Miza

Projekt baby med PCO

11 indlæg i dette emne

Hej, 

 

Jeg har fulgt med noget tid herinde og har nu besluttet mig for at oprette en tråd. Formålet er spise PCO-rigtigt og at tabe mig så jeg kan komme tættere på projekt baby. Udover at bruge tråden som motivation, håber jeg at kunne inspirere andre, som har lignende udfordringer. Håber I har lyst til at følge med:)

 

Først lidt om mig: 

Jeg er 31, har været gift i 1,5 år og har været gang i pb i 1 år uden held.

I maj fik jeg konstateret PCO, og har siden lagt min kost om og tabt ca. 5 kg. Sommerferien har dog været hård ved mig, jeg har taget et par kg på og jeg kan mærke hvor svært det er at komme op på hesten igen - derfor også denne tråd, som jeg håber kan give mig et spark i den rigtige retning.

Min mand skal testes i løbet af denne måned, hvorefter vi måske overvejer behandling afhængig af hvad resultatet bliver. Hvilket også gør det endu vigtigere, at jeg får tabt nogle kilo. pt vejer jeg 7 kg for meget. 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til , sejt med det flotte vægttab allerede.

Er sikker på de sidste nok skal følge trop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak det er sødt af dig.

Min første dag tilbage på vognen gik desværre ikke som forventet. Det var selvfølgelig kage på arbejdet:( en af mine største udfordringer er absolut det sociale i at være med når der er kage og lign. Jeg øver mig i at sige nej tak, men det er bare så svært når alle andre sidder og spiser. Til gengæld tog jeg en sund frokost og aftensmad og holdt mig stadig under 1500 kcal. (bruger madlog) så helt galt var det ikke, men desværre ikke så pco-venlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan kan det jo gå og så længe man kompenserer i den anden ende, så går det nok skal du se. Men kan selvfølgelig godt se det ikke er så godt i forhold til PCO.

Med lad være med at slå dig selv i hovedet for så bliver det bare endnu sværere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med projekt vægttab. Jeg håber det lykkes hurtig at komme ned i vægt. Jeg er selv i gang og går til kontrolvejning i lægehuset. Bare fordi så skal jeg stå til regnskab. Jeg har også PCO og kage er virkelig også en af mine meget svage sider.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, hoppede på vægten i dag for første gang efter min ferie, det havde kostet 2 kg af mit tidligere vægttab på 5 kg. Så nu vejer jeg 79 kg, men er top motiveret for at få det af igen.

Total succes på arbejdet, hvor jeg var på kursus og sprang både morgenbasser og eftermiddagskage over:) tak for jeres kommentarer, dejligt at vide andre også kæmper med vægt og pco.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God dag so far:)

Morgenløbetur på 7 km, og sund mad - aftensmaden står på frikadeller uden mel og rodfrugter.

 

Jeg bruger meget bogen Spis dig gravid som tommelfingerregel, og er helt tosset med deres müsli, så hvis der er nogen der mangler inspiration til let, lækker og PCO venlig morgenmad får I lige opskriften her: 

 

2 æbler skæres i tynde både

50 gram hørfrø

50 gram kokosmel

50 gram græskarkerner

150 gram mandler og hasselnødder.

nødder hakkes, jeg bruger en minihakker - så går det hurtigt.

Det hældes i en pose med 4 spiseskefulde vand, og blandes godt, hvor efter det hældes ud på en bradepande med bagepapir og bages i ovnen ved 150 grader i 1 time.

En portion holder til ca 14 dage, hvor jeg bruger det som drys på skyr, med en nektarin eller æble i både.

Det smager mega godt, jeg kan også finde på at spise det en gang imellem, hvis jeg virkelig bliver snacksulten om eftermiddagen eller aftenen.    

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, ikke god weekend for slankeprojektet, var til fødselsdag, hvor vi fik en del vin.

Heldigvis er jeg tilbage på vognen i dag, så håber ikke det har betydet for meget for vægten. jeg tror jeg vejer mig i morgen og ser hvordan status er. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Miza

 

Min vej til min graviditet, også diagnosticeret med PCO, fremkom efter 3 mdr med Anne Beck´s "fit pa 100 dage" efter at have forsøgt længe uden hjælp og senere et halvt år med hormon indsprøjtninger, var der gevinst og det efter 3 mdr. med Anne Beck´s kost og træningsprogram.

 

Jeg så hurtige, opløftende resultater både på vægten og kroppen, men frem for alt følte jeg godt tilpas.

Det virkede i hvert fald for mig - held og lykke med projektet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre om din erfaring, det vil jeg helt sikkert kigge på:) Jeg hoppede på vægten i morges og den sagde 78,4 så det går ned selvom det ikke går så hurtigt:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha tiden går hurtigt, jeg har mega travlt på arbejde for tiden, så ikke så meget tid til så meget andet. Det er dog godt for mit vægttab for jeg har tendens til at spise mere, især snacks, når jeg keder mig. 

Vægten viste 77 kg i tirsdag så det er super fremskridt:) -2 kg siden jeg startede denne tråd. 

Træningen går også godt, jeg har en målsætning om  at træne 3 gange om ugen i 45 minutter hvilket jeg har overholdt so far. 

Jeg var til gynækolog i går, hun var positiv i forhold til min pco, og det ser ud til mine ægløsninger pt er stabiliseret, 33-35 dage i de sidste 3 cyclus, men da jeg stadig ikke er blevet gravid skal jeg have foretaget skylning af æggestokkene efter næste mens, det er jeg ret spændt på. Det kunne være fantastisk hvis det kunne give et resultat:) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER