Kaham

Hvad er normalt?

23 indlæg i dette emne

Er det normalt at man kan have lidt smerte i underlivet?

Forrige nat havde jeg jag i underlivet ca. Hvert 30 sek og det varede et pr. Sek.

Jeg har ikke haft nogen form for blødningen og testede positiv igen i morges. Jeg tisser ret tit, men ellers ingen symptomer so far?

Må være ca. 5 uger og 4-5 dage henne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder som ligamentssmerter, hvilket er meget normalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men som jeg kan læse mig til, er det først i 2 og 3 semester? - de kan forkomme, blir da lidt nervøs for om det er graviditet uden for livmoderen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ganske normalt! Ved ik, hvem der har fundet på det med 2. og 3. semester..

Ved min første graviditet havde jeg så mange ligamentsmerter at jeg var ved læge, som ku fortælle, jeg var gravid.. Testede negativt derhjemme.. Så det var så tidligt i graviditeten, som det jo nærmest ku være..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde enormt mange ligamentsmerter i første trimester, men har faktisk ikke rigtig følt dem siden. Så det er noget pjat med dét dér om at det kun er i 2. og 3. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligamentsmerter starter allerede i 1. Trimester hos de fleste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig i at det må være ligamentsmerter. Jeg har ikke hørt at det først skulle være i 2. og 3. trimester. Jeg har faktisk altid forbundet det med noget, der sker i starten af graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, mange tak, så er jeg mere rolig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder i foruroligende grad, som om du virkelig er gravid :). Jeg havde det på præcis samme måde allerede efter4. uge. Havde vildt ondt - ligesom menstruationssmerter - og skulle tisse konstant. Jeg er i dag i uge 15 og lille Blyb har det godt i maven :). Tillykke!

 

(Og gå du bare en ekstra tur til lægen, hvis du er bekymret. Nogle gange kunne jeg få ondt bare ved at bekymre mig, jeg skulle bare tænke på min mavse, så kneb det i den. Først efter et lægebesøg blev jeg beroliget og det gjorde ikke nær så ofte ondt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg jeg tror også den er god nok, testede positiv igen i går (tydligere end første gang)

Har fået tid ved lægen om en månede, synes bare der er længe til, tror ikke rigtigt på det før jeg har været ved lægen, og fået konstateret det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg jeg tror også den er god nok, testede positiv igen i går (tydligere end første gang)

Har fået tid ved lægen om en månede, synes bare der er længe til, tror ikke rigtigt på det før jeg har været ved lægen, og fået konstateret det :)

Det lyder som ligamentsmerter som flere skriver. 

I forhold til at få det bekræftet hos lægen, så er det ikke sikkert at din læger undersøger dig.

Da jeg blev gravid med vores datter, hverken mærkede min læge på mig, eller tog en test. 

Hun mente at hvis jeg sagde at jeg var gravid, så var jeg det selvfølgelig. 

Så stå fast ved at hun skal undersøge dig !

 

Jeg krydser fingre for at den er god nok. Så du får et forsigtigt tillykke her fra    :balloons  :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg jeg tror også den er god nok, testede positiv igen i går (tydligere end første gang)

Har fået tid ved lægen om en månede, synes bare der er længe til, tror ikke rigtigt på det før jeg har været ved lægen, og fået konstateret det :)

De fleste får først tid ved lægen omkring uge 8-10.

Min læge undersøgte mig heller ikke på anden måde, end en gynækologisk undersøgelse for at tjekke om jeg ville være i stand til at føde. Altså om der var noget alt med min fødekanal osv. Han tog hverken blodprøve eller andet, for de fleste læger stoler på de graviditetsteste man bruger nu til dags.

 

Hvis du har brug for det, kan man fra uge 7 få foretaget en scanning for at se at der er et lille liv derinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste får først tid ved lægen omkring uge 8-10.

Min læge undersøgte mig heller ikke på anden måde, end en gynækologisk undersøgelse for at tjekke om jeg ville være i stand til at føde. Altså om der var noget alt med min fødekanal osv. Han tog hverken blodprøve eller andet, for de fleste læger stoler på de graviditetsteste man bruger nu til dags.

Hvis du har brug for det, kan man fra uge 7 få foretaget en scanning for at se at der er et lille liv derinde :)

Enig :)

Måske skal det nævnes, at det er en egenbetalt skanning :) Man får ikke skanning får NF hvis ikke det er problemer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå underligt, synes at jeg kunne læse at man fik en scanning, nakkefolk og så en til scanning??

- hvornår er det nakkefoldsscanning er?

Sekretæren, sagde urinprøve, (det gættede jeg på også var for at bekræfte?) blodprøve og vandrejournal. Der er intet blevet nævnt om gynækologisk undersøgelse (?) - men det har jeg dog også læst på nettet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå underligt, synes at jeg kunne læse at man fik en scanning, nakkefolk og så en til scanning??

- hvornår er det nakkefoldsscanning er?

Sekretæren, sagde urinprøve, (det gættede jeg på også var for at bekræfte?) blodprøve og vandrejournal. Der er intet blevet nævnt om gynækologisk undersøgelse (?) - men det har jeg dog også læst på nettet

Nej, du får nakkefold omkring uge 12-13 og misdannelsesscanning omkring uge 19-20. Alt andet er kun hvis der er noget "galt", eller hvis du selv betaler.

Urinprøve skal du aflevere hver gang du er til lægen mht graviditeten, for at tjekke op på sukker, æggehvidestoffer, protein osv. Blodprøve er det samme - bare for at tjekke godt i bund, for alt muligt blandet :)

Tror det er forskelligt fra læge til læge hvordan tingene bliver gjort. Den gynækologiske undersøgelse gør heller ingenting. Det var helt lige gyldigt for mit vedkommende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå underligt, synes at jeg kunne læse at man fik en scanning, nakkefolk og så en til scanning??

- hvornår er det nakkefoldsscanning er?

Sekretæren, sagde urinprøve, (det gættede jeg på også var for at bekræfte?) blodprøve og vandrejournal. Der er intet blevet nævnt om gynækologisk undersøgelse (?) - men det har jeg dog også læst på nettet

Som de andre siger, er det som regel kun, hvis der er noget galt, at man får en scanning inden nf. Jeg fik fx en scanning i uge 8-9, da min læge ikke kunne sige, hvor langt jeg var henne pga min pco :)

Det er ikke alle steder, man får en gynækologisk undersøgelse. Min læge sagde, at der ikke var grund til at lave den, for de kan alligevel ikke bruge den til noget som helst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå underligt, synes at jeg kunne læse at man fik en scanning, nakkefolk og så en til scanning??

- hvornår er det nakkefoldsscanning er?

Sekretæren, sagde urinprøve, (det gættede jeg på også var for at bekræfte?) blodprøve og vandrejournal. Der er intet blevet nævnt om gynækologisk undersøgelse (?) - men det har jeg dog også læst på nettet

Hos min læge tjekkede de at jeg er gravid, men det er ik nødvendigvis derfor du skal lave urinprøve, det er ligeså meget for at tjekke for blærebetændelse.

Jeg fik ingen gynækologisk undersøgelse. Tror det er forskelligt fra læge til læge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu spørger jeg måske dumt, men er man mere disponibel for blærebetændelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu spørger jeg måske dumt, men er man mere disponibel for blærebetændelse?

Ja, gravide får meget oftere blærebetændelse fordi urinrøret vist bliver forkortet. Jeg har f.eks. aldrig haft det før i mit liv, men har fået antibiotika for det 4 gange indtil videre. Jeg er i uge 31 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, jeg laver nemlig ikke andet end at tisse, men det er vel for tidligt at det skulle have noget at sige?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, jeg laver nemlig ikke andet end at tisse, men det er vel for tidligt at det skulle have noget at sige?

Næh, det tror jeg egentlig ikke. Du kan jo altid få taget en urinprøve hos din læge inden du har første lægetid mht graviditeten, for at tjekke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Apropos scanninger hvornår kan man så se kønnet, det er vel først til misdannelses scanning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Apropos scanninger hvornår kan man så se kønnet, det er vel først til misdannelses scanning?

Nej det siger man at man kan fra omkring uge 14. Dog bliver det jo mere og mere tydeligt jo længere man kommer hen. Det er ikke hos alle at man kan se det fra uge 14. Og nogle babyer er bare skide stædige og ligger med benene samlet så man ikke kan se det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER