Oprettet September 23, 2014 Altså hvis man kan efterspørge erfaringer med reaktion på at blive storebror/søster, så kan man vel også høre efter erfaringer på at få høns? :p Når vi flytter, skal vi have høns. Vi får nogle af min fars. Husker ikke lige racen. Vi skal bare have fire stk. Ingen hane og de kan ikke flyve. De får et hus med en lille gård, men ellers er det tanken, at de bliver lukket frit ud i haven med jævne mellemrum. Nogen, der holder høns og har små børn? :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 23, 2014 Hahaha fantastisk titel til en tråd :D Jeg har ingen erfaring, men Brian er vokset op med høns og elskede det, og vil rigtig gerne have, at vi skal have høns også. Han sad vist tit og nussede og snakkede med dem, ligesom man gør med en hund :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 23, 2014 Mine forældre har høns og Maja elsker det. Hun er med hver gang der skal gives mad eller samles æg ind :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 23, 2014 Jeg var vældig glad for vores høns, da jeg var lille. Mindre begejstret da en høne tog fejl af min finger og en regnorm... ;) Men ellers syntes jeg, det var rigtig hyggeligt at samle æg, fodre og alle de der ting. De kan jo også blive meget tamme, høns :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 23, 2014 Jeg havde høns, da jeg var 10-12 år og vi havde høns fra mine små søstre blev født til de var skolebørn. Vores høns gik også frit i haven og der har ingen problemer været :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 23, 2014 Vi har ikke høns, men tit høns i haven :angry, jeg synes de er røv irriterende :P. Vi bor på en bjergskråning og dem der bor under os har geder og høns og hønsene springer hverdag over hegnet og går en tur i vores have og på vores fælles grønne arealer. De ved dog, om ikke andet, at de ikke skal smutte ud på vejen ;) Cassandra synes de er sjove at kigge på, men kan godt blive lidt forskrækkede hvis de kommer tæt på. Men hun er fascineret af dem, men har ikke været med til at samle æg m.m. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 23, 2014 Mine forældre har høns og Maja elsker det. Hun er med hver gang der skal gives mad eller samles æg ind :) :ditto Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 23, 2014 Lilly og mormors høns (og katten). Den første dag vi var nede og kigge til dem ville hun stikke sin finger ind, og selv om jeg sagde "av" og "stop" så blev hun alligevel ved indtil hun blev hakket i fingeren. Så de næste dage gemte hun hænderne på ryggen hver gang vi var nede og kigge på høns. De blir lukket ud om foråret inden der blir plantet køkkenhave og om efteråret når den er høstet. Ellers skraber de i alt, og det samme hos naboerne, da de ikke ved hvilken have de bor i. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 23, 2014 Vi har høns, som går frit. Jeg kommer lige med en uddybende besvarelse når jeg har pause på arbejde. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 23, 2014 Dejlige ting I skriver :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 23, 2014 Vi har 15 høns og en hane til at gå frit herhjemme. Derudover har vi ænder og gæs også. Ida er helt vild med hønsene. Hun er med til at lukke den ud om morgenen og lukke dem ind om aftenen. Det første hun faktisk siger om morgen når hun vågner er "huns ud". Hun er med til at give dem med og synes det er fedt når de kommer og spiser af hendes hånd. Så hun er helt tryg ved dem. Dog kan hun nogle dage godt være lidt bange for vores hane, hvis han puster sig for meget op. Klokken halv syv hver aften finder hun hendes træsko frem fordi så skal hønsene ind. Hun klapper dem ind i hønsegården igen. Og så giver hun dem mad igen. Og så kæler hun godnat for dem. Ja hun aer hønsene. :p Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 23, 2014 Vi har 15 høns og en hane til at gå frit herhjemme. Derudover har vi ænder og gæs også. Ida er helt vild med hønsene. Hun er med til at lukke den ud om morgenen og lukke dem ind om aftenen. Det første hun faktisk siger om morgen når hun vågner er "huns ud". Hun er med til at give dem med og synes det er fedt når de kommer og spiser af hendes hånd. Så hun er helt tryg ved dem. Dog kan hun nogle dage godt være lidt bange for vores hane, hvis han puster sig for meget op. Klokken halv syv hver aften finder hun hendes træsko frem fordi så skal hønsene ind. Hun klapper dem ind i hønsegården igen. Og så giver hun dem mad igen. Og så kæler hun godnat for dem. Ja hun aer hønsene. :p :super Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 23, 2014 Vi har haft høns hele min barndom og i øvrigt også haner... De blev MEGET tamme - faktisk næsten som kæledyr og gik frit i haven. Jeg kunne både kalde på dem og bære dem rundt. Det var en af de bedste ting ved foråret, når min far kom hjem med et læs daggamle kyllinger - og sjovt nok kun marginalt traumatiserende, når de blev slagtet om efteråret. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 24, 2014 min bedstemor havde høns da min søster og jeg kom meget hos hende gennem vores barndom.. det har vi haft rigtig meget glæde af! ser ingen problemer med høns og småbørn - slet ikke, tværtimod :) tror det er sundt for børnene at lærer om dyr have dem tæt på sig.. det er også god underholdning og høns er jo ikke agressive og river eller bider ;) de kan højst bakse med vinger og nappe med næbet :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites