Carcassonne

Paris - Bryllupsrejse

7 indlæg i dette emne

Hej :)

Min mand og jeg skal på bryllupsrejse til Paris om 1 uge, men hvad skal vi se og hvad skal man købe?

Hvad vil i anbefale?:) 

Del dette indlæg

Vi var i Paris forrige år, og det vi fik allermest ud af, det var faktisk bare at gå rundt, især i latinerkvarteret! Stemningen var (og er sandsynligvis stadig! ;)) bare helt fantastisk.. Og det er altid en restaurant hvor der er livemusik, og det er bare en fantastisk by! :loveshower

Hav en rigtig dejlig brullupsrejse! :kram2 :kiss :7himmel

Del dette indlæg

Annonce ♥

Paris er jo skøn bare at tulle rundt i :yay

Jeg ville se Louvre (synes det var sjovt at se Napoleons lejlighed derinde - det er meget andet end billeder!) og derefter gå gennem parkerne. Mener man derfra kan gå hele vejen til Chapms elyses? Der er masser af lækre (dyre!!) butikker, men man kan jo altid kigge vinduer ;)

Sacre Ceur (kan ikke lige stave...) og området deromkring

Den gamle triumfbue synes jeg også er fin. Og en imponerende stor rundkørsel den ligger i! Derimod ville jeg springe den nye triumfbue over. Det var godt nok kedeligt!

Men der er så mange ting at vælge. Nu når I har en uge ville jeg måske også tage til Versailles. Det ligger lidt udenfor Paris, men skulle være turen værd. Jeg har dog ikke selv været der.

Rigtig god tur!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Paris er jo skøn bare at tulle rundt i :yay

Jeg ville se Louvre (synes det var sjovt at se Napoleons lejlighed derinde - det er meget andet end billeder!) og derefter gå gennem parkerne. Mener man derfra kan gå hele vejen til Chapms elyses? Der er masser af lækre (dyre!!) butikker, men man kan jo altid kigge vinduer ;)

Sacre Ceur (kan ikke lige stave...) og området deromkring

Den gamle triumfbue synes jeg også er fin. Og en imponerende stor rundkørsel den ligger i! Derimod ville jeg springe den nye triumfbue over. Det var godt nok kedeligt!

Men der er så mange ting at vælge. Nu når I har en uge ville jeg måske også tage til Versailles. Det ligger lidt udenfor Paris, men skulle være turen værd. Jeg har dog ikke selv været der.

Rigtig god tur!

Du nævner også ca. de ting som vi har talt om :) Men vi regner ikke med at få gået så meget hver dag (ihvertfald ikke som vi plejer på ferier. Da vi var i Rom endte vi pludselig med at have gået 15 km) Men jeg får plukveer, så bliver stille og roligt:). 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du nævner også ca. de ting som vi har talt om :) Men vi regner ikke med at få gået så meget hver dag (ihvertfald ikke som vi plejer på ferier. Da vi var i Rom endte vi pludselig med at have gået 15 km) Men jeg får plukveer, så bliver stille og roligt:).

I så fald skal jeg lige advare om, at Champs-Élysées er en fin vej, men SÅ meget længere, end det lige ser ud til, når man kigger ned af den

Ved Versailles får man også hurtigt travet en del - der er LANGT ned i den anden ende af parken, tag ikke fejl af det - men man kan faktisk vælge at leje en lille golfvogn at køre rundt i☺

Men altså... Paris er skøn... Bare at sidde på en cafe og kigge på verden, der passerer... Trisse små ture rundt i små gader osv.

Del dette indlæg

Annonce ♥

I så fald skal jeg lige advare om, at Champs-Élysées er en fin vej, men SÅ meget længere, end det lige ser ud til, når man kigger ned af den

Ved Versailles får man også hurtigt travet en del - der er LANGT ned i den anden ende af parken, tag ikke fejl af det - men man kan faktisk vælge at leje en lille golfvogn at køre rundt i☺

Men altså... Paris er skøn... Bare at sidde på en cafe og kigge på verden, der passerer... Trisse små ture rundt i små gader osv.

Vi tager det bare stille og roligt, så går alt fint :) Ej gav ikke betale for 2 zoner i sidste uge så endte med at gå 6 km :) Hvor jeg bare sad ned i 2-5 minutter efter ca. 5 km så ikke fordi at det er slemt, men vil ikke planlægge noget hvor vi skal gå for meget:). 

Så skal bare ind og have en masse crepes :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har været i Paris 2 gange, første gang om sommeren og sidste år holdt vi nytår dernede (og blev forlovede :-D) jeg elsker latiner kvarteret og Mont matre.... Vi var også oppe i Eiffeltårnet men måtte stå i kø i næsten 4 timer på at komme med elevatoren, det var en kold fornøjelse i december...

Vi anbefale en tur op i det store pariserhjul i stedet, vi var deroppe lige hvor solen gik ned...

Og så selvfølgelig de overjordiske haver, der er lavet i 1. sals højde på de gamle jernbanespor der snore sig imellem bygningerne... Hele turen er omkring 5 km, men I kan jo nøjes med et mindre stykke....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER