mille1981

Vindruer i vuggestuen?

12 indlæg i dette emne

Jeg overvejer et frugtfad til vs på mandag som fødselsdags-fejring, men blev pludselig i tvivl om vindruer er et hit?

Noah har vist aldrig fået en hel vindrue, og jeg skærer dem ikke over alle sammen...

Har også tænkt på frugtspyd, men de kan jo stikke de der spyd... Er det mig der er sippet? Noah er med 1 år den yngste, men der er jo krudt i rumpen på de små, så man ved jo aldrig hvor de ender...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Valdemar har spist masser af druer i sit liv, og såvidt jeg husker også inden han blev et år, så hvis Noah er den yngste ville jeg ikke bekymre mig. :)

Spyd ville jeg vende med personalet. Jeg tror, mange børn "kan styre det", men jeg kan godt følge dig i, at det potentielt kan være farligt. Alternativt kan du købe muffinsforme med flag i Bilka og putte frugt deri. Det er der i hvert fald ingen, der slår sig på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har staaet for frugt til Noahs pasning det sidste halve aar og der har det vaeret skaaret OG skraellet frugt, hvor baade jordbaer og vindruer har vaeret skaaret over. Baban ladet vaere i skraellen, skaaret i rette stykker og halveret, men saa skraellen stadig er hel, bare aaben i en side

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Andrea spiser rask væk hele vindruer. Vi holder selvfølgelig øje med hende, men det er slet ikke et problem. Har dog mødt en del hævet øjenbryn, men når barnet nu kan? :) (og jeg synes vi er i en situation hvor vi har baggrunden til at vurdere risikoen)

Så jeg ville umiddelbart godt turde hele vindruer hvis Noah er yngste-mand.

Jeg ved ikke rigtig ift spyd, tror jeg ville forhøre mig hos pædagogerne om deres holdning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han fik et fad med diverse frugt, incl hele vindruer og der var intet problem :)

Det var ikke specielt kreativt, det må blive næste år, hvor han også forstår endnu mere :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Matilde på nu 2 år spiser vindruer hele og har gjort det længe :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alletiders at det gik fint med hele vindruer :) 

 

Jeg forstaar ioevrigt ikke andre, der loefter oejenbryn over, hvad man giver ens barn at spise af sunde ting og sager. Noah spiser jo alt i gnavegroent, hvilket hernede giver anledning til  :huh Det er jo saert saadan at spise raa peberfrugt  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alletiders at det gik fint med hele vindruer :) 

 

Jeg forstaar ioevrigt ikke andre, der loefter oejenbryn over, hvad man giver ens barn at spise af sunde ting og sager. Noah spiser jo alt i gnavegroent, hvilket hernede giver anledning til  :huh Det er jo saert saadan at spise raa peberfrugt  :P

Sådan som jeg har opfattet det, så gik de løftede øjenbryn på kvælningsrisikoen. Noget med hvad hun, som sygeplejerske, havde lært på studiet for 30 år siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan som jeg har opfattet det, så gik de løftede øjenbryn på kvælningsrisikoen. Noget med hvad hun, som sygeplejerske, havde lært på studiet for 30 år siden.

I E's vs må de ikke få vindruer pga kvælningsrisiko. Noget med at børn ofte suger "kødet" ud og så kan skrællen lægge sig henover luftrøret og kvæle barnet.. :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga får ikk lov til hele vindruer eller nødder pga kvælningsfaren, skærer dem bare over 1 eller 2 gange. Vigga får nemt ting galt i halsen så derfor jeg er lidt påpasselig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg synes også det er helt fint at være påpasselig, det afhænger jo af det enkelte barn. Men Andrea tygger sine vindruer, så ingen ko på isen der :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER