Carcassonne

Bankmøde - boligkøb - Update efter møde :).

37 indlæg i dette emne

Hehe, jeg bor i Vallensbæk Strand - og det har foreløbig vist sig at være en opvisning i småkedelige pæne middelklassehjem ;-) Vi har ikke set skyggen af problemer.

Om man så synes, at området er så særlig interessant, deeeeeet.... :chin:

Der er nogen steder i Vallensbæk jeg ved der er problemer men det er nok mere i lejlighederne omkring stationen end villakvarteret :)

Del dette indlæg

Ahh her er også herligt, synes jeg

Det er der helt bestemt!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså der var for 1 års tid siden et mord i Virum og områder i Herlev er der også problemer. Selvfølgelig er der områder der er værre end andre men... Der kan ske ting og sager alle steder desværre :-(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Enig med Blomst 27. I skal helt klart sige du er gravid. Det er kun jer selv I skyder i foden ved ikke at sige det - banken skal nok overleve uanset om I kan betale jeres regninger eller ej, men I kan selv komme i alvorlige problemer. 

Jeg synes det er en super idé at få et boligkøbervis, og jeg synes I skal gennemgå det for evt. fejl, når I har det - for det KAN jo ske at der er noget forkert, men en god tommelfingerregel er, at banker lever af at låne penge ud, så der er ikke noget de hellere vil end at knytte jer til banken og tjene penge på jer. Så hvis det nu IKKE er som I ønsker, så snak istedet om, hvad der skal til for at I kan nå derhen indenfor en kort årrække. Men I står helt sikkert med et fornuftigt udgangspunkt ift. opsparing. Det er sgu flot.

Husk også at købe noget I kan blive boende i, i flere år. Så er det sådan set ligemeget om det er hus eller lejlighed - når man laver sådan en stor investering, synes jeg næsten det vigtigste er, at man tænker langsigtet. Så beskytter man sig selv mod pludselig at stå med alt for lidt plads og en sprunget boligboble. Så tænk potentiale med i valget, og hvis det indebærer at I om få år skal lave store forbedringer, så regn allerede nu på økonomien i det. Det lyder jo som om I er gode til at lægge penge til side...

Pøjpøj

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige en update :)

Vi havde på forhånd sent en salgsomstilling på vores drømmehus til vores rådgiver (for 1½ måned siden, men det møde blev aflyst)

og havde så selv et alternativ med, som var noget billigere, og den type som vi kiggede efter lige nu :).

Vores rådgiver kom frem til at når jeg havde afleveret speciale/med dagpengeindtægt måtte vi gerne købe rækkehuset (som egentlig er et halvt dobbelthus), og hvis jeg får et job med absolut minimum løn indenfor mit felt kan vi sagtens få lov at købe drømmehuset. (huset er så blevet fjerne fra salg og udlejet, så enten bliver det ikke det hus eller også bliver det først når de vil prøve at sælge igen).

Han mente også at vi faktisk ville kunne få godkendt drømmehuset med min mands løn + dagpengesatsen, men var jo ikke en optimal kombi men ville jo også være midlertidigt som han sagde, at jeg var på dagpenge :).

Så vores plan/drøm lige nu er at finde en lejebolig fra foråret/sommeren og så kunne bo der i 1-2 år, og så opbygge vores opsparing yderligere og så købe når det helt rigtige hus kommer til salg :).

vi har så i dag også fået et boligtilbud fra KAB ind af døren, som vi overvejer (er kun nr. 21 så er jo ikke ligefrem sikret boligen hvis vi siger ja)

Nogen som kender området Friheden (Hvidovre, ved Friheden st.)?

Vi har fået tilbudt en bolig på Hvidovrevej 466, men kender ikke området og synes at have hørt dårligt om Friheden, men når jeg googler finder jeg ikke noget definitivt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Både min mand og jeg er fra Hvidovre og det er ikke det bedste område i Hvidovre. Bare det at komme over på den anden side af centeret ved strandmarksvej vil være være bedre.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lone, kan du sige lidt mere? Planen ville som sagt være for en kortere periode.

Hvilken type mennesker bor der?

Vi vil jo ligeledes skulle bruge en dagplejer/vuggestue i området så hvad er godt/skidt?:-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er også lidt splittet mellem at købe nu (lige omkring når jeg er færdig) eller at sku vente til senere.... Men problemet er bare at en lejebolig mere eller mindre ikke er til at finde i Københavnsområdet med mindre vi er oppe på samme pris som det koster at sidde i hus og så kun få 3-værelser, hvor vi jo også vil "spare" op i friværdien ved et hus.

Vi har sparet de 20 % op mens vi har været under uddannelse, så vil kun sku ha' realkreditlån, så tænker at når banken kan se at vi faktisk kan spare op på en meget lav indkomst må de vel være mere villige til at låne os penge.

I skal have et banklån uanset hvor meget I betaler I udbetaling. Mener det er 80% af lånet, der er realkredit. Vi har selv lige købt hus med en stor udbetaling, men der er altså stadig 4 år med et banklån

Rigtig god ide at vise jeres eget budget, som inkluderer den kommende baby. Så vil banken tage jer mere seriøst. Ellers er det bare årsopgørelser, sidste 3 lønsedler m.m. der formentlig vil være brug for. Men ja. Tag nem-id med. Så har I det hele lige ved hånden også.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hov så først nu at der var en side mere og dermed at I har været i banken Dejligt med et positivt resultat - held og lykke!

Del dette indlæg

Annonce ♥

I skal have et banklån uanset hvor meget I betaler I udbetaling. Mener det er 80% af lånet, der er realkredit. Vi har selv lige købt hus med en stor udbetaling, men der er altså stadig 4 år med et banklån

Rigtig god ide at vise jeres eget budget, som inkluderer den kommende baby. Så vil banken tage jer mere seriøst. Ellers er det bare årsopgørelser, sidste 3 lønsedler m.m. der formentlig vil være brug for. Men ja. Tag nem-id med. Så har I det hele lige ved hånden også.

Det er da noget sludder.

Man kan max låne 80% af boligens værdi ved realkreditinstitut. Så hvis du køber et hus til 1 mio og du har sparet 200.000 kr op selv + penge til omkostninger, så kan man slippe for banklån.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er da noget sludder.

Man kan max låne 80% af boligens værdi ved realkreditinstitut. Så hvis du køber et hus til 1 mio og du har sparet 200.000 kr op selv + penge til omkostninger, så kan man slippe for banklån.

Var jeg så aldrig i tvivl om, så gad ikke svare det andet opslag :) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Var jeg så aldrig i tvivl om, så gad ikke svare det andet opslag :)

Men hvor dejligt at I godt kan få lov at købe! Om ikke andet er det dejligt at vide :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER