My-Moren

Brug af hår og body shampoo

17 indlæg i dette emne

Vores dreng, Charlie, er lige blevet 2 år i Aug. Vi er endnu ikke begyndt med at brug af både hår og body shampoo.
Det virker måske i nogens øjne underligt at vi ikke bruger det, grundet skidt etc. Men vi er glade for, at han endnu ikke behøves bruge det. Skidt og snavs ryger lige så godt og håret, tja i min optik er det bedre ikke at bruge shampoo ;) Men det er jo en smagssag..

Men jeg går bare ofte og tænker på, der er andre der ligesom os ikke bruger hår og body shampoo?
Hvad tænker i, er det et must at bruge div. shampoo?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bruger til Luna... hver anden gang sæbe i vandet og hver anden gang olie.

Vi bliver nok ekstra påpasselige fra nu af og til foråret, da hun har ret tør hud om vinteren.

Og så bruger vi balsamspray hver morgen (astma og allergi mærket + svanen.) ellers kan vi ikke rede lokkerne ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Body har vi aldrig brugt (dog neutral sæbe til bonusble). Håret er blevet vasket nok en 10 gange i alt efterhånden. Det var mest i sommeren med solcreme :) - men Silke Elia hader det som pesten, og lige nu bliver hun også kun klatvasket, fordi hun er panisk angst for at bade :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar bliver vasket med sæbe sådan efter behov. Om sommeren, hvor han har masser af solcreme på, brugte vi meget sæbe. Nu bruger vi det måske en gang om ugen eller sådan noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida bliver vasket med shampoo hver anden gang hun er i bad. Det er frisøren der har anbefalet os det, da Ida har meget tyk og hurtigt voksende hår, så for at vi kan sparer lidt penge på frisørregningen, da det ikke så hurtigt bliver for "tungt" for hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer lidt sæbe i badevandet og vasker hår en gang imellem. Karla har en del hår, og det har en fantastisk evne til at holde på skidt. Så selv om håret ikke er fedtet eller snavset, så er det nødvendigt at få vasket hovedbunden :) Men det et ikke hver gang, kun når jeg kan se, at vand ikke tager det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theodor får ikke vasket hår. Vi kommer en smule neutral kids i vandet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger hverken hår- eller body shampoo til Lucas, han får i stedet olie i vandet. Enkelte gange har vi vasket hans hår eller krop med shampoo, men det har kun været hvis det virkelig har været tiltrængt. Jeg synes altid han bliver dejlig ren uden brug af nogen former for shampoo :) hans far døjer rigtig meget med tør hud, og derfor er vi påpasselige med shampoo og bruger i stedet olie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vasker kun hår med sæbe, hvis vi har været ude at svømme eller hvis der en sjælden gang er kommet lidt skidt der i, som ikke forsvinder ved vand alene. Sæbe til kroppen bruger vi, hvis hun en sjælden gang har skidt udenfor bleen og ellers får hun ca. en gang om ugen lov til at få skumbad, når hun er I badekar. Vi bruger kun sæbe der er astma og allergi mærket

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer lidt sæbe i badevandet og vasker hår en gang imellem. Karla har en del hår, og det har en fantastisk evne til at holde på skidt. Så selv om håret ikke er fedtet eller snavset, så er det nødvendigt at få vasket hovedbunden :) Men det et ikke hver gang, kun når jeg kan se, at vand ikke tager det :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger altid bare vand, meget sjældent sæbe. Vigga har jo heller ikk rigtig noget hår endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger noget børne hårshampoo til theas ret lange hår :) vand er ikke længere nok til at vaske alt snavset ud af det, og det er også nemmere at rede igennem når det er blevet vasket grundigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger A-dermas vaske olie. Den fungerer fint til det hele. Men mange bade er helt uden noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger shampoo til Pixies hår ca hver anden gang. Hun er god til at fedte mad om i nakken og op i håret. Der synes jeg altså ikke at vand er nok til at tage det fedtede og madlugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skyller nok også lige, at sige at vi også kommer olie i vandet ;)
Charlie har mega meget hår, er blevet klippet omkring 10 gange på de to år.. ;) Men derfor har vi undgået hårshampoo alligevel!
Fedt, sjovt og også inspirende at læse om jeres vaner! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger lidt olie i vandet eller en sæbefri vaskegel fra a-derma. Til håret bruger vi rent vand eller lidt shampo uden sulfater (purely professional). Det er i øvrigt de samme ting jeg bruger til mig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger kun vand til Lise og det er på trods af at hun har rigtig langt hår og tit får smurt mad i det! Men jeg synes hendes hår bliver rent og fint af  bare vand og det lugter heller ikke. Vi er så også meget grundige med skylningen af det. En sjælden gang imellem har vi haft brugt en skumsæbe til både krop og hår (fra libero), men det var  mest i sommers med alt det solcreme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER