BabyHaagensen

Micro pop må/må ikke??

40 indlæg i dette emne

Har ikke lige læst tråden igennem, så måske findes dette svar allerede.

Jeg tror, den med tandpastaen er stoffet triclosan, som findes i bla. Colgate Total. Det var oppe på et tidspunkt. Personligt undgår jeg det - gravid eller ej http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/03/12/204241.htm

Popcorn er vist noget med giftstoffer (fluorstoffer?) i emballagen. http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/09/17/131639.htm

Jeg ved ikke, om der er særlig frarådt gravide - jeg tror mere, det er et generelt råd.

Del dette indlæg

Pandamoren (kan ikke quote herinde)

Jeg forstår 100% - men at jeg skriver at jeg synes tandpasta er noget lort, er ikke lig med at jeg fordømmer jeres valg? Det er min holdning til produktet.

Jeg er udemærket klar over at man ikke får forgiftning af at bruge tandpasta hver dag. Man får heller ikke forgiftning af at ryge lidt hver dag, spise lidt hærdet fedt hver dag, tage lidt heroin hver dag, løbe ved siden af en traffikeret vej - lidt - hver dag osv.osv.osv.osv.osv. - hvis man lever efter alt med måde princippet, så når man højest sandsynligt fint ind i 50'erne før kroppen begynder at brokke sig. Jeg mener bare personligt ikke at det er "godt nok".

Det jeg reagerer på- pandamor- er ikke at andre er uenige i de valg jeg træffer (det har jeg det faktisk helt ok med) - men at folk begynder at argumenterer for hvorfor det jeg gør er "forkert" = i har svært ved at sige: Nå, ok du mener sådan spdan der- det er jeg sku ikke enig i, fred være med det.

Prøv lige at kigge besvarelserne igennem én gang til.

Jeg gider sådanset ikke sidde her og forsvare min holdning - og jeg forventer ikke at i skal sidde og forsvare jeres. Der blev spurgt om folks holdninger til 2 bestemte ting. Jeg kom med min, og får nu afvide at jeg skal passe på med ditdutdat og at de ting jeg nævner ikke er rigtige.
Jeg har hele vejen igennem mine besvarelser været ikke-fordømmende.

Synes ikke helt det er mig der er på vildspor her. Men det ved jeg godt jeg er ene om at synes.

Hvorfor bliver den her debat - om ingenting efterhånden -, ved?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Alt andet lige, så er jeg altså meget uenig i, at man ikke bliver forgiftet af at tage lidt heroin hver dag :lolhit ;) :huh

Del dette indlæg

Annonce ♥

Alt andet lige, så er jeg altså meget uenig i, at man ikke bliver forgiftet af at tage lidt heroin hver dag :lolhit ;) :huh

Du er også så sippet :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du er også så sippet :lol

Ja, jeg er sgu blevet for gammel til det pjat :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

:ditto

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, jeg er sgu blevet for gammel til det pjat :lol

Jeg er stadig ikke gammel nok ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er stadig ikke gammel nok ;)

Hvor gammel skal man egentlig være? Og hvornår er man mon for gammel? :chin:

:lolhit

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor gammel skal man egentlig være? Og hvornår er man mon for gammel? :chin:

:lolhit

Jeg tror der er lidt et overlap. Man venter og venter på at blive gammel nok og VUPS en dag er man for gammel. NEVER the right time to do drugs!

Del dette indlæg

Annonce ♥

I øvrigt - lidt mere seriøst - er jeg uenig med dig i flere ting, Fru Simonsen.

Såvidt jeg kan se, kom du ikke kun med din holdning til de to nævnte ting, men også til meget andet, som fx make up og økologi. Og det synes jeg er helt fint, men det får mig nok til at tænke, at du også nævner "ditdutdat" at passe på. Derimod synes jeg, at de fleste andre holder fast i at tale om flour, som for mig at se var en del af det oprindelige emne. At de har en række argumenter for at bruge det og konsekvenserne, er IMO ikke anderledes end at du har en række argumenter for ikke at bruge det.

Og så synes jeg personligt, at det er fordømmende, at bruge ordet "lort" om noget som andre bruger. Og jeg synes da så afgjort også, at du argumenterer for, hvorfor det andre gør er forkert (ved fx at skrive, at det er pissegiftigt).

Jeg synes ikke, at det er en debat om ingenting, og jeg synes ikke, at du ikke har været fordømmende. Men jeg synes HELLER ikke, at du er på vildspor. :) Du har gode pointer, men det synes jeg også at dem, der er uenige med dig har :)

( Og nu skal jeg nok stoppe med alt min synsning :badgirl)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror der er lidt et overlap. Man venter og venter på at blive gammel nok og VUPS en dag er man for gammel. NEVER the right time to do drugs!

Kloge ord :super

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hahaha!

Del dette indlæg

Annonce ♥

I øvrigt - lidt mere seriøst - er jeg uenig med dig i flere ting, Fru Simonsen.

Såvidt jeg kan se, kom du ikke kun med din holdning til de to nævnte ting, men også til meget andet, som fx make up og økologi. Og det synes jeg er helt fint, men det får mig nok til at tænke, at du også nævner "ditdutdat" at passe på. Derimod synes jeg, at de fleste andre holder fast i at tale om flour, som for mig at se var en del af det oprindelige emne. At de har en række argumenter for at bruge det og konsekvenserne, er IMO ikke anderledes end at du har en række argumenter for ikke at bruge det.

Og så synes jeg personligt, at det er fordømmende, at bruge ordet "lort" om noget som andre bruger. Og jeg synes da så afgjort også, at du argumenterer for, hvorfor det andre gør er forkert (ved fx at skrive, at det er pissegiftigt).

Jeg synes ikke, at det er en debat om ingenting, og jeg synes ikke, at du ikke har været fordømmende. Men jeg synes HELLER ikke, at du er på vildspor. :) Du har gode pointer, men det synes jeg også at dem, der er uenige med dig har :)

( Og nu skal jeg nok stoppe med alt min synsning :badgirl)

:ditto

Jeg tror, man skal mærke efter i sig selv. Som min far, med fortid på en fødegang, sagde "hvis du vil byde dig selv det, kan du også byde din baby det". Det er en god huskeregel :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pandamoren (kan ikke quote herinde)

Jeg forstår 100% - men at jeg skriver at jeg synes tandpasta er noget lort, er ikke lig med at jeg fordømmer jeres valg? Det er min holdning til produktet.

Jeg er udemærket klar over at man ikke får forgiftning af at bruge tandpasta hver dag. Man får heller ikke forgiftning af at ryge lidt hver dag, spise lidt hærdet fedt hver dag, tage lidt heroin hver dag, løbe ved siden af en traffikeret vej - lidt - hver dag osv.osv.osv.osv.osv. - hvis man lever efter alt med måde princippet, så når man højest sandsynligt fint ind i 50'erne før kroppen begynder at brokke sig. Jeg mener bare personligt ikke at det er "godt nok".

Det jeg reagerer på- pandamor- er ikke at andre er uenige i de valg jeg træffer (det har jeg det faktisk helt ok med) - men at folk begynder at argumenterer for hvorfor det jeg gør er "forkert" = i har svært ved at sige: Nå, ok du mener sådan spdan der- det er jeg sku ikke enig i, fred være med det.

Prøv lige at kigge besvarelserne igennem én gang til.

Jeg gider sådanset ikke sidde her og forsvare min holdning - og jeg forventer ikke at i skal sidde og forsvare jeres. Der blev spurgt om folks holdninger til 2 bestemte ting. Jeg kom med min, og får nu afvide at jeg skal passe på med ditdutdat og at de ting jeg nævner ikke er rigtige.

Jeg har hele vejen igennem mine besvarelser været ikke-fordømmende.

Synes ikke helt det er mig der er på vildspor her. Men det ved jeg godt jeg er ene om at synes.

Hvorfor bliver den her debat - om ingenting efterhånden -, ved?

:)

Det er helt ok, du har dine holdninger.

Vi argumenterer ikke at det du gør er forkert.  Ingen kan vel se noget forkert i, at du kan undvære at bruge tandpasta med flourid.

Det er dét du fremlægger - rent "videnskabeligt"- der måske er præget af din egen holdning og samtidig skal fremstå som en generel observation - som jeg argumenterer imod.

Der er jo flere sider af een sag. ;) Og folk træffer valg på baggrund af flere årsager. Derfor vil jeg stadig mene det er den måde formulerer dig på, der gør det svært at se, at det udelukkende er din holdning, og at andre er velkommen til at gøre hvad de vil :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

jaja.. Jeg synes ikke helt jeg bliver forstået som jeg gerne vil, men fred være med det.. im over it.

og common, altså.... LIDT heroin hver dag, har da aldrig skadet nogen?? :numse :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER