Forårsbarnet

Sutterflasker (brugte?)

12 indlæg i dette emne

Hej derude,

Vil høre hvad jeres holdning er til brugte babysager/ hvor jeres grænse går?

Vi har allerede købt en barnevogn brugt (men KUN da vi kender familien og ved den står næsten som ny).. vi har også fået en brugt dyne men køber madras, betræk osv fra nyt.

 

Har derudover fået en dims der kan steriliserer sutterflasker i mikroovn + dertilhørende tre sutteflasker - takker ja til alt, da jeg er på su og synes det er fjollet at købe alt fra nyt, MEN er i tvivl om hvordan jeg har det med brugte sutteflasker! Kender dem der har brugt den rigtig godt .. har kendt bebsen der har brugt fra hun blev født og passer hende og hendes bror og har gjort det i nogle år... ville i anskaffe jer nye? min kæreste synes jeg er tosset, da han ikke kan se problemet - jeg tænker bare at det bløde gummi må tage mod bakterier etc?...jeg overvejer at købe 1-2 nye selv til når den lille er nyfødt og så bruge de andre efter lidt tid..

hvad havde i gjort?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke noget problem med brugte sutteflasker - de bliver jo netop steriliseret. Bare vent til barnet bliver stort nok til at sutte på alting og spise jord osv ;) hvis du har det skidt med det, så kan du købe nye "sutter" til at sætte på sutteflasken....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville uden problemer bruge brugte sutteflasker, men jeg ville helt sikkert købe nye sutter til dem :)

Jeg købte også barnevognen (to, faktisk) brugt og det har jeg ikke fortrudt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu købt vores sutteflasker fra nye, men tænker ikke jeg ville have nogle "problemer" med at købe dem brugt, da de netop kan sterialiseres. Og så kan man jo evt. nøjes med flaskerne og skifte selve sutterne, hvis det er det. Det tænker jeg alligevel må spare en del penge...

 

Jeg har i det hele taget købt rigtig meget brugt - også hans tremmeseng. Madrassen er så ny. Han har også en ny dyne, men vores ekstradyner er brugte.

 

Derudover kan jeg da lige tilføje, at mit allerbedste spareråd er, at vente med at købe, til du ved, om du skal bruge det. Selvfølgelig skal man have et eller andet lager af ting og tøj - men man kan spare VIRKELIG mange penge ved at vente med at købe, til det er bevist, at det er et behov. Jeg synes, jeg har været ret god til det, men alligevel står jeg med ting, hvor jeg bare tænker ja.... Det var da en god ide på papiret.... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville uden problemer bruge brugte sutteflasker, men jeg ville helt sikkert købe nye sutter til dem :)

Jeg købte også barnevognen (to, faktisk) brugt og det har jeg ikke fortrudt.

Jeg har også gemt Williams flasker (det tæller vel også som brugt?), men ikke suttehovederne, de fortjener en udskiftning synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også gemt Williams flasker (det tæller vel også som brugt?), men ikke suttehovederne, de fortjener en udskiftning synes jeg.

:ditto dog med M. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også gemt Williams flasker (det tæller vel også som brugt?), men ikke suttehovederne, de fortjener en udskiftning synes jeg.

 

:ditto dog med Marlon og Charlie ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide at skifte selve suttehovederne ud - det havde jeg slet ikke overvejet! Det vil jeg klart gøre :D

Hehe nej man skal passe på med ikke at hygge-shoppe for meget ;) men det eneste jeg har købt er nu den barnevogn og så har vi bare fået/fået tilbudt enormt meget, hvilket jo bare er super priviligeret!! Jeg siger til de tætte vi har, at vi tager imod alt mod kyshånd ;) Tror (bilder mig ind) at jeg har et nogenlunde fornuftigt blik på hvad jeg rent faktisk skal bruge, har haft mange børn i hænderne (har passet to babyer på fuldtid alene i et år blandt andet),,men kunne godt forestille mig man kunne blive revet lidt med, når man når lidt tættere på og er ude og kigge i butikker hehe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har næsten købt alting brugt, for er ganske enkelt for nærig til at give i dyre domme for ting baby egentlig ikke ved noget om. F.eks. mærkevarer osv..

Vi har købt barnevogn fra ny og en tilbehørspakke..og dyne samt madras til tremmesengen..og nogle andre småting...men tremmeseng, sutteflasker, flexibad med babyindsats, en del tøj, autostol, puslepude, sengetøj,en smule babylegetøj, lamper til babyværelse, duniduo, kørepose til autostol, ammepude,sengerand osv er købt brugt..så længe ting kan vaskes så der jeg ik noget problem i det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg genbruger Felix flasker til Asger men er enige med de andre. Han fortjente altså nye sutter til flasken. Havde gemt de gamle og de var altså ulækre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suttehovedet kan også godt blive møre og slidte, så jeg ville helt sikkert også skifte dem. Det går ikke at den lille får bidt/suger dem i stykker.

Hvis I køber autostol brugt, så husk at tage betrækket af, og se om den har revner i plastikken, selv helt små. Hvis den har været intet uheld skal den kasseres, men det er sket, at folk har solgt dem videre i stedet, uden at fortælle om uheldet. Men hvis ikke den har revner, så burde den være god nok :)

Ellers vil jeg sige, at langt de fleste ting kan man sagtens købe brugt. Vi har købt rigtig mange gode fine ting brugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tusind tak for jeres gode input! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER