Guddi

Søskendevogn

11 indlæg i dette emne

Hej!

Jeg venter lillebror med ankomst først i januar og har i forvejen storesøster på 1,5 år ( og også en på 9 ), der vil være knap 2, når lillebror kommer.

Vi er ved at se efter en tvillingeklapvogn, hvor vi kan have dem begge i ved længere gåture.

Men hvad skal vi vælge?

Emmaljunga?

Teutonia?

Jeg har kun set teutonia med drejehjul foran, og det er jeg umiddelbart ikke så vild med, da vi bor v skov og strand -så den skal helst være terrængående ;-)

Vi vil også gerne have svingbart styr.

Derudover må den gerne kunne være i bilen - heldigvis har vi en berlingo.

Hvad er jeres erfaringer med tvillingevogne til søskende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville gå efter en go robust udgave. Evt. Emmaljunga ;) tror det er godt givet ud, når den skal kunne køre alle mulige steder!

Min kollega har vist en til salg... Skal jeg forhøre mig med pris?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også det, jeg tænker, Sara.

Du må meget gerne forhøre omkring pris ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Teutonias tvillingevogn har den fejl, at den kan klappe sammen, mens børnene sidder i den. Har hørt fra en del tvillingeforældre, hvor det er sket. Så den ville jeg ikke røre!

Vi har en emmaljunga twin nitro og er virkelig glade for den. Man kan låse hjulene og så kører den fint på grusstier, vi bor lige ved skov og det går fint på stierne.

Brio'en virker lille og ustabil og har hørt fra flere, at deres unger voksede for hurtigt ud af den, men at den ellers var god.

Mountain Buggy er vist ret lækker og meget rost - men frygtelig dyr ;)

Baby Jogger City (elite) i tvillinge udgaven er kæmpe lækker og fylder ikke meget i landskabet. Dog er den kun fremadvendt, hvilket er et kæmpe minus for mig. Dens kaleche er dog rimelig stor og kan lave en fin hule, når ungerne skal sove, men jeg ville ikke vælge den.

Basson Duo Twin fylder ingenting, kan eftersigende være i min lille mikroskopiske Kia Picanto, den er så nem at slå sammen og vejer ikke en dyt. Kun 13 kg, så vidt jeg husker. Er smal nok til at gå igennem de fleste døre og så er den virkelig nem at køre med, du kan låse drejehjuleme. Virker fint stabil og jeg har kun hørt ros. Den kan vende både fremad og bagud - plus du kan købe liftdel til. Den virker ret smart og vi er in love og køber den nok som ekstravogn nu her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for virkelig detaljeret beskrivelse og overblik, Annika!

Vu skal så i hvert fald ikke have en teutonia alligevel ;-)

Må lige se på den Basson.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby jogger City elite er vist udgået som tvillingevogn :) nu kan man kun få City mini, og den er ikke noget at råbe hurra for, efter min mening :)

Basson tvillingevognen er lækker til prisen, men den er meget smal i sæderne, så det skal du nok lige have med i overvejelserne når nu storesøster er næsten 2 år.

Vi har en emmaljunga monkey tvillingevogn, og den er såååååå lækker! Det er en udgået model, og vi købte udstillingsvognen til 3500 kroner i ønskebørn. Vi har dog lidt fortrudt at vi ikke købte en Phil and Teds, da det er en "dobbeltdækker", så den fylder meget mindre og kan komme ind af alle døre og kan nemmere komme rundt i butikkerne. Jeg er lidt træt af, at når f.eks jeg er i h&m, så bliver jeg nød til at parkere vognen et sted fordi der ikke er plads til at den kan komme med rundt. Fordelen ved den vogn er også at det er en klapvogn hvor man klikker et søskendesæde på, så den kan bruges både til et og to børn :) det tænker jeg er en fordel, når nu storesøster er så gammel, så kan vognen stadig bruges når hun ikke længere gider sidde i en klapvogn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forhører mig! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super.

Hvis man vil købe brugt, leder jeg typisk på DBA og guloggratis.

Der er umiddelbart ikke noget, så har I andre gode websites, hvor man kan købe brugt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super.

Hvis man vil købe brugt, leder jeg typisk på DBA og guloggratis.

Der er umiddelbart ikke noget, så har I andre gode websites, hvor man kan købe brugt?

Trendsales måske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og der har jeg faktisk også tjekket. Uden held ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tvillinge gruppen på facebook er god :) der er næsten altid tvillinge vogne til salg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER