Oprettet August 27, 2014 Ihh skal lige ud med et raseriudbrud Gik på apoteket for at købe jernpiller som man jo bør tage, og jeg taler så med damen derinde og siger at jeg spiser Livol Gravid piller og at jeg nu også skal til at tage jern. Hun siger at hun selvfølgelig godt kender dem og at så skal jeg have de hersens jernpiller med 40 mg i. Jeg spørger så flere gange om jeg husker forkert eller hvad, for jeg mener da at der allerede er ekstra jern i mine Livol, hvor hun siger at der er ihvertfald max 10 mg. Da jeg kommer hjem tjekker jeg så mine Livol, og ganske rigtigt, er der 26 mg i pakken:S. Så de jernpiller jeg har fået er alt for stærke, og da pisse irriterende når jeg netop vælger at gå på apoteket fordi at jeg gerne ville have vejledning og hun så ikke ved noget/ikke lytter til hvad jeg siger. Så kunne hun da i det mindste bare have sagt at hun ikke kendte dem/ikke kendte indholdet og derfor ikke kunne hjælpe mig med styrken, men der var de og de her muligheder.... ihhh. :klap Hvordan er byttereglerne på apoteket? <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 27, 2014 Du kan godt bytte inden for en uge mener jeg, hvis du har kvittering og beholderen ikke er åbnet :) Øv med dårlig vejledning :-/ Kan det have noget at gøre med at det ikke bliver optaget så godt i kroppen, så du evt kan have brug for mere? Det synes jeg at jeg har hørt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 27, 2014 Du kan godt bytte inden for en uge mener jeg, hvis du har kvittering og beholderen ikke er åbnet :) Øv med dårlig vejledning :-/ Kan det have noget at gøre med at det ikke bliver optaget så godt i kroppen, så du evt kan have brug for mere? Det synes jeg at jeg har hørt :) Dem jeg har fået er netop med c-vitamin også som sku gøre det nemmere at optage, men ved det ikke.... Har bare ikke lyst til at spise 67 mg om dagen og har i forvejen en ret høj blodprocent. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 27, 2014 Dem jeg har fået er netop med c-vitamin også som sku gøre det nemmere at optage, men ved det ikke.... Har bare ikke lyst til at spise 67 mg om dagen og har i forvejen en ret høj blodprocent. Hvis du har høj blodprocent ville jeg OVERHOVEDET ikke være bange for at droppe jern - ISÆR når du har ekstra i dine multivitaminer!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 27, 2014 Jeg er 20+5 i dag og jeg er ikke startet på jern endnu.... overvejer dog snart at starte op på det, men det er i mine øjne ikke noget der haster! jeg trives og min blodprocent ligger aldrig i den lave ende ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 27, 2014 Jern skal man faktiks passe paa med at faa baade for lidt og for meget af, saa jeg ville bestemt ikke tage for meget, hvis ikke det er noedvendigt. Girls, ZINK, er derimod meget vigtigt og noget, laegerne ikke render og reklamerer for, men som vi mangler isaer som gravide. Google er vennen her, men google zink og Rebecca Persson, saa skulle der vaere paalidelig kilde at finde :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 28, 2014 Jern skal man faktiks passe paa med at faa baade for lidt og for meget af, saa jeg ville bestemt ikke tage for meget, hvis ikke det er noedvendigt. Girls, ZINK, er derimod meget vigtigt og noget, laegerne ikke render og reklamerer for, men som vi mangler isaer som gravide. Google er vennen her, men google zink og Rebecca Persson, saa skulle der vaere paalidelig kilde at finde :) :Super Del dette indlæg Link to post Share on other sites