Oprettet September 9, 2014 Jeg har fået besked fra min chef, om at skaffe en lægeerklæring i forbindelse med min sygemeldig. Hvem skal betale for den? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 9, 2014 Jeg har fået besked fra min chef, om at skaffe en lægeerklæring i forbindelse med min sygemeldig. Hvem skal betale for den? Det er jeg ret sikker på hun skal. Men prøv at høre din fagforening? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 9, 2014 Jeg har fået besked fra min chef, om at skaffe en lægeerklæring i forbindelse med min sygemeldig. Hvem skal betale for den? Når de beder om den, så er det for deres egen regning :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 9, 2014 http://sygeguide.dk/hvis-du-er-blevet-syg-fra-dit-arbejde/gode-rad-2/l%C3%A6geerkl%C3%A6ringerne Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 10, 2014 Ikke alle læger laver sygemelding. Min gør i hvert fald ikke. Tilgengæld skal din arbejdsgiver registrere din sygemelding på virk.dk ligesom det var barsel, blot når hun kommer til valgmuligheder skal hun bælge sygdom i forb med graviditet i stedet for barsel. Så sender kommunen et stykke papir til dig, som lægen så skal udfylde. Så kan din arbejdsgiver få regunderet din løn... Min kollega kunne få en sygemelding ved lægen. Det lignede blot et stykke papir skrevet på skrivemaskine. Den betalte firmaet... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 10, 2014 Hun ved godt at hun selv skal hente en mulighedserklæring ned fra nettet... men nu er det jo en læge erklæring hun beder om... og den får hun så regningen på ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites