Marcusmor

Til jer der har født før....

9 indlæg i dette emne

Hej Piger.. 

 

Jeg er gravid og venter barn nr. 2 til marts. 

 

Sidste weekend kom vil til at tale med min mor omkring det "praktiske" eftersom vi jo har en dreng på 4 år til den tid, som jo ikke skal med på hospitalet og opleve fødslen ;) 

 

Jeg skal føde ambulant, hvis alt går som planlagt, men hvad er Jeres erfaring omkring besøg på hospitalet efter fødslen? 

 

Er det sundt for den kommende storebror at komme op forbi hospitalet, når jeg har født og så evt. tage hjem sammen med os? Er det bedre, hvis han venter derhjemme med mormor til vi kommer hjem eller hvordan? 

 

Aftalen er i hvert fald at hun rykker ud og kommer hjem til os, når vi kører afsted til hospitalet, men det er altså mere EFTER fødslen jeg tænker, og når storebror skal møde lillesøster for første gang :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var på hospitalet i et døgns tid mener jeg, og Marlon var ikke inde og besøge os..... Jeg havde nok en tanke om at det var godt at han var på hjemmebane, og så at lillebror ligesom "flyttede ind". Så er det også kun det han skal forholde sig til, og ikke noget med mor i en seng på et sygehus og en masse fremmede ting og sygeplejersker.

Men det kommer nok lidt an på barnet tænker jeg.....

 

Marlon var herhjemme sammen med mormor og morfar da vi kom hjem, og det gik rigtig godt. (han var jo så heller ikke særlig gammel dengang, og ville måske synes det var spændende, nu hvor han er blevet noget ældre, at komme ind og se på sygehuset når Mini er blevet født :chin: )

 

Nå... måske ikke den største hjælp herfra :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var på hospitalet 2 døgn efter jeg havde født vores yngste.

Sebastian kom på hospitalet og besøgte os. Det var meget vigtigt for ham at komme så snart han kunne og at han var den første, ud over os forældre, der så hende. 

Det gik fint på hospitalet og han sad noget så stolt og holdt hende i sengen sammen med mig og var stolt over at vise hende frem til vores besøgende.

 

Vi havde god tid og det synes jeg var vigtigt. Jeg tror måske, at havde vi født ambulant, så havde han set hende når vi kom hjem i stille og rolige omgivelser. Jeg er dog sikker på han ville have været vildt stolt over at komme på hospitalet og have fulgt hende hjem derfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også lade min ældste pige blive hjemme, men hun er også kun knap 3 år, når jeg skal føde.

 

Jeg tror det kommer an på barnets alder. Jo ældre børnene er, jo mere interesse har de måske i, at komme med på hospitalet. Men et barn på 4 år ville jeg nok også vælge at lade blive derhjemme.

 

Som Troldemor også er inde på, så er der også noget velovervejet i, at barnet er på hjemmebane når det første gang møder brøster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var hjemme 4 timer efter lillebror var født, så her var der slet ikke snak om, at storebror skulle komme på hospitalet.. Vidste han havde det godt hjemme sammen med mormor, morfar og moster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej allesammen, 

 

Tusind tak for at dele erfaringer og meninger.. Min umiddelbare tanke var også, at de skulle møde hinanden derhjemme for første gang, men så fik min mor jo lige sat en masse tanker igang med hendes spm :) 

 

Tror vi satser på, at hvis jeg kommer hjem som planlagt efter få timer, så mødes de bare der.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gik så i mod strømmen kan jeg se indtil nu ;)

Jeg fødte kl 5 om morgenen, og ved 8 tiden tog farmand hjem med rundstykker til farmor og storebror mens vi hvilede os på sygehuset, ca 1 1/2 time senere kom farmand og storebror og hentede os hjem. Storebror var 2 år og 3 måneder, og han synes da bare det var spændende at hente os, han skulle jo ikke forholde sig til stedet og menneskerne, vi var jo stort set klar til at køre da de kom :) senere på dagen kom familien så for at hilse på den nye lillebror :)

Alt efter hvordan fødslen går denne gang så har jeg da det samme i tankerne, men nu er de jo også 6 og 8 til den tid :)

Men - jeg kan altså godt anbefale at storebror er den første der får lov at se lillebror på hospitalet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke komme hjem hurtigt nok, gider ikke ha besøg på hospitalet men vil hjem i egne rolige omgivelser. Da jeg fik nr 2 måtte jeg dog blive på hospitalet pga blødning.

Nr 3 er født 0.10 og vi tog hjem 5.30

Nr 4 er født 22.31 og vi tog hjem 3.00

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I 2003 var min ældste lige blevet 3 år. Lillesøster blev født kort før midnat, så vi blev og sov. Dagen efter ved middagstid kom far og storebror og hentede os hjem. Det gik fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER