Carcassonne

Strikkeopskrift - Baby

10 indlæg i dette emne

Hej folkens.

Vi skal fortælle min farmor og farfar i morgen at hun skal være oldemor for første gang :) :stork 

Vi ville så gerne fortælle hende ved at give hende nogle strikkeopskrifter til den lille ny, men hvad skal vi finde på?

Hvad har I fået og hvad har i været glade for? 

Huer, sokker, tæpper,  hvad og i hvilket materiale? :bunny 

Del dette indlæg

uld og især alpakka er lækkert og blødt til den lille.

Alternativt en strikket kørepose eller veste

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da han var helt lille, var jeg rigtig glad for sådan nogle små strikkede uldfutter med en bindesnor. Nemme og praktiske at bruge. Vi har fået 2 tæpper - og har ikke rigtig brugt nogen af dem. De strikkede huer vi har fået, har bare ikke rigtig passet ham. Min mor har strikket nogle helt fantastiske sweaters - de er vildt flotte. Næsten så flotte at man er lidt for øm om dem til han skal have dem på og grisse dem til...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da han var helt lille, var jeg rigtig glad for sådan nogle små strikkede uldfutter med en bindesnor. Nemme og praktiske at bruge. Vi har fået 2 tæpper - og har ikke rigtig brugt nogen af dem. De strikkede huer vi har fået, har bare ikke rigtig passet ham. Min mor har strikket nogle helt fantastiske sweaters - de er vildt flotte. Næsten så flotte at man er lidt for øm om dem til han skal have dem på og grisse dem til...

Hehe hvor er du sød at du ikke vil bruge tingene :) De er jo lavet til at blive brugt:)

Jeg ved at min farmor er god til at strikke, og har også fået flere ting hvor folk ikke tror på at de er hjemmestrikket så det er jo lækkert:).

Jeg har også fået nogle sko/sokker og så ville jeg bede om 1 tæppe og nogle huer.

Hvad passede ikke ved de huer i fik?:)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har været rigtig glade for det tæppe min mor har strikket. Og klart striktrøjer

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kunne ikke undvære hjemmestrikket babysvøb, veste og djævlehuer. Det skal helt sikkert være uld, jeg er vild med baby merino eller alpakka

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du kommer på noget specifikt så skriv bare jeg kan sagtens sende en god opskrift. Har til det meste :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hehe hvor er du sød at du ikke vil bruge tingene :) De er jo lavet til at blive brugt:)

Jeg ved at min farmor er god til at strikke, og har også fået flere ting hvor folk ikke tror på at de er hjemmestrikket så det er jo lækkert:).

Jeg har også fået nogle sko/sokker og så ville jeg bede om 1 tæppe og nogle huer.

Hvad passede ikke ved de huer i fik? :)

Huerne så vildt søde ud. Sådan en trekantet tophue med sådan en slags bindebånd, der også var varme nok til at dække over ørerne. Men de kørte bare rundt i hovedet på ham, så de der ørevarmere endte med at sidde hen over det ene øje osv :) Så både han og jeg blev helt vildt trætte af, at han skulle have dem på. Djævlehuer er sikkert bedre. Der har min mor også strikket en - men den var for stor sidste vinter og jeg tror måske for lille til den vinter, der kommer nu....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du kommer på noget specifikt så skriv bare jeg kan sagtens sende en god opskrift. Har til det meste :)

Du må meget gerne vise mig hvad du har som ku passe med mine ønsker :)

Jeg havde først og fremmest tænkt på noget tæppe ala det her

http://www.familiejournal.dk/Handarbejde/Strik-til-born/2013/09/36-G-Strikkeopskrift-Babytaeppe-blaa.aspx

Tog synes jeg målene på det tyder på at det er ret småt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kunne ikke undvære hjemmestrikket babysvøb, veste og djævlehuer. Det skal helt sikkert være uld, jeg er vild med baby merino eller alpakka

:ditto Mies uld svøb var GULD det første år!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER