FrkØstergaard

Citalopram

4 indlæg i dette emne

Hej!

 

Jeg har igennem min graviditet trappet ud af min Citalopram - fra 40 mg og til 0 mg på ca. 3,5 mdr. Det skal siges, at inden jeg blev gravid havde jeg fået pillerne igennem 2 år. Min læge rådede mig til at trappe ud, og det har jeg hele tiden været indstillet på. Jeg ønsker at tilsidesætte mine egne behov for mit barn. Dog er jeg begyndt at have det meget svært og tankerne om, at være uden pillerne resten af min graviditet + efterfølgende er næsten uoverskuelig. 

Ud over de mange psykiske ubehag jeg oplever, er jeg også begyndt at blive fysisk dårlig. Så jeg søger utrolig meget råd og erfaringer fra andre der har været på "antidepressiv/lykkepiller" enten igennem deres graviditet, eller som er stoppet under graviditeten.  

 

På forhånd tak.

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik af vide af min læge at når jeg nu tog lykkepiller så var de ikke de slemme dem jeg tog, hvis jeg blev gravid. Sef. Anbefalede hun at jeg trappede ud, hvis jeg var klar på det (jeg har været clean siden marts og har det faktisk rigtig godt i min graviditet). Så spørgsmålet er måske om i skal finde et andet præparat som du godt må tage under din graviditet (jeg fik setralin), for det er bedre at du er i balance og håndtere en baby end at du får en fødselsdepression.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik af vide af min læge at når jeg nu tog lykkepiller så var de ikke de slemme dem jeg tog, hvis jeg blev gravid. Sef. Anbefalede hun at jeg trappede ud, hvis jeg var klar på det (jeg har været clean siden marts og har det faktisk rigtig godt i min graviditet). Så spørgsmålet er måske om i skal finde et andet præparat som du godt må tage under din graviditet (jeg fik setralin), for det er bedre at du er i balance og håndtere en baby end at du får en fødselsdepression.

Tak fordi du skrev :) 

Den besked fik jeg også, selvom jeg fik Citalopram som er noget der er meget mildt og noget der ofte bliver brugt i forbindelse med graviditet, hvis man ellers er på et stærkere præparat. Nu har jeg været uden det i 1 måned, men det er godt nok hårdt. Så jeg er blevet rådet til at starte igen.

Hvordan husker du din tid efter du var færdig med pillerne? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du skrev :) 

Den besked fik jeg også, selvom jeg fik Citalopram som er noget der er meget mildt og noget der ofte bliver brugt i forbindelse med graviditet, hvis man ellers er på et stærkere præparat. Nu har jeg været uden det i 1 måned, men det er godt nok hårdt. Så jeg er blevet rådet til at starte igen.

Hvordan husker du din tid efter du var færdig med pillerne?

Jeg faldt i, igen kort varig men det var fordi jeg tabte da jeg var 7uger henne i slutningen af marts og det tog sindsyg hårdt på mig.

Men der var faktisk mig selv der sagde til lægen at nu var jeg klar til at ligge medicinen på hylden efter at have fået det i 4 år ca. Så jeg tror det har givet mig en masse styrke. Og da jeg testede positiv i juli var det bare fantastisk. Jeg har så gået ledig siden juli og det gør sef. At jeg kan tingene i mit eget tempo, men en ulempe er at fx. Rengøring er det så nemt at sige at det tager jeg bare i morgen fordi det render ingen steder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER