Mor_til_to_86

Blødning.. kontakter man nogen?

15 indlæg i dette emne

Godmorgen. Jeg var jo toilettet da jeg vågnede (skulle jo tisse) og der var lyserødt blod på papiret. Jeg har ikke prøvet at bløde ved de to andre så tidligt i graviditeten.

Så spørgsmålet er.. ser jeg tiden an? Lader jeg tingene gå som de nu engang skal (tænker hvis jeg taber det er der nok en grund) eller kontakter jeg nogen... i så fald, hvem??

 

Håber I kan hjælpe. Knus T

 

Jeg har også murren i underlivet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor langt er du henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen ikke mere end 5+3 idag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at ringe til lægen.. Når du ikke er længere henne kan de ikke gøre ret meget hvis det er en SA.. Krydser fingre for at spiren bliver hvor den skal!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at ringe til lægen.. Når du ikke er længere henne kan de ikke gøre ret meget hvis det er en SA.. Krydser fingre for at spiren bliver hvor den skal!!!

 

Tusind tak. Nej, regner heller ikke med at nogen kan gøre noget.

Det lader til at det er stoppet igen, så ser lige tiden an. Tak for svar <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget blod var der? Hvis det var lyserødt tænker jeg, at det måske bare kan være en rift grundet lidt sarte slimhinder :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det er ikke sådan voldsomt og det har sådan en lyserødlig farve.. Men ved det ikke.. om ikke andet er det vil bedre det går til nu her end når alle har fået det at vide.. 

Ved ikke om det evt kan have noget at sige at det lige nu er omkring hvornår jeg ellers ville have haft ægløsning, hvis jeg ikke havde været gravid??

 

Jeg tager i hvert fald og smider mig på sofaen og tager den derfra.. der er jo ikke noget at gøre hvis det går til, men håber da selvfølgelig det bare er en advarsel om at jeg skal slappe lidt af.

 

Det er nemlig kommet lidt tilbage igen.

 

Hvor hurtigt går sådan noget hvis det er en SA ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget blod var der? Hvis det var lyserødt tænker jeg, at det måske bare kan være en rift grundet lidt sarte slimhinder :goodluck

:ditto

Det lyder som sarte slimhinder :)

Hvis det er en SA så får du snart almindelig mens, det vil også blive betegnet som en bio da det er før de 6+0. Men det vil bare være en almindelig mens, måske lidt kraftigere og med lidt menssmerter. Jeg havde 2 bio tidligere på året, der blødte jeg mere og havde ondt. Jeg har haft en MA, som egentlig startede som SA, men der blødte jeg kun ganske lidt et par dage også begyndte jeg at bløde for fuld styrke. Det stoppede hurtigt og der tilkom mavesmerter, det forsatte og jeg endte hos Vagtlægen til tjek der sendte mig til gyn., hvor det viste sig at blødningen ikke havde renset graviditeten ud. Så fik en udskrabning.

Man bliver rigtig ked af det når man bløder, men det kan gå begge veje nu :kram2 Hvis du begynder at bløde nu, for alvor, kan det måske hjælpe at tænke, at det ikke har været levedygtig, hvis det går galt nu.

Håber det bare er harmløs blødning pga. Sarte slimhinder :Kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis du har en sød læge, så kan det være, at du kan være heldig og få en henvisning til en gynækolog, som kan scanne dig og se om alt er ok. Du kan have lyserødt "blod" af mange grunde, det kan være nu, hvor du egentlig burde have ÆL, det kan være kontaktblødning (hvis du har hygget lidt med manden igår evt), du kan have fået en rift osv osv..  

 

Krydser fingre for dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak alle sammen, hvor er I søde <3 

Jeg har min dejlige kvalme endnu og det er stilnet lidt af med "blødningen" 

Jeg har en sofadag idet jeg er hjemme alligevel for tiden, så jeg tager en rolig dag og ser om det går i sig selv. Om ikke andet, så ja, så var det nok bare ikke levedygtigt og så tager vi situationen derfra. Men håber da stadig :)

Endnu engang tak til jer alle for svar. Venter med at kontakte nogle til jeg ved hvilken situation jeg lige er i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis du har en sød læge, så kan det være, at du kan være heldig og få en henvisning til en gynækolog, som kan scanne dig og se om alt er ok. Du kan have lyserødt "blod" af mange grunde, det kan være nu, hvor du egentlig burde have ÆL, det kan være kontaktblødning (hvis du har hygget lidt med manden igår evt), du kan have fået en rift osv osv..

Krydser fingre for dig :)

Man kan jo knap se noget på en skanning endnu, så de kan kun se, om det sidder i eller udenfor livmoderen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan jo knap se noget på en skanning endnu, så de kan kun se, om det sidder i eller udenfor livmoderen :)

Ja det er vel først fra 6+ man kan se hjerteblink? (man skulle tro jeg var 1. gangs hahah)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er vel først fra 6+ man kan se hjerteblink? (man skulle tro jeg var 1. gangs hahah)

Jo, man kan købe skanning fra 6+3, nogle vil gerne før, men jeg er blevet rådet til omkring 6+4, og det kun hvis jeg var rimelig sikker i min sag på ÆL :)

Men ja, det er hårdt :(

Du gør det rigtige ved at lytte til kroppen og slappe af, så har du gjort dit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan jo knap se noget på en skanning endnu, så de kan kun se, om det sidder i eller udenfor livmoderen :)

 

Det er helt rigtigt, men det kan give noget mental ro :) Jeg har haft en del SA, derfor med min søn blev jeg tilbudt scanning allerede i 5. uge, det gav bare lidt ro i kroppen at se den lille blommesæk, så det handler mere om det mentale. 

 

Også denne gang blev jeg scannet tidligt og det var rart at blive bekræftet i, at der var noget derinde.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt rigtigt, men det kan give noget mental ro :) Jeg har haft en del SA, derfor med min søn blev jeg tilbudt scanning allerede i 5. uge, det gav bare lidt ro i kroppen at se den lille blommesæk, så det handler mere om det mentale.

Også denne gang blev jeg scannet tidligt og det var rart at blive bekræftet i, at der var noget derinde..

Jeg har også selv en del forhistorier, men selv i denne graviditet da jeg begyndte at bløde ved 5+5 ville sygehuset ikke se mig, fordi man ikke ville kunne se alverden og spå om det var godt eller skidt. Vi havde selv bestilte en skanning 3 dage efter, som vi beholdte, der kunne vi se hjerteblink men jeg blev kun sat til at være 5+6, hvor jeg vidste jeg burde være 6+3, måske kun 6+2 :) Da blødningen tiltog dagen efter skanningen kom jeg atter til lægen, som fik overbevist sygehuset om en skanning, men de havde først tid om mandagen, hvor jeg så havde blødt i forskellige udstrækninger i en uge. Og der blev den lille så målt til samme størrelse som om torsdagen, så det gav faktisk ikke sååå meget ro, som jeg kunne have brugt ;)

Men er helt enig i, at for roens skyld, så er skanninger givet godt ud- men desværre kan man løbe hovedet mod muren hos lægen/sygehuset. Også må man jo så selv købe skanning :) Vi har i øvrigt købt 3 tidlige skanninger i begge graviditeter ved hhv. 6+, 8+ og 10+ :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER