BabyBlue

Naturligt gravid efter 1 års prøven?

10 indlæg i dette emne

Hej med jer

Vi har nu prøvet at blive gravide i et år og stadig uden held. :(

Manden skal sendes til udredning for lav sædkvalitet, men jeg har stadig et håb om at det sker naturligt så vi ikke skal igennem behandlingsmøllen.

Er der nogen af jer der har haft succes med at blive gravide efter mere end et år?

Jeg ved godt hvad statistikkerne siger - at omkring 85 % vil lykkes indenfor to år. Synes bare næsten ikke jeg magter endnu et år med forgæves forsøg. :shooter

Del dette indlæg

Kan sagtens forstå din frustration. Der gik 1 1/2 år før vi stod med en positiv test. Vi var begyndt at venne os til at vi skulle i behandling, og havde fået lavet alle de indledende test, som tjek af spermtal og om der skulle være noget med mig.

Og vi gik bare og ventede på at tiden skulle oprende, så behandling kunne starte, da jeg pludselig stod med en positiv test.

2 gang gik der 2 1/2 år inden den positive test kom igen. Denne gang var lykken kort, da jeg aborterede i 10 uge.

Det er nu 9 måneder siden.

Held og lykke.

Håber snart du får II.

:bd

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej men kan give dig en positiv historie fra behandlingsverdenen. Min mand har også lav sædkvalitet og ved første omgang hos gyn fik vi lavet en simpel oprensning og oplægning af mandens sæd (IUI) uden hormoner eller noget. Og der var bid i første forsøg. Som gyn fortalte os så var mandens sædceller bare lidt forvirret så hun rensede dem fra der løb rundt i ring kg resten blev lagt op. Det tog 10 min

Del dette indlæg

Annonce ♥

Evita blev gravid lige inden behandling og har lige født en skøn pige!

Find evt hendes tråd

Her måtte vi i behandling, og det lykkedes heldigvis i første forsøg!

Så det kan ske naturligt efter et år! Men men det kan også ske hurtigt i behandlingsverdenen ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er skam set før, at der bliver lavet en økobaby lige som man skal til at i gang med behandling. Det skete ikke her, men til gengæld fik vi to streger på første behandlingsforsøg (insemination), så det behøver ikke nødvendigvis at være en lang og drænende proces, og personligt satte jeg stor pris på at få vished om, hvad der havde gjort det svært for os at blive gravide selv (nedsat sædkvalitet)...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan sagtens forstå din frustration. Der gik 1 1/2 år før vi stod med en positiv test. Vi var begyndt at venne os til at vi skulle i behandling, og havde fået lavet alle de indledende test, som tjek af spermtal og om der skulle være noget med mig.

Og vi gik bare og ventede på at tiden skulle oprende, så behandling kunne starte, da jeg pludselig stod med en positiv test.

:ditto

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her gik der 16 mdr. inden jeg fik en blivende graviditet. Vidunderet er snart 3 uger gammel :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her gik der godt nok "kun" 10 mdr, fra vi smed prævention og til der var bid, men vi var henvist til behandling og gik bare og ventede på at min menstruation skulle dukke op, så vi kunne komme i gang med behandlingen :) den kom så aldrig, og jeg er nu 16+5 :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for gode svar. :)

Jeg er ikke modstander af behandlig, vil bare helst selv jo. ;)

Men dejligt at vide at det ikke behøver være en langvarig proces man går igang med. Hvis mandens sædtal er lave er det kun godt man kan få hurtig hjælp. Det kan også være 100 andre ting der er galt med en af os eller os begge!

Og måske er vi bare nogen af dem der er længere tid om at lave en baby selv. Der er nok ikke andet for end at væbne sig med tålmodighed. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Efter jeg fik konstateret PCO havde jeg en bio efter 5 måneder og en blivende graviditet efter 13 måneder.

Så det kan sagtens ske selv :) min første Gynekolog sagde til mig, at vi nok skulle have hjælp til at få børn, men vi klarede det altså selv :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER