Mor_til_to_86

Kvalme... hvad hjælper jer?

15 indlæg i dette emne

Ja som overskriften siger... hvad hjælper på jeres kvalme??

 

Og hvorfor er det som ordet "morgenkvalme" siger, ikke kun om morgenen?? fy føj hehe 

Dejlig dag til jer piger <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kommer vel lidt an på styrken af de kvalme. For mange hjælper det med mange små måltider.

Jeg havde kraftig kvalme og opkast og jeg kan kun anbefale akupunktur. Fik en henvisning fra egen læge til sygehuset.

Men ellers tror jeg der er mange tråde om kvalme herinde, hvor du kan søge råd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer vel lidt an på styrken af de kvalme. For mange hjælper det med mange små måltider.

Jeg havde kraftig kvalme og opkast og jeg kan kun anbefale akupunktur. Fik en henvisning fra egen læge til sygehuset.

Men ellers tror jeg der er mange tråde om kvalme herinde, hvor du kan søge råd :)

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ristet groft brød.....simpelt men godt ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kaster rigtig meget op og har voldsom kvalme hele døgnet rundt. Har fundet ud af at jeg kan stille kvalmen om natten, hvis jeg drikker lidt æblemost (kan kun drikke den fra Naked Fruit - den er ikke så sød igen). Inden jeg går i seng blander jeg halvt af æblemost og halvt af danskvand med citrus og kommer godt med isterninger i glasset. I med et sugerør og så kan jeg snuppe et par mundfulde i løbet af natten, hvis kvalmen bliver for slem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kaster rigtig meget op og har voldsom kvalme hele døgnet rundt. Har fundet ud af at jeg kan stille kvalmen om natten, hvis jeg drikker lidt æblemost (kan kun drikke den fra Naked Fruit - den er ikke så sød igen). Inden jeg går i seng blander jeg halvt af æblemost og halvt af danskvand med citrus og kommer godt med isterninger i glasset. I med et sugerør og så kan jeg snuppe et par mundfulde i løbet af natten, hvis kvalmen bliver for slem.

Øv du stadig døjer så meget :( men dejligt du kan få lidt ro om natten :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mit vedkommende skal der vand til og digestive kiks...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Små hyppige måltider og saltlakrids var det der hjalp mig gennem den værste kvalme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo fordi dit blodsukker falder i løbet af natten men det kan den altså også gøre i løbet af dagen!!

Det gør min, så jeg har også kvalmer i løbet af dagen!!

Så hele tiden små måltider, og når det er gået galt, så spiser jeg kiks!! Men jeg spiser hele tiden faktisk og om natten!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo fordi dit blodsukker falder i løbet af natten men det kan den altså også gøre i løbet af dagen!!

Det gør min, så jeg har også kvalmer i løbet af dagen!!

Så hele tiden små måltider, og når det er gået galt, så spiser jeg kiks!! Men jeg spiser hele tiden faktisk og om natten!!

Nu kan det godt være, at dit indlæg virker hårdere når man læser det, end hvad din intention er!

Men det er ikke "bare" fordi blodsukkeret falder. Nogle (inkl mig selv) bliver så ramt af kvalmen at intet hjælper og intet der spises bliver nede..

Hos mig var det eneste der hjalp væske i drop.! Så jeg havde ingen chance med mit blodsukker på nogen måde.. Akupunktur hjalp ikke engang! Nu er jeg nået så langt, at bolcher er det der hjælper mig, når jeg ind imellem får en snert af kvalme - og det ka være lige pludselig, også når mit blodsukker "burde" være stabilt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mariekiks - det eneste der hjalp på mig både første gang og denne gang.. Om morgenen spiste jeg to inden jeg stod ud af sengen og så havde jeg det fint, når jeg så fik kvalme igen, så spiste jeg bare en enkelt eller to og så havde jeg det fint igen :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos mig er det kun kvalmestillende medicin, der har hjulpet. Kastede simpelthen alt op og havde kvalme konstant, uanset hvad jeg prøvede. Det er først nu, at jeg indimellem kan undvære pillerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måtte os ha akupunktur fordi det var så slemt...

Men ind imellem kunne mariekiks, sunlolly og bolsjer holde det lidt i skak...en periode drak jeg kakao om morgenen indtil jeg fik det bedre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres råd.. Jeg får det bare skidt bare jeg tænker på søde sager, men til gengæld bliver det også slemt hvis jeg bliver for sulten. Så ja, tanken om salt lakrids giver højt mundvand  :wacko og ikke på den fede måde :P

Jeg kaster ikke op, heldigvis, men ville hellere at jeg bare kunne kaste op en gang eller to og så have fred resten af dagen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER