Oprettet September 30, 2014 Vi har prøvet i over et år nu at blive gravid, så vi er lige startet i et udredningsforløb hos en gynækolog og har fået taget de nødvendige prøver osv., som vi skal have svar på i dag! Men nu er jeg fuldstændig forvirret over den sidste uges udvikling.. Jeg har altid haft 28-30 dages cyklus og ÆL på ca. dag 14-15. I ugen op til forventet menstruation begyndte jeg at få alle graviditetssymptomer. Jeg tænkte, at det formentlig bare var noget, jeg bildte mig ind, men tog så en test om morgenen på dag 28. Den var meget svag positiv. Jeg var nødt til at få min kæreste til at se på den også, og han kunne heldigvis også se en meget utydelig streg ;) Dagene efter testede jeg på forskellige tidspunkter og fik negativ test hver gang. Jeg begyndte på dag 29-31 at få en meget meget lille pletblødning, der måske i alt var 2 dråber om dagen. Så fik jeg noget, der mindede om menstruation i 2 dage, og så forsvandt det igen. I går (på dag 5 i den nye cyklus - hvis det var menstruation) tog jeg en test om formiddagen, som var klart positiv. Senere tog jeg nogle tests, som var negative. Her til morgen tog jeg igen en positiv test - den var meget tydeligt positiv. Og nu er jeg så rimelig forvirret... Er der nogen, der har prøvet noget lignende? Hvis jeg er gravid, er jeg i uge 5+0 i dag. Vi har som sagt prøvet i over et år, og jeg har aldrig lavet en positiv test før. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 30, 2014 Ville ringe til lægen, forklare dit resultat med pletblødninger og tests, og så få taget blodprøver hvor de måler hcg. Og så en igen om nogle dage hvor de kan se om den stiger eller ej. Håber på positivt resultat! :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 30, 2014 Mange tak! Det håber jeg også!! :) Jeg prøver at tale med gynækologen i dag.. han må da forhåbentlig kunne give et svar ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 30, 2014 Min læge har sagt at man ikke kan lave en positive test hvis ikke man er gravid:) Jeg tror og håber du er gravid :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 30, 2014 Tak! :-) Jeg har nu talt med gynækologen. Han siger, at jeg ikke kan lave en positiv test uden at have været gravid. Han mener dog ikke, at jeg stadig er det, når jeg ikke kan teste positivt hele dagen :-/ så han tror mit hcg niveau er faldende. Så jeg må vel bare se de næste par dage an.. tror lige jeg vil høre min læge, om hun kan tage en blodprøve :-/ Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 30, 2014 Kan det ikke være fordi du er så (forholdsvis) tidligt ude, at dit hcg niveau ikke er højt nok endnu, til at du kan teste positiv andet end på koncentreret morgenurin? Hvor lang tid har der været mellem dine toiletbesøg inden de andre test? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 30, 2014 Jo, det håber jeg! :-) Jamen problemet er, at jeg konstant føler, at jeg skal tisse.. så der går max. 2-3 timer mellem, når jeg prøver at holde mig. Jeg har fået talt med min læge, og hun siger jeg skal prøve at komme derned i næste uge. Jeg krydser virkelig fingre!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 1, 2014 Forstår ikke hvorfor du ikke kan få taget blodprøve med det samme så de kan måle de HCG niveau. Var det mig ville jeg bede om at få taget en blodprøve i denne uge og igen mandag så man kan se udviklingen. Det er da umenneskeligt at skulle vente når i nu har prøvet så lang tid :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 1, 2014 Jeg tog dit råd til mig og ringede igen til lægen - nu har jeg tid til blodprøve i morgen tidlig! ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 1, 2014 Jeg tog dit råd til mig og ringede igen til lægen - nu har jeg tid til blodprøve i morgen tidlig! ;) Sådan!!!! Bliver godt med en afklaring snart Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 1, 2014 Ja, det bliver rart! :help :blink Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 2, 2014 Så fik jeg taget blodprøve og må bare afvente svar.. Jeg tester svagt positiv, men jeg tør virkelig ikke tro på det! Gynækologen mente at jeg ikke kunne være gravid længere, fordi deres test blev negativ. Min læge og sygeplejersken der tog prøven i dag, tror jeg er gravid og at mit hcg bare er for lavt til at kunne måles i urinen endnu. Jeg er trods alt også "kun" 5+2, hvis jeg stadig er gravid. Jeg har alle symptomerne og er altså ved at blive virkelig frustreret over ikke at turde glæde mig endnu ;-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 2, 2014 Så fik jeg taget blodprøve og må bare afvente svar.. Jeg tester svagt positiv, men jeg tør virkelig ikke tro på det! Gynækologen mente at jeg ikke kunne være gravid længere, fordi deres test blev negativ. Min læge og sygeplejersken der tog prøven i dag, tror jeg er gravid og at mit hcg bare er for lavt til at kunne måles i urinen endnu. Jeg er trods alt også "kun" 5+2, hvis jeg stadig er gravid. Jeg har alle symptomerne og er altså ved at blive virkelig frustreret over ikke at turde glæde mig endnu ;-) Puha, det lyder frustrende og nervepirrende :( Håber virkeligt for dig, at du snart får gode nyheder!! Hvornår får du svar på blodprøven? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 2, 2014 Tak!! Nok først på mandag..:-( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 3, 2014 Håber for dig, den er der :kram :bd Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 3, 2014 Øv, jeg har fået svar og jeg er desværre ikke gravid længere :-( jeg havde det desværre på fornemmelsen :-( Del dette indlæg Link to post Share on other sites