Elisamus

Risikoen for fødselsdepression

9 indlæg i dette emne

Hvis man førhen har haft en drepression, hvad er så sandsynligheden for en fødsels drepression...?

Jeg har før haft en drepression efter en traumatuisk trafikulykke jeg var med i, for snart 11 år siden.

Jeg har af flere omgange været i medicinsk behandling, men blev trappet ud tilbage i februar måned og været "clean" både med mit drepression medicin og mine smertestillende medicin (tramadol retard 100 mg) siden da..

Jeg fik os smertestillende pga mit piskesmæld og min frygt går på om jeg få et tilbage fald når den bette kommer til verden og man måske sidder en sen aften med den største ammekrise ever...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har du ikke talt med din læge om det? De burde vide det også sætte det på din journal som en risikofaktor, det er den i min VJ. Jeg er kendt med depressionstendens. Dog vil jeg sige, at jeg i dag har det bedre end før jeg fik min datter. Selvom det er hårdt, så giver det rigtigt meget, også når man er i krise over amning, ungen skriger, ungen vil ikke spise eller hvad det end måtte være. Hvis du har lært at være obs på din psyke og signaler, så kan det fanges i tide :)

Jeg blev fulgt tæt af SP netop pga. Depressionstendens, se vidste de måtte reagerer hvis der var tegn på spor. Så måske skal du tage en snak med lægen, hvis ikke de tænker over det, så man kan tage det i opløbet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo ikke været til 1.lægebesøg endnu, havde booket en tid via nettet som de aflyste på dagen. Men skal til lægen til fredag hvor jeg så er i 10+1 men har bare tænkt meget over det her de sidste par dage og jeg elsker bare man kan spørge frit herinde, og få et seriøst svar...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo ikke været til 1.lægebesøg endnu, havde booket en tid via nettet som de aflyste på dagen. Men skal til lægen til fredag hvor jeg så er i 10+1 men har bare tænkt meget over det her de sidste par dage og jeg elsker bare man kan spørge frit herinde, og få et seriøst svar...

Det havde jeg glemt, SORRY :)

Vend det lige med lægen, det kommer formentlig helt af sig selv, for de skal skrive, om man har haft noget psykisk sygdom eller om det er beslægtet :)

De har automatisk skrevet det på begge gange ved mig og nærmest beklaget at de skulle gøre det, men at det jo er for at man kan følge op osv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ikke lige "tal" for sandsynligheden, men jeg tænker ligesom Ønskebebs, at hvis du fortæller lægen om det, så skal fagfolkene nok hjælpe dig med at være obs :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke lige noget fornuftigt at skrive men ville ikke lige forlae tråden uden et  :kram til dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender godt til de tanker, jeg har selv haft en depression for ikke så længe siden, og det er ikke helt på plads om der var noget fødselsdepression over det.

Så jeg er også meget nervøs for hvordan det skal gå....

Men vil bestemt følge rådet om at tale med lægen (eller JM bliver det nok i første omgang)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender godt til de tanker, jeg har selv haft en depression for ikke så længe siden, og det er ikke helt på plads om der var noget fødselsdepression over det.

Så jeg er også meget nervøs for hvordan det skal gå....

Men vil bestemt følge rådet om at tale med lægen (eller JM bliver det nok i første omgang)

Skal til lægen på fredag så det bliver ham...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal til lægen på fredag så det bliver ham...

;) Det var også lige mig selv jeg mente mht JM, for det er hende jeg ser først ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER