Guest Smilla

Frit sygehusvalg? Hjælp

12 indlæg i dette emne

Jeg har fået brev fra Kolding sygehus mht samtale om operation (gastric bypass)

Jeg skal til samtale allerede på tirsdag i næste uge, wauw det er gået stærkt siden henvisningen!

Men jeg skal ha taget en blodprøve en uge før samtalen, hvilke så allerede er I MORGEN TIRSDAG!!

Jeg fik selvfølgelig ikke ringet i dag, da jeg var til ørelæge i Vejle med mit søvnapnø og da vi kom hjem fik min mand uventet gæster...så gad jeg ikke lige ringe mens han var her, og det trak desværre ud! :(

Nå, men mit spørgsmål til jer er; Jeg har jo frit sygehusvalg, betyder det så at jeg kan tage hvor som helst hen og få taget den blodprøve? Jeg bor i Give og det tager 45 minutter 1 vej at køre til Kolding sygehus.....

Så hvis jeg kan få den taget i Give ville det være så fint....det er der jeg bor.

En anden ting er; Jeg vil IKKE opereres nede på Kolding sygehus!!!!!!!!!!!!! Har brugt snart 1½ år på at komme mig over den mest horrible fødsel og ophold dernede 10 dage efter Emilie blev født :(

HADER det sygehus!! :(

SÅ...HVAD gør jeg nu?

Kan jeg ringe og sige det til en sekretær i morgen tidlig eller hvad?

Andre der har stået med det her problem?

Hjælp! :)

Del dette indlæg

jeg vil prøve og ringe til dem og så spørge ad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ring da til din læge og hør om de vil tager prøven :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ring da til din læge og hør om de vil tager prøven :)

Ja....der er bare det at han er på ferie nu og de næste 14 dage frem :( Ellers havde jeg gjort det....

Gæste-lægen er helt nede i Vandel.....så kan jeg lige så godt køre til Kolding næsten....

Ellers god idé. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde ringet til Georg i Vandel.. rigtig søde :)

Det tager 20-25min fra Give.. max ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde ringet til Georg i Vandel.. rigtig søde :)

Det tager 20-25min fra Give.. max ;)

Ja han er :)

Nu har jeg fået fat i sekretæren nede på Kolding sygehus, hun sagde jeg bare kunne få den lavet på Give sygehus.... Wehu! :)

Så er blodprøve-problemet løst.....

Nu skal jeg bare finde ud af hvordan mht det frie sygehus-valg....det kunne hun ikke hjælpe med. :s

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan Mette ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Aj det system er da bare HELT til hest!!

Som i kan læse har jeg fået tid til 1 undersøgelse på Kolding sygehus om en uge, fint nok....Jeg vil gerne hen på et andet sygehus, fordi jeg ikke er tryg ved KS. Så jeg snakker med sekretæren på KS som siger at jeg skal ringe til Patientvejledningen i Syddanmark.

Jeg ringer dertil og spørger om jeg kan blive flyttet til Herning sygehus....Jeg ved jo ikke hvilke hospitaler der opererer og hvem som ikke gør....Jeg har jo indtil videre kun fået en indkaldelse til 1.samtale....

Damen der siger så at jeg kan vælge Vejle sygehus som undersøgelsessted, men de opererer ikke, det gør Esbjerg og Svendborg kun. Fint nok så jeg siger til damen at jeg gerne vil lave de indledende undersøgelser som nu er blevet til 4.....inden selve operationen.

Jeg skal bare selv ringe til Esbjerg og sige jeg gerne vil opereres der.....siger damen!

Så jeg ringer til Esbjerg....Der får jeg fat i en dame som siger de selv laver de indledende undersøgelser, men at jeg godt kan få dem lavet i Vejle og så selve operationen i Esbjerg.....Jeg skal bare selv ringe til Kolding sygehus og sige de skal sende mine papire derover....

Så ringer jeg til Kolding sygehus IGEN og siger så alt det nye jeg ved til hende jeg startede med at tale med.....Så siger hun at der ikke ER nogle indledende undersøgelser på Vejle sygehus....det er rykket ned til dem i Kolding!!!!!

ARGH!!!!!!!!!!!!!!!

Back to square one......så jeg må bide i det sure lorteæble og køre ned til KS og få de indledende undersøgelser.....hmm.....så meget for "frit sygehusvalg" når der kun er 2 sygehuse i Region syd der opererer....lol! :)

Der var slf ingen der ku fortælle mig hvordan de gør i Region midt....og jeg gad bare ikke ringe rundt mere for den ene var faktisk mere uvidende end den anden! :s Ikke særlig fedt når man skal lægge sit liv i deres hænder!

Håber de er bedre til at opererer end at indsamle info! :s Og det var da endnu mere vand på min mølle om at alle regioner skal nedlægges, for de kan åbenbart ikke finde ud af at arbejde på tværs af dem! :s

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan du ikke bare få de indledende undersøgelser i Esbjerg, så i stedet for :blink

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jo....der er bare 1 times kørsel hver vej....så det nemmere at køre til Kolding...

Det var også det at ingen af de 3 damer jeg talte med var fuldt informeret om noget som helst.... :s

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mette man kan jo håbe at det ikke er hele Kolding sygehus der stinker af pis! :)

Jeg har også enormt dårlige erfaringer med en afdeling på Hvidovre fx, og var ikke meget for at skulle opereres der i anden forbindelse, men blev overtalt og fik en helt igennem go' oplevelse.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mette man kan jo håbe at det ikke er hele Kolding sygehus der stinker af pis! :)

Jeg har også enormt dårlige erfaringer med en afdeling på Hvidovre fx, og var ikke meget for at skulle opereres der i anden forbindelse, men blev overtalt og fik en helt igennem go' oplevelse.

Lige præcis! :) Og modigt at dig at lægge dig under kniven deroppe....pyhhh det tror jeg ikke jeg turde på Kolding sygehus! :s

Skal heldigvis opereres på Esbjerg sygehus, så det skal nok gå :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER