Guest Mogsen

Kramper fra helvede!

5 indlæg i dette emne

Jeg venter mit tredje barn og har i mine tidligere graviditeter haft "fornøjelsen" natlige kramper i benene.

Det har jeg også denne gang - men meget værre!

Der er nemlig dét i det, at når min læg kramper, så flyver jeg op af sengen og flexer vristen for at stoppe det. Men så kramper den muskel, der sidder inde bag ved skinnebenet. Og når jeg så strækker vristen for at stoppe det, ja så kramper min læg igen. Og sådan bliver det så ved. Og ved. Og ved.

Det er så slemt nu, at jeg i nat, stortudende, væltede desperart rundt i mere end en time med konstante kramper i underbenet.

Jeg har talt med lægen her til morgen, som siger, at jeg skal ligge med benene højt om natten (lidt problematisk når jeg kun kan ligge på siden), og så skal jeg anskaffe mig støttestrømper.

Har I gode erfaringer med noget?

Del dette indlæg

Øv hvor lyder det ikke sjovt :-( Er det ikke noget med magnesium kan hjælpe?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg lider også af kramper og led også af det i første graviditet.

Det har hjulpet mig meget med støttestrømper om dagen, lægge med benene højt, tage ekstra kost tilskud af magnesium, samt drikke lidt tonicvand (tonic indeholder kinin), inden sengetid.

Jeg spurgte min læge vedr. kininen i sidste graviditet, og hun sagde at det ikke udgjorde en risiko med et enkelt glas eller inden sengetid. Håber at du finder noget der virker!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar!

Jeg spiser en masse mandler for at få magnesium, men det er da en god idé at købe det som kosttilskud. Og jeg vil bestemt også skrive tonicvand på indkøbssedlen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her hjalp støttestrømper og at sørge for at have benene oppe så meget som muligt i løbet af dagen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER