Heidi0601

Hvad kan man forvente?

14 indlæg i dette emne

Jeg er jo så priviligeret at have min egen Farmor og Farfar, og Morten har hans Farmor også. Hvert år får Morten konsekvent 500 kr i en kuvert som fødselsdagsgave, selv om hun ikke kommer til fødselsdag. (Hans forældre har kuverten med hjem når de har været på besøg hos hende) Til jul i år fik Morten en ok fin duft med shower gel til, Lærke fik en pyjamas (som hun kan passe om 1,5 år:lolhit) og jeg fik et tørklæde, som jeg har set i Føtex til 50 kr. Jeg kiggede lidt, både med hensyn til størrelsen på Lærkes pyjamas, men også at der så tydeligt var forskel på gavernes størrelse.

Nu fyldte jeg jo 30 i januar, og holdte i den forbindelse en rimelig stor familiefødselsdag, hvor Mortens Farmor selvfølgelig var inviteret med. Hun havde også givet tilsagn om, at hun kom, men på dagen kom hun så ikke alligevel. Fair nok, der kunne være så meget galt, hun er trods alt en gammel dame, men kunne hun ikke have givet mig/ Morten/ Mortens forældre besked om, at hun ikke kom?:angry

Efterfølgende har Mortens forældre været sammen med hende en del gange, men jeg har intet hørt fra hende. Nu tænker jeg lidt, om jeg bare ikke skal forvente noget som helst eller hvad?:( (Jeg har egentligt aldrig fået fødselsdagsgave af hende, når jeg nu kommer til at tænke på det...) Hvad ville i gøre? Lade stå til og lade som ingenting, og bare være glad for at min datter i det mindste får en (lille) gave?

Del dette indlæg

Jeg er jo så priviligeret at have min egen Farmor og Farfar, og Morten har hans Farmor også. Hvert år får Morten konsekvent 500 kr i en kuvert som fødselsdagsgave, selv om hun ikke kommer til fødselsdag. (Hans forældre har kuverten med hjem når de har været på besøg hos hende) Til jul i år fik Morten en ok fin duft med shower gel til, Lærke fik en pyjamas (som hun kan passe om 1,5 år:lolhit) og jeg fik et tørklæde, som jeg har set i Føtex til 50 kr. Jeg kiggede lidt, både med hensyn til størrelsen på Lærkes pyjamas, men også at der så tydeligt var forskel på gavernes størrelse.

Nu fyldte jeg jo 30 i januar, og holdte i den forbindelse en rimelig stor familiefødselsdag, hvor Mortens Farmor selvfølgelig var inviteret med. Hun havde også givet tilsagn om, at hun kom, men på dagen kom hun så ikke alligevel. Fair nok, der kunne være så meget galt, hun er trods alt en gammel dame, men kunne hun ikke have givet mig/ Morten/ Mortens forældre besked om, at hun ikke kom?:angry

Efterfølgende har Mortens forældre været sammen med hende en del gange, men jeg har intet hørt fra hende. Nu tænker jeg lidt, om jeg bare ikke skal forvente noget som helst eller hvad?:( (Jeg har egentligt aldrig fået fødselsdagsgave af hende, når jeg nu kommer til at tænke på det...) Hvad ville i gøre? Lade stå til og lade som ingenting, og bare være glad for at min datter i det mindste får en (lille) gave?

Åhh.. Det gamle "nisser" <_<

Nogle gange er de virkeligt for viderekommende :blink

Hende Farmor virker meget a la min svigermor - som faktisk valgte samme taktik til min 30 års fødseldag sidste år, og der har jeg ikke fået nogen gave heller. Jeg plejer ikke at få noget af hende, så derfor har jeg faktisk slet ikke nogen forventning til, at jeg får spor af hende. Men når man nu holder stor fødselsdag, og hun faktisk var inviteret, havde sagt ja tak osv. så kunne en lille ting da være symbolsk i det mindste.

Jeg ville nok ikke sætte forventningen op efter noget desværre :( Herhjemme er vi eks. bare glade, når hun giver pigerne nogle ordentlige gaver ;) Dermed ikke sagt, at jeg synes det er okay, men vi har simpelthen ikke nogen forventninger til hende.

Hvad siger din mand egentlig til alt det der? :o

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg fik engang et viskestykke af min mands farmor til jul he he

nu får vi ikke gaver mere da hun ikke har råd, hun får så heller ikke af os....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes bare du skal lade det ligge, og vær glad for at din datter får noget ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes bare du skal lade det ligge, og vær glad for at din datter får noget ;)

:ditto ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes også bare du skal lade det ligge.. Hans farmor behøver ikke give dig gave.. I det hele taget syne sjeg det er flot hun gør..

Mine forældre giver også kun en lillebitte til til deres svigerbørn - MEGET mindre end den børnene får. Det synes jeg er helt i orden... :) Synes ikke man kan gå rundt og FORVENTE gaver, store gaver af andre...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mine bedsteforældre giver mig en lille gave til jul, Kristian får ikke noget... Og når lillemanden kommer til verden er det kun ham der får noget. Der er ingen af os der får noget til fødselsdage :)

De har jo heller ikke alverden at gøre med :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand får julegave af min farfar, men han får ikke fødselsdagsgave og det er der egentlig ikke noget mærkeligt i, for det er kun min mands familie og mine forældre og søster, som bliver inviteret.

Jeg tror ikke jeg ville tænke så meget over det. Hvis det havde været dine svigerforældre, ville det være noget andet, men hun giver jeres datter og du fik da også en lille ting i julegave. Måske tænker hun, lige som mig,, at det ikke betyder så meget hvad gaven koster, hvis man tror det er det rigtige.

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg er af den opfattelse at gaver ikke er noget man kan forvente eller forlange men dejligt hvis man får dem :)

syntes du skal lade det ligge og glæde dig over det i får :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil helt klart lade det ligge.. kun dejligt hun giver til manden og super lækkert hun giver til lillepigen..

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg er af den opfattelse at gaver ikke er noget man kan forvente eller forlange men dejligt hvis man får dem :)

syntes du skal lade det ligge og glæde dig over det i får :)

Helt enig :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg synes som de andre, at du bare skal lade den ligge, der er ingen grund til at skabe nogen splid over det. Og glæd dig over at hun i det mindste giver din mand og datter en gave...

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg synes som de andre, at du bare skal lade den ligge, der er ingen grund til at skabe nogen splid over det. Og glæd dig over at hun i det mindste giver din mand og datter en gave...

enig

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helt enig med Gitte, bare børnene får det det vigtigste

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER