Ema

Uopfordrede ansøgninger - hvordan?

5 indlæg i dette emne

Ja, det er jo den evige diskussion hvad man skal gøre med de der skide uopfordrede ansøgninger.

 

Ringe inden man sender, ringe bagefter, lade være med at ringe....

 

Altså på den ene side så kan jeg jo godt se det at ringe giver en ekstra kontakt og evt interesse for ansøgningen. På den anden side tænker jeg bare at det må være pisse irriterende at folk kimer en ned i tide og utide når man nu faktisk ikke har en opslået job.

 

Hvad tænker I?

 

Er desværre i en branche hvor rigtig mange jobs aldrig når at blive slået op, men besættes via netværk og uopfordrede ansøgninger, så kan ikke rigtig smyge mig uden om dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville sende den, vente en uges tid for lige at give dem tid til at læse den og tage stilling til den, og så ringe. Jeg synes ikke, der er noget i vejen for lige at ringe og lige bekræfte, om de har fået den :) Jeg ved ikke hvilken branche du er i, men jeg synes det virker professionelt at følge op på uopfordrede ansøgninger - det viser at man gennemfører, det man sætter sig for at gøre, at man ikke er bange for at tage tyren ved hornene, og at man har gå-på-mod :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker, at hvis du søger uopfordret, så går jeg ud fra, at det er et sted, hvor du synes at det vil være fedt at arbejde (modsat hvis du "pligtansøger" et opslået job, fordi det er i nærheden eller fordi du SKAL være åben overfor jobs der ligner dit eller sådan noget) - og så ville jeg helt klart ringe, og spørge ind til stedet, og måske fortælle allerede der, hvad du havde forestillet dig, at du kunne lave der.

Jeg tror ikke, at man bliver kimet ned af uopfordrede, fordi det skulle jo være mærkeligt, om I var fem, der på samme tid havde udset jer samme sted. Den fare tror jeg mere, der er, hvis det er et opslået job. Og uanset hvad, tror jeg de fleste er åbne overfor at man ringer, hvis man oprigtigt vil noget og ikke bare sige "Hej nu har jeg ringet".

Nu ved jeg ikke, hvilken branche, du er i, men umiddelbart tror jeg, at du har bedst chancer, hvis du BÅDE ringer inden du sender en ansøgning OG en uges tid eller to efter. Så har du udtrykt interesse, fået idéer til hvad du skal skrive i ansøgningen og du tillader dem ikke at "glemme" dig.

Når det så er sagt, så synes jeg personligt selv, at det er ret grænseoverskridende at ringe :blush Men jeg tænker at det er en god øvelse. Og det er vel de færreste, der snerrer og er sure (og hvis de gør, så ved du måske allerede, at det ikke er der, du skal arbejde ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min branche ringer man ikke først. Jeg har prøvet det og blir kun mødt af irriterede mennesker ;) kan også godt huske hvor mange der ringede da jeg selv var ansat i sådan et firma og det orker man ikke i længden ;)

Så derfor sender jeg bare ud. Nogen gange tager jeg ud og afleverer den personligt bare så de lige har mulighed for at se mig an, tager bare 2 sek og så er jeg ude af døren igen, men det bliver luge en anelse mere personligt end bare en mail som hurtigt blir glemt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige på fra mobil så kan ikke quote

 

Ja, kan jo godt se jeg ikke fik nævnt hvad jeg arbejder som. Jeg er dyrlæge og det jeg primært tænker er problemet er jo at cheferne som oftest selv arbejder i praksis og derfor står med patienter 80-90% af tiden.

Samtidig er det jo en forholdsvis lille branche med stor ledighed blandt nyuddannede, så risikoen for flere opringninger findes desværre.

 

Og nej, det er absolut ikke tvungne ansøgninger, da jeg pt er i arbejde. Det generer mig ikke så meget at ringe, er mest beymret for at irritere folk.

 

At møde op og aflevere personligt er desværre ikke en mulighed, da jeg pt bor i Sverige og søger i Danmark.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER