RSKokholmLangeland

Prøver ihærdigt at få barn!

21 indlæg i dette emne

Hej alle skønne kvinder på denne helt fantastiske side  :loveshower 

Min kæreste Rasmus & jeg kunne rigtig godt tænke os en lille baby - som i meget snart!!
Vi har prøvet ihærdigt i omkring 7 måneder, men desværre uden held. 
Jeg bliver skuffet, trist og ked af det når min menstruation melder sin ankomst, for jeg ville allerhelst have at den blev væk .. 

Rasmus har en søn fra et tidligere forhold på 2,5 år, så der skulle helst ikke gå for længe før der nedkom en lille bebs her i familien i forhold til aldersforskel. 

Hvad er Jeres tanken omkring projekt baby?? Burde vi (groft sagt) indvilde den helst store lagengymnastik eller burde vi opsøge læge?

Jeg håber at få nogle gode svar fra Jer alle - vær ikke bange, for her er ingen dumme spørgsmål eller svar.

Mange hilsner fra mig som gerne vil forøge familien med et lille fantastisk væsen  :7himmel 

LIDT INFO OM MIG:

Jeg er 21 år

Har ikke taget p-piller i omkring 2-3 år   - heller ingen anden prævention. 
Gennemsnitslægden på min menstruationscyklus er 27 dage. 
Oftest har jeg min menstruation 1-3 dage, kun 1. dagen er med "rigtig" blod - de efterfølgende dage er det svagt. 

Del dette indlæg

Hej og velkommen til :)

Det lyder umiddelbart som om, I har gode chancer for at opnå graviditet selv. Du har regelmæssig cyklus, og din kæreste er allerede far til et barn. I kan måske overveje, at bruge ægløsningstest for at finde frem til det præcise tidspunkt for, hvornår det er optimalt at sexe.

Ellers må I nok bare væbne jer med tålmodighed - det er slet ikke unormalt, at der kan gå 6 mdr eller 1 år, før helt almindelige og raske personer opnår graviditet. Hvis I stadig prøver, når der er gået et år, kan I overveje at kontakte lægen for at få en udredning. De fleste læger vil først se en, når man har prøvet uden held i ca. 1 år.

Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil give Sparklinrock ret- et år uden held før behandling- især når du kun er 21år. Men ÆL tests er altid et godt redskab- det og cyklus app- indtil man i hvert fald har tjek på ens cyklus og de bedste tidspunkter at hygge på ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Selv tak :) Her er det desværre ikke lykkes endnu :( Vi venter pt. på at komme i gang med IVF (ICSI) behandling. Dette håber vi kan ske inden jul.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du spørger, om I skal opruste lagengymnastikken. Det får mig til at tænke, hvor tit sexer I nu?

Hvis I satser på at have sex hver 2.-3. dag, så burde I være dækket ind og ramme æl :)

Pøj pøj med projektet..

For mit eget vedkommende lykkedes det efter 10 mdr. Har så pco, så min cyklus lå på mellem 60 og 127 dage, så det var mere held end forstand, at vi ramte æl

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså vi har faktisk stort set sex hver dag - nogle perioder måske hver anden dag, så synes da selv vi er ret godt dækket ind med sex

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja okay, så kan der vist ikke gøres så meget på den front :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er stadigvæk i gang med at prøve- 2 års tid, on/off- men vi har kun været i behandling (IUI) i 3 måneder sammenlagt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså vi har faktisk stort set sex hver dag - nogle perioder måske hver anden dag, så synes da selv vi er ret godt dækket ind med sex

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil også sige at i sexer for meget. Hver 3. dag er bedst for de små svømmere :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er faktisk ikke godt for sædcellernes kvalitet at manden får udløsning hver dag. Kan ikke lige huske det optimale, men tror det er hver 2.-3. dag.

Ellers vil jeg også anbefale æl tests. Så ved man ligesom hvornår man skal give gas

Hvor har du den påstand fra?

Når jeg lige hurtigt søger, kan jeg ikke finde noget belæg for at det skulle være sandt. Tværtimod har jeg fundet studier, der viser det modsatte.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når jeg lige hurtigt søger, kan jeg ikke finde noget belæg for at det skulle være sandt. Tværtimod har jeg fundet studier, der viser det modsatte.

:ditto Jeg har set studier, der viste, at af de par, der havde sex hver dag i en måned, blev 75% gravid...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Umiddelbart lyder det jo som om i gør alt det rigtige - men jeg kan ikke lade være med at studse over at din menstruation er så kort? Har du nogensinde fået snakket med en læge om dét?

En anden ting, som du helt sikkert ikke vil høre men som kan have kæmpe indflydelse på om du bliver gravid eller ej, er hvor meget i selvsving du er/eller ikke er gået i. Hvis man kun har sex med det formål at blive gravid, tjekker diverse symptomer, gør dig mange tanker osv. så kan du helt ubevidst faktisk blokerer for en graviditet- fordi kroppen tolker det som stress.

Det er mega tarveligt.. men mange beretter om at når de giver "slip" i tanketyraniet, bliver de gravide.

Nå men.

Hvis jeg var dig:

- Gå til læge og spørg omkring din korte cyklus.

- Køb ægløsningsteste og test fra du er på dag 10 (fra 1. blødningsdag) og indtil du får en positiv test eller menstruation.

Vær opmærksom på at 2 streger på en æl-test IKKE er lig med et positivt resultat - teststregen, skal være tydeligere end kontrolstregen - og du er ikke i tvivl når du ser det. Den er næsten KULsort af farve. Ægløsningsteste tages bedst om eftermiddagen - så hvis du kan teste omkring kl. 15 hver dag, så passer det bedst. Hvis du ikke opnår et positivt resultat i første cyklus, så prøv at intensivér testningen til 2 gange om dagen, og start på dag 7 i næste cyklus, så du tester kl. 11 om formiddagen og kl. 17 om eftermiddagen.
Du kan købe stakkevis af billige ægløsningsteste på billigeteste.dk - undgå at købe på apoteket og i supermarkeder, da det er aaalt for dyrt! Du skal bruge reetti mange :)
- Brug fructus femina (google det) 10 dråber om dagen, fra nu og indtil du bliver gravid. Det er et homøopæisk kosttilskud, som forbedre slimhinden/gør slimhinden tykkere og dermed øger chancerne for graviditet i de tilfælde hvor slimhindetykkelse har indflydelse.

Jeg studser igen her over din ringe blødning - du kan forvente at bløde kraftigere når du tager fructus femina, da det øger slimhindedannelsen og der dermed er mere som skal ud ved hver cyklus. Jeg har selv taget det, iøvrigt- men har faktisk aldrig haft problemer med at blive gravid.

- Kig efter ægløsningstegn. Når du nærmer dig ægløsning så ændre dit udflåd sig markant, og kommer til at ligne regulær æggehvide. Helt gennemsigtigt og meget elastisk. Kun i en kort håndfuld dage - men har i fuldbydet sammenleje meget ofte, så kan det være meget svært at se hvad der er hvad ;)

- Giv Rasmus et tilskud af Zink hver dag. Det forbedre sædkvaliteten. Rygning og alkohol, kan med fordel også skæres helt væk i den periode hvor i forsøger at blive gravide.

Hvis ælteste, fructus femina, zinktilskud til manden og at du kigger efter tegn på æl, ikke gør dig gravid inden for 3 måneder, så synes jeg i skal gå til læge sammen og blive udredt. Han kan starte med at aflægge en sædprøve, for at se om tallene ser gode ud. Mænd med dårlig sædkvalitet kan godt være heldige at lave et barn, uden at kunne det igen - så fordi han er far, er det ikke ensbetydende med at han har god sæd. Noget tyder i alle tilfælde på at der er ét eller andet "galt" når i har sex så ofte uden succes :kram:

Pøjpøj med det hele!

Del dette indlæg

Annonce ♥

p.s - mænd med dårlig sædkvalitet frarådes at have udløsning hver dag, da det gør sæden tyndere. Hvis i kan vente 48 timer imellem hvert samleje, så kán det i teorien foredre jeres chancer, hvis han nu går rundt med nedsat kvalitet uden at i ved det :)

Vær ikke bange for, at du så evt. misser en ægløsning, da normal sæd kan leve imellem 2-5 dage i livmoderen.

Det er da et forsøg værd :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis man har ringe sædkvalitet kan det forringe mulighederne for befrugtning, hvis manden har udløsning hver dag, som Fru_Simonsen også påpeger.

Hvis man har normal sædkvalitet, burde det dog ikke være et problem :)

Held og lykke 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis man har ringe sædkvalitet kan det forringe mulighederne for befrugtning, hvis manden har udløsning hver dag, som Fru_Simonsen også påpeger.

Hvis man har normal sædkvalitet, burde det dog ikke være et problem :)

Held og lykke

Igen, kunne godt tænke mig en kilde på den oplysning. Hvis det er rigtigt, må der vel være noget materiale, hvor man kan læse om det, og det kan jeg ikke lige finde. Men er meget interesseret i at læse om det

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op - tak for alle de gode svar og foreslag til projekt baby! Jeg vil gå shop-amok i zinktilskud, fructus femina og tonsvis af ægløsningsteste

Del dette indlæg

Annonce ♥

Igen, kunne godt tænke mig en kilde på den oplysning. Hvis det er rigtigt, må der vel være noget materiale, hvor man kan læse om det, og det kan jeg ikke lige finde. Men er meget interesseret i at læse om det

Det har vi fået at vide i forbindelse med behandling- så kilder har jeg ikke ligefrem på stående fod, men synes da, at det giver meget god mening- sådan logisk set. Hvis manden altså har meget få funktionelle svømmere. Derfor må manden fx hellere ikke- ehm ingen pæn måde at sige det på- få udløsning hverken i forbindelse med 'selvbetjening' eller samleje i 2-3 dage op til IUI...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var den besked vi fik i forbindelse med udredning til fertilitetsbehandling. Og vi fik den vel at mærke efter at de havde testet at min mands sædkvalitet var som den skulle være.

Så har ikke anden kilde end at det var hvad lægen rådede os til

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER