Carcassonne

Start marts baby - Hvad bør man have?

4 indlæg i dette emne

Hej. :)

VI venter jo vores første lille baby omkring 1. marts, og jeg er meget i tvivl om hvad tøj /sæsonprægede ting som vi bør købe når nu at den lille kommer så sent på vinteren.

Hvornår lod I de små sove ude første gang? 

Bare om man skal købe en flyverdragt, eller hvad man bør købe for at holde ham/hende varm :).

Hvor meget og hvilket tøj ville i købe til et barn med termin omkring 1. marts? :)

Del dette indlæg

Vi havde en fleece dragt den brugte han i barnevognen til lur og på tur, og i autostolen. Han er fra 18. marts - han sov i hvert fald ude d. 28., men om det var første gang kan jeg ikke huske.

Indendørs havde han bløde bukser, alm strømper og langærmet body. Ikke andet. Min erfaring er at man skal passe på med ikke at give dem for meget på i starten, de er jo nærmest konstant hos en, og det er rart og lunt.

Til næste barn vil jeg købe tynde silke kyser - at have noget på hovedet skulle hjælpe dem med ikke at blive for stimuleret.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror at vi i alle størrelser har haft ca 8-10 sæt tøj.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min datter er fra 6 marts.

Vi brugte ikke flyverdragt til hende, men fik en fleecedragt i barselsgave, som vi brugte meget til hende.

Hun var stor gylper og brugte en 2-4 sæt tøj pr. dag, så vi havde en hel del, min søn som aldrig gylpede brugte 1 sæt om dagen og 2 hvis det gik højt til. Så hvad der er brug for, kommer lidt an på barnet.

Vi havde et varieret udvalg af langærmede, kortærmede trøjer, bukser, strømpebukser og lidt kjoler. Når hun var ude var det godt at have lidt på hvor hun kunne være varm, men hjemme var det tit de kortærmede trøjer der kom i brug, da hun var en varm pige.

Jeg kan ikke rigtig huske hvornår hun sov ude første gang, men tror vi var inde i april. Vi brugte en voksi til hende ude.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER