TroldeMor

Fejrer i mors/fars dag, osv?

23 indlæg i dette emne

Ja, efter den der valentins-tråd, kom jeg til at tænke på, hvor mange der mon fejrer alle de andre "kommercielle" dage....

Fars dag, mors dag, Halloween, Fastelavn.... og hvad har vi ellers... find selv på flere :P

Mor og svigermor får altid blomster til mors dag, og som regel får fædrene også en lille ting til fars dag... Halloween har vi aldrig fejret, og fastelavn heller ikke (men det ændrer sig nok når der kommer børn i huset ;) )

Hva med jer??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi fejre ikke dicideret mor og fars dag, men plejer at bestille en buket til dem hver, og sende til dem.

Fastelavn vil vi når vi får børn fejre, men ikke halloween, da jeg synes det er lidt samme koncept - og kan bedst lide fastelavn. Men sct. hans vil vi også benytte os af, når der engang er børn.

Og så en dag som bliver vigtig for os, nemlig HENTE DAG, som er den dag, hvor vi fik vores barn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mors og fars dag er en ting som jeg synes betyder utrolig meget, og det har min mand også fattet :P

Mht de andre dage du har nævnt, tja så gør vi ikke spc meget i det, altså til fastelavn er ungerne klædt ud, og så er vi gerne ovre og rasle ved mine forældre, og få nogle fastelavnsboller, og det er det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mors/Fars dag har vi også som regel givet blomst/øl lignende hvis det har passet sammen med at kunne besøge dem..

Til Fars dag vil jeg da tge Nadja ud og plukke en blomst til manden.. og når hun bliver ældre kan hun lave et eller andet

Hallowen har vi aldrig fejret... Fastlavn gjorde vi jo da vi selv var små, og i år skal vi starte op på det, og det glæder jeg mig til..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver altid min mor (og svigermor) en buket på mors dag.

Altid har jeg givet min far en lille ting, eller et brev på farsdag.. Men han døde sidste år i marts - så den bliver der ikke noget af i år :/

Fastelavn "fejrer" jeg, i skolen med mine elever - det er mere fordi skolen gør det, ellers ville jeg aldri ggøre det.

Det samme med halloween - det er også en del på skolen, så derigennem "fejres" det altså...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine forældre får altid et eller andet til mors/fars dag :) Det kan være en blomst, chokolade, dvd film eller noget i den retning..

MIne svigerforældre får ikke noget, men det er af den årsag at de bor langt væk, så vi ser dem aldrig på dagen og vil ikke komme en måned senere med noget til dem.. Min mand har aldrig fejret det med hans forældre, da han var barn, så det er slet ikke noget de tænker over..

Her hjemme fejrer vi det også :loveshower Mille laver som oftest en lille ting til os og så køber min mand et eller andet til mig også og omvendt.. Vi forkæler også hinanden hele dagen..

Fastelavn fejrer vi ikke som sådan, andet end Mille bliver klædt ud og er fin nede i børnehaven eller hvis der er tøndeslagning andre steder i byen eller omegn..

Halloween fejrer vi slet ikke.. Eller det vil sige.. Vi har et græskar vi sætter ud med lys i, men det er nu mere fordi det ser hyggeligt ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var barn og ung gav vi altid far og mor en ting på dagen. Vi giver stadig min mor en blomst eller lign. men da min far er død er der ikke noget på fars dag.

Min mands familie har aldrig givet noget til deres forældre og gør det heller ikke nu.

Jeg vil prøve at se om jeg ikke kan få lidt gang i det herhjemme nu der kommer en lille, men det skal ikke være noget stort eller dyrt...bare en lille hyggelig ting.

Fastelavn har vi begge fjeret og vil også komme til det igen. Halloween har vi egentlig også været til et par gange som voksne men ikke noget der er gjort meget ud af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi fejrer ikke ligefrem, men giver da gaver :)

Det er så kun mors og fars dag...ja og fastelavn.. Valentins dag, halloween og alt det andet amerikanske er vi ikke til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej aldrig....heller ikke til egne forældre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi fejrer ikke ligefrem, men giver da gaver :)

Det er så kun mors og fars dag...ja og fastelavn.. Valentins dag, halloween og alt det andet amerikanske er vi ikke til.

Hvor tror du mon mors og fars dag kommer fra ;) :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi "fejrer" godt nok mors og fars dag i forstand, at vi plejer at gå sammen med vores søskende om at give gaver til vores mødre og fædre og jeg plejer da også at købe en gave til manden som hans børn kan give ham... Fastelavn holder vi ikke rigtigt, da det som regel passer med at børnene er hos deres mor i de weekender der er fastelavn og de er efterhånden også ved at være så store at de er vokset lidt fra det - i hvert fald den ældste, der bliver 13 næste gang, men tror da helt sikkert at vi vil holde det når vi får fælles børn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har givet vores forældre gaver på mors og fars dag, men vi er lige som kommet fra det igen.

Fastelavn er ikke noget vi holder, men ungerne er da klædet ud, når de holder fastelavnsfest i børnehaven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fejre og fejre, det er så meget sagt. Jeg sørger gerne for at begge mødre får en blomst. Til farsdag er jeg bedst til at huske på min egen, da jeg knuselsker den mand.

Fastelavn er hyggeligt, dog rasler mine børn ikke og kommer heller ikke til det, da det er mod mit princip.

Vi deltager gerne i fastelavnsfest på skolen og jeg deltager på jobbet, i det omfang det passer i min planlægning. I år kan jeg ikke deltage, da jeg er til generalprøve med mine små gymnastik prinsesser og pirater.

Jeg er så heldig, at mine børn sørger for at komme med en gave på mors dag. Sidste år fik jeg blomst af dem og undertøj af manden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af sådan nogle dage fejrer vi mors dag og fars dag, altså min mor køber en gave til mig fra rødderne og det har jeg altid gjort til hende. Og min far nu også, han har ellers aldrig synes den dag var noget bestemt da hans andre 3 børn aldrig har givet ham noget.

halloween - nope

valentin - nope

Fastelavn - jeps

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min mor får en buket , min far får som regel ikke noget, ved egentlig ikke hvorfor....

Jeg har aldrig fået noget på mors dag og jeg husker heller ikke selv fars dag.

Fastelavn hygger vi med og så er jeg altså helt vild med Halloween, synes det er så hyggeligt når det er mørkt og med alle græskar. Ungerne rasler, men desværre kommer der aldrig nogen hjem til os fordi vores grund er en kotelet grund og så tror jeg de springer os over....

NÅ men jeg er nok en af de eneske BK'ere der er vild med Halloween....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fastelavn vil vi når vi får børn fejre, men ikke halloween, da jeg synes det er lidt samme koncept - og kan bedst lide fastelavn.

:haha kunne ikke lade være med at smile, for sådan havde vi også tænkt- lige indtil det øjeblik hvor ungen står og insisterer på at være et MONSTER-spøgelse til halloween, fordi de holder det på skolen, og fordi "alle de andre skal"

Nu er vi både på fastelavn og halloween, hvad enten vi vil det eller ej ;)

Derudover giver vi som regel en buket eller nowet til mors dag. Fars dag en lille gave- ikke noget særligt.

Vi fejrer heller ikke Valentinsdag, men holder os til bryllupsdag og årsdag (eller i fejrer vist heller ikke rigtig årsdag)

Hmmmm måske man skulle øve sig i at være lidt romantisk igen :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:haha kunne ikke lade være med at smile, for sådan havde vi også tænkt- lige indtil det øjeblik hvor ungen står og insisterer på at være et MONSTER-spøgelse til halloween, fordi de holder det på skolen, og fordi "alle de andre skal"

Nu er vi både på fastelavn og halloween, hvad enten vi vil det eller ej ;)

Derudover giver vi som regel en buket eller nowet til mors dag. Fars dag en lille gave- ikke noget særligt.

Vi fejrer heller ikke Valentinsdag, men holder os til bryllupsdag og årsdag (eller i fejrer vist heller ikke rigtig årsdag)

Hmmmm måske man skulle øve sig i at være lidt romantisk igen :P

selvfølgelig, hvis barnet kommer, som du nævner og insistere på at holde allerhelgens aften, så tager vi den med.

Men hvor mange af jer holder Valborgs aften???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

selvfølgelig, hvis barnet kommer, som du nævner og insistere på at holde allerhelgens aften, så tager vi den med.

Men hvor mange af jer holder Valborgs aften???

Det er vel tilnærmelsesvis det, vi i Danmark kender som Sankt Hans... :)

Og det fejrer vi somme tider, hvis vejret er godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

selvfølgelig, hvis barnet kommer, som du nævner og insistere på at holde allerhelgens aften, så tager vi den med.

Men hvor mange af jer holder Valborgs aften???

:D :D Det vidste jeg ikke engang der var noget der hed :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver min mor et eller andet til mors dag - har opgivet at få min mand til at gøre noget for mig, så derfor er fars dag også annuleret ^_^

Hvad fejrer vi i grunden?! :huh

Fødselsdage og jul, det er vist det :D

Ej vi får altid varme hveder til bededag og tager til tøndeslagning i kirken til fastelavn. Og så laver vi græskar-boogiemænd til halloween.

Skt. Hans bliver altid holdt med familien lørdagen før den egentlige Skt. Hans aften og Påsken markeres med en Påskefrokost.

Jeg tror det er hvad det begrænser sig til herhjemme ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

selvfølgelig, hvis barnet kommer, som du nævner og insistere på at holde allerhelgens aften, så tager vi den med.

Men hvor mange af jer holder Valborgs aften???

Vidste jeg ikke der var noget der hed ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

i fejre begge dele jeg syntes det er en utrolig sød tanke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fejrer de ting, vi faktisk har et personligt forhold til, samt hvad der sådan dukker op af mere jordnære årsager, såsom at nogen inviterer os til en fest :)

Ingen af os har nogensinde givet ting til vores egne forældre på mors og fars dag (og for min families vedkommende er det i hvert fald, fordi mine forældre ikke selv har ønsket det, og ikke bare fordi ingen lige har tænkt over det), så jeg tvivler på, vi kommer til at lære vores egne børn at give os noget. Valentins Dag siger os ikke det store - det er mest noget, vi har hørt om via reklamer og sådan. Halloween er lidt det samme, omend vi nok begge er langt mere tilbøjelige til at føle lidt interesse for udklædning og uhyggelig udsmykning end for blomster og hjerter, så vi ville sikkert have lettere ved at gå med på den end på Valentins Dag. Den ene gang eller to, hvor jeg har været inviteret til en Halloween-fest er jeg også taget med og har gjort en del ud af udklædningen. Og jeg kan forestille mig, at det helt sikkert kommer til at blive en dag, vores børn vil fejre, for den bliver jo mere og mere populær. Og det skal de naturligvis nok få lov til.

Fastelavn har vi begge fejret som børn, og vi plejer at lave hjemmelavede fastelavnsboller engang omkring Fastelavn. At gøre mere ud af dagen kræver lidt en decideret fest, synes jeg (det føles lidt tamt at klæde sig ud helt alene ;)), og vi gider ikke selv arrangere, så det har været, når andre har arrangeret. Når vi får børn på en alder, så der sker noget i deres institution, vil vi da bestemt støtte op om det, og de skal også gerne få lov at komme ud at rasle.

Skt. Hans betyder faktisk en del for mig - vi har altid i min familie fejret det ude i mine bedsteforældres sommerhus, og jeg har været der hvert år, også siden jeg flyttede til Sjælland, selvom det har været uden manden de fleste gange, fordi han ikke kunne holde fri. Det regner jeg også med at skulle fastholde fremover.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER