at kunne bygge snemand med mie, lav fuglekugler med mie og hæng dem ud der osv

Udtænk dig en flugtplan. Jeg boede en uge ved min søster, som forstod at hun skulle lade mig være i fred.

Ud fra det jeg læser, og med tanke på hvor længe i har ønsket at sælge, så synes JEG det rigtige er at sælge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg siger jo stadigvæk sælg. Det er jo ikke til at vide hvornår I får et bud igen og der er ingen der ved hvad næste bud bliver.

Jeg kan godt forstå der er :numse at skulle bo hos svigerfar og specielt som arbejdsløs. Det bliver afsindig hårdt og kan godt forstå det ikke er optimalt. For det er det bare slet ikke.

Men husk hvad I har i vente... Et hus med have med masser af plads til Mie og kommende lillebrøster og ikke mindst alt det du holder af.

Men vigtigst af alt, så skal du og A være enige. Det skal være en fælles beslutning.

Jeg synes stadig det er rigtig spændende og håber I når til en fælles beslutning I begge kan leve med.

Og så skal du have et stort :kram

Og hvis du synes det er volapyk, smid det ud til højre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe kram! :kram

Jeg vil i høj grad tilslutte mig Stephis ord om flugtplan, penge øremærket til dates (svigerfar er glimrende barnepige såvidt jeg husker?) og det positive i det, som have, snemænd og fuglekugler. Måske vil Mie huske det som verdens hyggeligste jul fordi morfar var så meget med?

Gider svigerfar at se julekalender? Hvis ikke, så kan I jo passende vælge 1-3 julekalendere, som I følger med i = helt naturlig dagligt frirum.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :kiss

Anita det er LANGT fra volapyk! Og du har set huset/Guleroden åh jeg håber DET er HUSET!

Det vil gøre min mave fornemmelse EKSTREMT meget bedre, hvis det hus er i udsigt som et faktum og ikke alt det her måske noget!!!

Stephie du er guld! Jeg håber på en af de mest snefyldte vintre i mands minde :p så vi kan bygge snemænd og kælke!

Men fuglekugler er da en af de mest fantastiske ideer! Jeg havde en opskrift på Magarine og fuglefrø der var fuglenes favorit sat op imod de købte. Det MÅ vi lave i december til alle bedstefars fugle. Vi har et sommerhus til rådighed 24-7 som KUNNE benyttes. Og så har jeg allerede et par aftaler i hus + ikke mindre end 3 løse i Århus.

BBM jo bedstefar er en fantastisk barnepige, og han GIDER! Så jeg tror vi skal gå all in på romantikken!

(Selvom tanken om svigerfar i rummet ved siden af er :puke især når PB gerne skulle skydes igang igen i december! :prik )

Det ER en fælles beslutning, ikke en yndlings beslutning men som Stephie skriver så er det den RIGTIGE!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog i øvrigt et bad, fordi det altid hjælper mig til at tænke bedre, og i dag var ingen undtagelse, jeg fik lidt flere ideer, så nu kommer der nok snart en masse mærkelige tråde i julesmalltalk :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog i øvrigt et bad, fordi det altid hjælper mig til at tænke bedre, og i dag var ingen undtagelse, jeg fik lidt flere ideer, så nu kommer der nok snart en masse mærkelige tråde i julesmalltalk :p

Dét glæder jeg mig til! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det blir snevinter, det har jeg bestemt! William har nemlig en bobslæde som jeg glæder mig til at trække ham rundt i :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom jeg HADER sne, så håber jeg for jer at det bliver en vinter med masser af det :)

Stephi er jo fuld af gode ideer så dem stemmer jeg for :D

Plus hvis du får brug for en aftale, så er jeg klar. Mit hjem står åbent :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld jeg sådan kaster noget ud i den blå luft, men når I nu ikke har købt/budt på huset endnu. Hvordan ved I så at I ville kunne flytte ind om 3 mdr. Eller sætter I det som et krav i forhandlingen?

Vi kunne nemlig først overtage huset 6 mdr efter, da sælger skulle vente på deres nye hus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well, helt kort - hvem siger, at der ikke kan være julehygge i svigerfars hus :) Mon ikke han vil nyde, at du går Gertrud Sand på det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld jeg sådan kaster noget ud i den blå luft, men når I nu ikke har købt/budt på huset endnu. Hvordan ved I så at I ville kunne flytte ind om 3 mdr. Eller sætter I det som et krav i forhandlingen?

Vi kunne nemlig først overtage huset 6 mdr efter, da sælger skulle vente på deres nye hus.

det ved vi ikke, det vi ved er at vi kan bo gratis og spare penge op i 3 mdr, hvilket er over 30.000 kr, det er PÆNT mange penge! Hvis vi ikke kan overtage efter 3-4 mdr så må vi jo ud og finde på noget andet.

Vi VED jo heller ikke om det er DET hus det bliver. Nu skal vi jo først finde ud af om vi skal blive boende eller bliver hjemløse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well, helt kort - hvem siger, at der ikke kan være julehygge i svigerfars hus :) Mon ikke han vil nyde, at du går Gertrud Sand på det hele.

Ha ha det skal han nok SELV klare!!! Især med Mie i huset! Det er altid ham der pynter og laver dekorationer. Det plejer at være et julehyggeligt hjem, men det er ikke helt det samme uden Svigermors varme :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :lovebk er meget mere positivt indstillet nu!

Vi finder juleglæden lige meget hvad!!! Vi går amok i julebag alligevel (intet bringer julestemningen op som duften af jul), vi tager ud til min mor og laver konfekt og hvad vi ellers finder på!!!

Vi ser julekalender, hører julemusik og så skal jeg se 10.000 julefilm!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :lovebk er meget mere positivt indstillet nu!

Vi finder juleglæden lige meget hvad!!! Vi går amok i julebag alligevel (intet bringer julestemningen op som duften af jul), vi tager ud til min mor og laver konfekt og hvad vi ellers finder på!!!

Vi ser julekalender, hører julemusik og så skal jeg se 10.000 julefilm!!!

Ja da!!! :yay :glad :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :lovebk er meget mere positivt indstillet nu!

Vi finder juleglæden lige meget hvad!!! Vi går amok i julebag alligevel (intet bringer julestemningen op som duften af jul), vi tager ud til min mor og laver konfekt og hvad vi ellers finder på!!!

Vi ser julekalender, hører julemusik og så skal jeg se 10.000 julefilm!!!

Kan godt mærke din positivitet er steget :glad Er sikker på I får en god jul alligevel og jeg håber virkelig I får guleroden :yay :goodluck :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg er jo total inhabil i forhold til, at give svar her!

Men håber virkelig A og dig får snakket sammen, og lavet en fælles plan, for hvad der skal ske.

Når i har fundet frem til den rigtige løsning for jer, er jeg sikker på, at i nok skal klare alt hvad den løsning indebærer, også at bo hos svigerfar.

Du er skide sej at du formår, at få vendt dine tanker til noget positiv!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er jo virkelig helt perfekt indrettet, og ser rigtig fint ud. Kan godt forstå I gerne vil derhen, krydser fingre for en god løsning der er til at holde ud. Som Tille skriver du har jo virkelig en formidabel evne til flexibilitet, ved at finde det positive i den mulige situation, selv om den ved første øjekast ser rigtig svær ud. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så fint et hus :yay :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow en lækker hybel! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det flot! God indretning :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er jo total inhabil i forhold til, at give svar her!

Men håber virkelig A og dig får snakket sammen, og lavet en fælles plan, for hvad der skal ske.

Når i har fundet frem til den rigtige løsning for jer, er jeg sikker på, at i nok skal klare alt hvad den løsning indebærer, også at bo hos svigerfar.

Du er skide sej at du formår, at få vendt dine tanker til noget positiv!!

Tak :kiss er knap så positiv i dag! Lige nu afventer jeg bare svar fra Anders. Håber lidt afklaring giver ro!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo virkelig helt perfekt indrettet, og ser rigtig fint ud. Kan godt forstå I gerne vil derhen, krydser fingre for en god løsning der er til at holde ud. Som Tille skriver du har jo virkelig en formidabel evne til flexibilitet, ved at finde det positive i den mulige situation, selv om den ved første øjekast ser rigtig svær ud.

Det er dælme heller ikke let ;) men jeg gør mit bedste! Ser på det store perspektiv og det er jo fint og det vi vil!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER