Kristina1989

forstår ikke helt min krop signaler

7 indlæg i dette emne

Hej, jeg er i den situation, at min kæreste og jeg prøver at blive gravid. Min cyklus er normalt på 2 dage. Jeg er idag i dag 20 og her til morgen blødte jeg svagt (lyserødt udflåd på toiletpapiret). Det har Været der det meste af dagen, men her sidst på eftermiddagen er det nu blevet brunt i stedet. Det er så lidt, at det nærmest kun kan ses på toiletpapiret. Jeg har i idag også haft det som om min menstruation er på vej, men bare kraftigere "symptomer" end normalt. Kan det virkelig passe, at in cyklus pludselig er blevet så kort, at jeg allerede skal have min menstruation nu og hvorfor er det så allerede blevet brunt her til eftermiddag...

Jeg håber meget på at nogle af jer kan komme med input/erfaringer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et bud kunne være implantationsblødning, som er en lille bitte blødning, som nogen oplever når ægget sætter sig fast :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lang er din cyklus normalt? (Du har skrevet 2 dage ;) )

Min sidste cyklus var kun på 20 dage og min mens starter som regel med brunt. Så det er jo ikke umuligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HoV, det var vidst en skrivefejl. Min cyklus er normalt på 29-30 dage, så det er Ca en uge for. Den blødning jeg har oplevet tidligere idag er nu stort set ovre. Der er kun noget svagt brunt udflåd tilbage. Jeg har Heller ikke menstruations fornemmelsen mere. Jeg har haft nogle ret kraftige jag i underlivet tidligere i dag, men det er også ovre igen. Nu er jeg bare virkelig træt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne sagtens være et godt tegn ;) Man kan jo håbe at det er et æg der har sat sig fast og derfor arbejder livmoderen og giver dig fornemmelsen af at din mens er på vej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en update:

 

Jeg har i ca. 3 dage haft det der ligner en meget svag menstruation. Ved en normal menstruation bruger jeg vel omkring 5 bind om dagen, de sidste dage har jeg nemt klaret mig med 1. Der har både været rødt og brunt (blod/udflåd). Det er nu næsten stoppet, men jeg må indrømme, at menstruationsfornemmelserne egentlig er kraftigere nu end tidligere (stik og jag i underlivet). Jeg kan ikke helt finde ud af om det "bare" var noget udenfor cyklus og det jeg kan mærke i underlivet nu er tegn på at min rigtige menstruation er på vej.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en update:

 

Jeg har i ca. 3 dage haft det der ligner en meget svag menstruation. Ved en normal menstruation bruger jeg vel omkring 5 bind om dagen, de sidste dage har jeg nemt klaret mig med 1. Der har både været rødt og brunt (blod/udflåd). Det er nu næsten stoppet, men jeg må indrømme, at menstruationsfornemmelserne egentlig er kraftigere nu end tidligere (stik og jag i underlivet). Jeg kan ikke helt finde ud af om det "bare" var noget udenfor cyklus og det jeg kan mærke i underlivet nu er tegn på at min rigtige menstruation er på vej.....

 

Jeg har desværre svært ved at komme med noget konkret og velbegrundet bud på hvad der sker; om det er mens eller noget andet. Men jeg sidder umiddelbart og tænker på hvor længe I har forsøgt nu og dermed hvor længe siden det er at I stoppede med at beskytte jer - og hvilken metode I brugte?

 

Jeg tænker på det, fordi jeg selv er blevet overrasket over hvordan min krop reagerer, efter jeg stoppede med p-piller. Det gjorde jeg i maj, efter ca. 15 års brug, og er nu lige startet på min femte "rigtige" cyklus. Man er jo ofte vant til at det hele kører meget uniformt når man er på p-piller. Der er ikke de store udsving og forskelle i cyklusserne og det synes jeg at jeg, i hvert fald indtil videre og for mit eget vedkommende, i højere grad har oplevet at der er nu. Det er aldrig helt ens fra måned til måned. Hverken med længden på cyklus, dagen æl falder, symptomer eller noget som helst.

Det er super nemt at komme til at sidde og tolke på det hele og vende og dreje hvert symptom minutiøst, men nogle gange må man desværre også bare acceptere at der ikke er noget "svar" og vente og se tiden an. Man kan gætte lige så tosset man vil, men bliver ikke nødvendigvis klogere af den grund (og ih, hvor er det træls ;) )

 

Jeg tænker bare at det måske er meget normalt for os, der er vant til at det altid kører efter et meget bestemt mønster, at vi lynhurtigt tror at vi enten er gravide, eller at der er noget galt med os (så forventer vi straks det bedste - eller det værste), bare fordi der er lidt små ændringer i mønsteret fra den ene måned til den anden?

 

Håber at du snart får en afklaring på det :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER