Elisamus

Køns scanning -hvor mange

20 indlæg i dette emne

Hvor mange betaler de 400 kr for at få en køns scanning?

Jeg vil så gerne have en men kæresten synes det er spild af penge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er der rigtig mange der får gjort. Vi fik det dog ikke da vi rimelig tidligt fik til en af de almindelige skanninger svaret at vi ventede en dreng 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også helt vildt gerne have haft en kønsscanning - min mand mente også det var spild ad penge, når vi kun skulle vente en 5-6 uger til misdannelsesscanningen og få det at vide der. Han mente der ville være nok udgifter med baby så vi ikke behøvede tilføje en Nice to have og ikke need to have udgift.

Jeg havde desværre ingen fornuftige argumenter andet end jamen fordi - og så fik ikke en scanning. Og i sidste ende gjorde det faktisk ingenting at vente til MD scanning. Vi spurgte først da hun havde scannet hele baby og sagt den så sund og rask ud - om hun måske kunne se kønnet og så scannede hun løs igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grunden til jeg gerne vil have en er at min mor skal til Polen og besøge mine bedste forældre og det ville være så dejligt at hun kunne sige hvad vi ventede og så kunne hun jo os købe noget tøj med hjem til billige penge, og har vist rigeligt tøj i neutrale farver... Men manden siger det stadig er unødvendigt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I første graviditet ventede vi til misdannelsesscanningen. I anden graviditet fik vi en kønsscanning omkring 14 uge. Vi valgte en kønsscanning, da min mand ikke kunne komme med til nakkefold og misdannelsesscanningen og vi synes vi skulle have kønnet at vide samtidig, samt vi synes min mand skulle se den lille. Ekstra bonus var så at vores søn også kunne komme med til kønsscanningen :)

 

Jeg synse det var en rigtig dejlig oplevelse at få kønsscanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, det er forholdsvist udbredt, men det er da omvendt langt fra alle, der gør det. Da jeg var gravid med vores søn, var det slet ikke på tale. Jeg var ligeglad med om vi fik en dreng eller en pige, og syntes - ligesom mændene i denne tråd :D - at det var lidt spild af penge, når man alligevel med god sandsynlighed kunne få kønnet at vide til md. Til gengæld ville jeg have en 3D scanning, som jo er noget dyrere, men som jeg forestillede mig var en større oplevelse (og det VAR stort :wub)

Når jeg bliver gravid igen, vil jeg have en 3D igen, fordi det synes jeg var fantastisk. Men jeg vil nok også have en kønsscanning næste gang. Mest fordi jeg gerne vil kunne sige "lillebror" eller "lillesøster" i stedet for "babyen" hurtigst muligt til min søn. Men også fordi jeg er spændt på, om vi skal i gang med at sortere min søns babytøj eller om der skal shoppes primært nyt tøj :) Så på de måde, er kønsscanning blevet et større ønske for mig anden gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grunden til jeg gerne vil have en er at min mor skal til Polen og besøge mine bedste forældre og det ville være så dejligt at hun kunne sige hvad vi ventede og så kunne hun jo os købe noget tøj med hjem til billige penge, og har vist rigeligt tøj i neutrale farver... Men manden siger det stadig er unødvendigt...

Hvis det er for at hun kan købe billigt tøj, så kan de 400 kr vel næppe holde som et argument ;)

Og ellers vil jeg sige, at det er nødvendigt, hvis det er vigtigt for dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er for at hun kan købe billigt tøj, så kan de 400 kr vel næppe holde som et argument ;)

Og ellers vil jeg sige, at det er nødvendigt, hvis det er vigtigt for dig :)

Det er primært for os at kunne glæde mine bedste forældre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik en denne gang, for at kunne virkeliggøre baby for vores søn... Plus at jeg så kunne give min mor en unik oplevelse med 3D

Vi betalte 700 kroner

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang fik vi en dagen efter MD, fordi hun ikke ville sige med sikkerhed hvad det var. Og så vidste jeg jo til anden gang, hvor meget det gør for mig at vide kønnet, altså i forhold til at knytte mig til den lille. Derfor valgte vi en kønsscanning så tidligt som muligt, og gør det samme denne gang. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået en kønsscanning i begge graviditeter.

Egentlig en billig pris du har fundet. Vi gav mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik ikke en... Men det var fordi vi ikke ville vide kønnet før fødslen og sådan bliver det også næste gang :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik ikke en... Men det var fordi vi ikke ville vide kønnet før fødslen og sådan bliver det også næste gang :D

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik ikke en med Ida, da vi var blevet enige om ikke at vide det til fødslen. 

Men til MD var sygeplejesken så "rar" at fortælle os det, selvom vi ikke ville vide det.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte kønsscanning dels fordi det var hyggeligt at kigge ind til hende en ekstra gang, men især fordi vi simpelthen var så nysgerrige, og for os begge blev det også meget mere konkret at kunne omtalte baby som "hun/hende" frem for "den". Jeg ville gerne også gerne vide kønnet, så jeg kunne shoppe, men jeg tror næsten, det blev større for manden end for mig (selvom jeg var glad og rørt), fordi det jo er så abstrakt med en baby inde i en andens mave.

 

Man kan jo satse på at få besked til gennemscanningen (MD), men det er ikke altid, de kan se kønnet der. Til min blev vores pige ved med at ligge med armen mellem benene, så man ikke kunne se noget, så vi fik ikke kønnet bekræftet, og jeg havde virkelig været skuffet og var gået ud og havde købt en scanning, hvis jeg ikke havde kendt kønnet, men her kunne jeg slappe helt af og bare fokusere på de ting, de kigger efter der.

 

Det er jo også værd at tage med, hvordan man ellers bruger penge og hvordan økonomien i øvrigt ser ud. For mit vedkommende har jeg et fornuftigt rådighedsbeløb og kunne godt gå ud og bruge 4-500 kr. på shopping uden at få dårlig samvittighed, så selvom kønsscanning er mere "nice to have" end "need to have", så er der mange andre ting, jeg hellere ville have undværet end de 400 kr., jeg smed efter en kønsscanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik ikke en... Men det var fordi vi ikke ville vide kønnet før fødslen og sådan bliver det også næste gang :D

Vi gjorde heller ikke og ville heller ikke vide det denne gang :) men kom så til det fordi det ved en fejl er skrevet i den offentlige del af E-journalen efter en moderkagebiopsi <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik en kønsscanning med min datter.

Min nye kæreste vil slet ikke vide kønnet, før fødslen.. Men pga forskellige psykiske ting, vil jeg gerne kende kønnet så jeg kan knytte mig mest muligt.. :)

Så han er gået med til at få kønnet at vide - men har dig ikke nævnt for ham at jeg satser på en kønsscanning ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik en kønsscanning med Caroline, eller vi var afsted 2 gange, fordi hun første gang ikke ville vise noget, så vi fik en erstatning et par dage efter.

Når vi en gang skal have den næste skal vi også have kønsscanning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået kønsscanning begge gange, og synes det har været en fantastisk oplevelse hver gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang var der intet der hed køns scanning ;) dengang var det en skrabet udgave af md og man skulle virkelig ikke spørge til køn

Anden gang var 3d scanning lige kommet frem, så vi gav de 1200 kr for at finde ud af om nr 2 også have læbespalte som nr 1. Og fik kønnet at vide.

Tredje gang var vi til køns scanning, fordi jeg/vi ville gerne vide det af praktiske årsager. :) vi gav også kun 400 kr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER