Carcassonne

Su og dagpenge - Barsel?

5 indlæg i dette emne

Hej folkens :)

Jeg håber at nogen kan finde hoved og hale i min situation:).

Jeg er på Su på min kandidat som jeg regner med at afslutte ultimo januar og har termin d. 25. februar. 

Før havde jeg egentlig bare regnet med at jeg når jeg afsluttede min kandidat gik direkte på barselsdagpenge, idet at der jo er under 1 måned til termin, men når jeg kigger på reglerne for SU ser det ud som om at man kan få udbetalt SU-klip allerede fra 2 måneder før termin

Som jeg læser det kan jeg få dobbelt SU i januar, og så gå på barselsdagpenge i februar eller har jeg misforstået noget? og koster det mig så af min barsel på barselsdagpenge hvis jeg har fået noget via. SU?:) 

Del dette indlæg

Hej folkens :)

Jeg håber at nogen kan finde hoved og hale i min situation:).

Jeg er på Su på min kandidat som jeg regner med at afslutte ultimo januar og har termin d. 25. februar. 

Før havde jeg egentlig bare regnet med at jeg når jeg afsluttede min kandidat gik direkte på barselsdagpenge, idet at der jo er under 1 måned til termin, men når jeg kigger på reglerne for SU ser det ud som om at man kan få udbetalt SU-klip allerede fra 2 måneder før termin

Som jeg læser det kan jeg få dobbelt SU i januar, og så gå på barselsdagpenge i februar eller har jeg misforstået noget? og koster det mig så af min barsel på barselsdagpenge hvis jeg har fået noget via. SU? :)

Hm, har du ikke et SU-kontor, som du kan kontakte på din skole? :) Eller kontakte din fagforening/akasse, hvis du er medlem af sådan en.

Jeg tænker umiddelbart at barselspengene du ville få via SU, ikke har noget at gøre med hvor meget du får udbetalt af barselsdagpenge, medmindre at det er sådan noget med at det overskrider hvor meget man må tjene osv. For SU er jo bare ekstra SU-klip :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det du får udbetalt i su trækkes ikke fra dine barselsdagpenge. Min første barsel var jeg de første 5 mdr på dobbeltsu og derefter dagpenge. Da jeg påbegyndte perioden på barselsdagpenge var der således stadig 32 uger tilbage (det obligatoriske far og mor kan dele :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hm, har du ikke et SU-kontor, som du kan kontakte på din skole? :) Eller kontakte din fagforening/akasse, hvis du er medlem af sådan en.

Jeg tænker umiddelbart at barselspengene du ville få via SU, ikke har noget at gøre med hvor meget du får udbetalt af barselsdagpenge, medmindre at det er sådan noget med at det overskrider hvor meget man må tjene osv. For SU er jo bare ekstra SU-klip :)

Problemet med både SU-kontoret og A-kassen er at de normalt ikke ved noget om hinandens områder når nu jeg blander to ting:S så opgav lidt på forhånd (eller SU-kontoret har først åbent på tirsdag, så har ikke testet tesen men har før oplevet lidt for mange lignende situationer) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det du får udbetalt i su trækkes ikke fra dine barselsdagpenge. Min første barsel var jeg de første 5 mdr på dobbeltsu og derefter dagpenge. Da jeg påbegyndte perioden på barselsdagpenge var der således stadig 32 uger tilbage (det obligatoriske far og mor kan dele :)

Tak det var lige præcis det jeg formodede/håbede :) 

Så skal man bare til at overveje om man skal skubbe det hele lidt så man er på SU i længere tid, og dermed kan få mere barsel samlet:P Men må hellere vende den del med manden min :). 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER