Carcassonne

Ret til fælles buffet

6 indlæg i dette emne

Min mand og jeg skal lørdag til hans fætters fødselsdag og det er sådan et sammenskudsgilde hvor alle skal have en ret med til sig selv + 2 gæster.

Hvad tænker I ville være nemt, lækkert og billigt? 

Vi har lidt problemet at vi skal med tog til fyn om formiddagen, hvor festen er om aftenen så kan ikke rigtig forberede det dagen før eller noget, og skal gerne kunne laves hurtigt i mine svigerforældres køkken. 

Min svigermor siger bare at det finder vi da ud af når vi er hos dem, men er ikke helt med på ideen om at finde en løsning 4-5 timer før festen. :S 

Del dette indlæg

Se fx her for inspiration:

http://www.arla.dk/sog/?query=buffet+kold&dsinh=18&dsifv=5&sn=dsi (arla + kold buffet)

Jeg lavede jo selv buffet til Lillys barnedåb, for inspiration søgte jeg retter fra arla, jeg endte med nogle forskellige kylling spyd, madbrød og salater. Nu kommer det selvfølgelig lidt an på om du har mulighed for at varme din ret til festen eller om du skal vælge noget som bare kan stå som det er. Men jeg vil under alle omstændigheder anbefale at du laver en ret du selv føler dig helt hjemme i, så du ikke skal stresse over maden. God fornøjelse.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Se fx her for inspiration:

http://www.arla.dk/sog/?query=buffet+kold&dsinh=18&dsifv=5&sn=dsi (arla + kold buffet)

Jeg lavede jo selv buffet til Lillys barnedåb, for inspiration søgte jeg retter fra arla, jeg endte med nogle forskellige kylling spyd, madbrød og salater. Nu kommer det selvfølgelig lidt an på om du har mulighed for at varme din ret til festen eller om du skal vælge noget som bare kan stå som det er. Men jeg vil under alle omstændigheder anbefale at du laver en ret du selv føler dig helt hjemme i, så du ikke skal stresse over maden. God fornøjelse.

Ihh jeg har lyst til at lave crème brûlèe, men nok ikke lige logisk her :S og har ingen ovn hjemme selv (great at være studerende)

Men tak for ideerne :) Vil jeg kigge på :).  

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tærtefyld i tarteletter. Lav noget tærtefyld - altså feks. porre, løg, skinke i yoghurt/oste/æggemasse, du ved? Kan sagtens laves dagen i forvejen og transporteres i frysepose eller boks. Køb tarteletter og fyld dem hos svigerforældrene. Bages i ca 15 min til gyldne et voila! :) Det smager virkelig godt og er sådan en nem lille ting man lige kan tage over på sin tallerken fra en buffet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tærtefyld i tarteletter. Lav noget tærtefyld - altså feks. porre, løg, skinke i yoghurt/oste/æggemasse, du ved? Kan sagtens laves dagen i forvejen og transporteres i frysepose eller boks. Køb tarteletter og fyld dem hos svigerforældrene. Bages i ca 15 min til gyldne et voila! :) Det smager virkelig godt og er sådan en nem lille ting man lige kan tage over på sin tallerken fra en buffet.

Lyder faktisk rigtig lækkert.

Har du nogle konkrete opskrifter? eneste type tærte jeg kan huske at have lavet er tomattærte :). 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lyder faktisk rigtig lækkert.

Har du nogle konkrete opskrifter? eneste type tærte jeg kan huske at have lavet er tomattærte :). 

Nu får du til en lidt stor portion, så må du overveje, om du vil dele den i 2.

1 l yoghurt som skal afdryppes

1 pose revet ost

3 æg

3 porrer i fine skiver

skinke eller ristet bacon

hvidløg

salt

peber

oregano

2 pakker tarteletter (bare de gammeldags rillede, du ved)

Du kan bruge det fyld du vil. Skift porre ud med champignoner og lav den helt vegetarisk.

Rist grøntsagerne på panden og tilsæt skinken. Hvis du bruger bacon skal den skæres i små stykker og ristes sprød først.

Rør dem i den afdryppede yoghurt og tilsæt ost. Smag til med hvidløg, salt, peber og oregano. Når den smager som den skal så tilsæt æggene. (For så undgår du at spise rå æg, hvis du er pivet ligesom mig! ;))

Fyld tarteletterne og bag dem til de er gyldne - ca 15 minutter 180 grader varmluft. Server dem gerne lune, hvis muligt. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER