tsecret

Bæredims til 1-årig

13 indlæg i dette emne

Vi har brugt strækvikle rigtigt meget siden min søn var 5 uger og han elsker som regel at sidde i den. Nu nærmer han sig et år, og vi har sådan set "opfundet" vores egen bæremetode i den, hvor den sidder rigtigt omkring numse osv, men hvor han har overkroppen fri. Jeg bærer ham stadig foran.

 

Men men men, han er altså snart ved at være lidt stor til den synes jeg. Og jeg kunne egentlig også godt tænke mig noget andet snart. Vi har en lånt Ergobaby som vi også har brugt lidt, manden har kun båret ham i den og ikke i strækviklen, men jeg er ikke blevet rigtigt glad for den.

 

Måske er det på tide at han bliver båret på ryggen? Hvornår plejer man at gå over til det? Og hvilke bæredimser/bæreseler kan i anbefale til de større babyer?  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes godt I kan bære på ryggen, hvis I har lyst

Vi har en rygbærer/ bærestol, som vi tog i brug, da Karla var 1 1/2 år. Vi komme nok sagtens have brugt den tidligere også. Den er bygget som en rygsæk, bare med en børneindsats i stedet for rum, så den er behagelig at have på, selv med et relativt tungt barn. Karla vejer 12 kg, og har siddet der på lange ture. Hun kan også falde i søvn deromme, men hendes søvn er dog ikke lige så god som i fx barnevogn, fordi hun bevæger sig som den, der bærer hende gør. Vi bruger den primært til når vi gå steder, hvor klapvogn eller barnevogn er uhandy, fx på skovtur eller med i båden, da vi har ude at sejle. Vi kan også bruge den på ture, hvor hun måske bliver træt, men ellers gerne vil gå selv. Det er noget nemmere at have en tom rygsæk med rundt end en tom klapvogn :)

post-2308-0-53345500-1413883985_thumb.jp

post-2308-0-15532800-1413884141_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ergobabyen kan jo også bruges til at bære på ryggen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Beco, Manduca, Boba er andre gode baereseler. Ergo kan vaere lidt for stor i det til os smaa damer, har jeg laest... 

 

En Mei Tai eller vikletai er ogsaa laekker at baere i, synes jeg. Jeg har selv en Tidsel vikletai, som jeg elsker at baere Noah i - han er to aar nu :) 

 

Beco har vi ogsaa, men jeg kan ikke baere ham deri saa laenge og den er ikke god paa MIN ryg. Jeg ved mange elsker jo Beco ogsaa paa ryggen... Det er mest min mand, der har brugt den, hvor jeg har brugt vikle...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg tillægsspørge?

Vikle er det rigtige for mig til langtidsbærring - men jeg har savnet noget til den der hurtige løsning, en jeg kan have med på tur, til lige 5 minutter osv.

Men er der en anden løsning end bæresele? Som er hurtig og nem?

Er det de der mei tai og sådan? Eller hvad er godt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa ringslynge er jo raeddi praktisk til hurtige op og ned, men mine skuldre kan ikke med ensidig baeredims... Mei Tai eller klikdims vil jeg sige :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes godt I kan bære på ryggen, hvis I har lyst

Vi har en rygbærer/ bærestol, som vi tog i brug, da Karla var 1 1/2 år. Vi komme nok sagtens have brugt den tidligere også. Den er bygget som en rygsæk, bare med en børneindsats i stedet for rum, så den er behagelig at have på, selv med et relativt tungt barn. Karla vejer 12 kg, og har siddet der på lange ture. Hun kan også falde i søvn deromme, men hendes søvn er dog ikke lige så god som i fx barnevogn, fordi hun bevæger sig som den, der bærer hende gør. Vi bruger den primært til når vi gå steder, hvor klapvogn eller barnevogn er uhandy, fx på skovtur eller med i båden, da vi har ude at sejle. Vi kan også bruge den på ture, hvor hun måske bliver træt, men ellers gerne vil gå selv. Det er noget nemmere at have en tom rygsæk med rundt end en tom klapvogn :)

attachicon.gifimage.jpg

attachicon.gifimage.jpg

 

Det ser godt nok hyggeligt ud! 

 

Jeg tror dog vi er nødt til at fokusere på en lidt mindre en, som vi kan have med ud på flyrejser, der ser den måske lidt stor ud - eller? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ergobabyen kan jo også bruges til at bære på ryggen!

 

Ja, jeg skal nok lige prøve Ergoen lidt mere inden jeg investerer i nyt ;) Jeg har slet ikke prøvet den på ryggen endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Beco, Manduca, Boba er andre gode baereseler. Ergo kan vaere lidt for stor i det til os smaa damer, har jeg laest... 

 

En Mei Tai eller vikletai er ogsaa laekker at baere i, synes jeg. Jeg har selv en Tidsel vikletai, som jeg elsker at baere Noah i - han er to aar nu :)

 

Beco har vi ogsaa, men jeg kan ikke baere ham deri saa laenge og den er ikke god paa MIN ryg. Jeg ved mange elsker jo Beco ogsaa paa ryggen... Det er mest min mand, der har brugt den, hvor jeg har brugt vikle...

 

Ved du om de alle sammen er uden metal? Sådan jeg kan bære ham gennem lufthavnskontrollerne uden at tage ham ud? Det har jeg nemlig elsket ved strækviklen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved du om de alle sammen er uden metal? Sådan jeg kan bære ham gennem lufthavnskontrollerne uden at tage ham ud? Det har jeg nemlig elsket ved strækviklen :)

 

Beco har ikke noget metal i hvert fald :) 

 

Og MT/VT ej heller... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes godt I kan bære på ryggen, hvis I har lyst

Vi har en rygbærer/ bærestol, som vi tog i brug, da Karla var 1 1/2 år. Vi komme nok sagtens have brugt den tidligere også. Den er bygget som en rygsæk, bare med en børneindsats i stedet for rum, så den er behagelig at have på, selv med et relativt tungt barn. Karla vejer 12 kg, og har siddet der på lange ture. Hun kan også falde i søvn deromme, men hendes søvn er dog ikke lige så god som i fx barnevogn, fordi hun bevæger sig som den, der bærer hende gør. Vi bruger den primært til når vi gå steder, hvor klapvogn eller barnevogn er uhandy, fx på skovtur eller med i båden, da vi har ude at sejle. Vi kan også bruge den på ture, hvor hun måske bliver træt, men ellers gerne vil gå selv. Det er noget nemmere at have en tom rygsæk med rundt end en tom klapvogn :)

attachicon.gifimage.jpg

attachicon.gifimage.jpg

Årh hvor er det et super godt billede af dig og Karla :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser godt nok hyggeligt ud!

Jeg tror dog vi er nødt til at fokusere på en lidt mindre en, som vi kan have med ud på flyrejser, der ser den måske lidt stor ud - eller?

Den er lige så stor i "rammen" som en backpacker-rygsæk, men når den ikke er i brug, er den helt flad. Hvis man ligger den ned, er den et par cm høj, men rammen kan ikke foldes sammen.

Jeg ved ikke om den er god at have med ud og flyve, det har vi ikke prøvet endnu. Den fylder mindre end en klapvogn fx gør, så på den måde er den måske rar at have i stedet. Vi brugte den fx på en båd, hvor vi på ingen måde kunne have klapvogn med. Den var nem lige at stille ind i et skab, og så tog en af os den på inden vi gik i land, og så kom Karla op i den, når hun også var kommet i land. Så på den måde var den rar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor er det et super godt billede af dig og Karla :wub

Tak :) Hun elsker at side der oppe :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER