Didda

Erfaringer - ny i behandlingsverden

285 indlæg i dette emne

Fantastisk dato... Jamen så kan jeg jo takke din farmor og far for det dejlige vejr vi havde. Ikke for varmt eller koldt - ligesom det skulle være... :loveshower Tak :kiss

Del dette indlæg

Jeg har lige tjekke helsebixen & billige-teste. Normalvis koster B-daddy det samme på de to sider, men lige nu har helsebixen tilbud, så vi sparer en 20'er... Ja, det er da værd at tage med :P

Deler også velkommen, du får helse point mener jeg de hedder som. Du kan trække fra prisen næste gang du handler derinde ;) og frifragt ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fantastisk dato... Jamen så kan jeg jo takke din farmor og far for det dejlige vejr vi havde. Ikke for varmt eller koldt - ligesom det skulle være... :loveshower Tak :kiss

Ja, de er nogle dejlige mennesker så det må være derfor :p

Dejligt I havde en skøn dag :kuller

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram B-daddy bestilt

Del dette indlæg

Annonce ♥

:yay :yay YES!!! Så kom brevet med posten!

Svaret på sædanalysen er den samme som sidst. Råprøve på kun 4 mio. sædceller og efter oprensning på blot 0,5 mio. sædceller. Så desværre en del uarbejdsdygtige celler... :boo Men det var selvfølgelig forventet.

Desværre vil de gerne have manden til at tage en mere blodprøve, da de vil lave en kromosomanalyse. Når de har svar på den skal vi til en mere samtale vedr. ICSI. Så mere ventetid til os. Jeg kan faktisk godt huske, at jeg for længe siden har læst noget omkring, at klinikkerne ønsker yderligere undersøgelse eftersom, der kan være tale om en kromosomfejl, som kan nedarves til barnet. Men da de ikke nævnte det på klinikken til første samtale, så havde jeg glemt alt om dette. :shooter

Men nu er vi da skridtet videre :yay

Hurra for fremskridt :yay

Min mand har også lige været gennem kromosom analyser mv. Jeg tror, at det er mere eller mindre standard, når der er tale om ICSI. Heldigvis var der heller ikke kromosomfejl her, men svømmerne er altså ikke topklasse :( Hans forløb tog præcis to måneder, inkl. de to sædprøver, en blodprøve, lægesamtale og ultralydscanning af testiklerne. Jeg kunne forstå på hospitalet, at disse analyser er meget omfattende og dyre (vist noget med kr 100.000 :o ), og det er derfor forventeligt, at de tager noget tid. Vi skulle så samtidig være på venteliste til ICSI (ca 3-4 måneders ventetid), så vi blev ikke yderligere forsinkede af den grund.

Det er ikke fordi, jeg tror, at det ikke kan gøres hurtigere, men ville bare lige give dig muligheden for at forberede dig på, at I altså godt kan komme ud i mere veeeeeeeeeentetid :( Jeg ved, at det er super drænende mere al den venten. Men ideen med disse analyser er jo netop, at hvis den dårlige sædkvalitet skyldes en kromosomfejl, så kan det være, at I skal have ægsortering. Og så ville der være ret ærgerligt at gå gennem et alm. behandlingsforsøg, hvis det slet ikke det, I skal have.

Anyway, ventetid er bare SÅ hårdt!!!! Håber I lynhurtigt kommer videre :goodluck :bd

Del dette indlæg

Annonce ♥

:super  :cell, og så skulle den være glad og ikke så trist :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak... Puha, det er godt nok længe at vente... Det er allerede over 3 måneder vi har ventet eftersom 2 sædanalyse skulle tages 3 måneder efter første. Så er vi da forberedt på det værste.... Krydser finger for hurtigt svar...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg håber det går hurtigt for jer, det er så sur R.. at vente og vente. Det er loddet i det her game desværre :shooter

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja desværre... Men forhåbentlig bliver resultater også helt fantastisk!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der kommer den lækreste bebs til jer, det bedste til dem der venter :stork :baby3

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har slet ikke spurgt til hvad de mand sagde til prøve svaret? :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Han skældte noget ud over, at de ikke havde taget de blodprøver til at starte med. Men tror blot det var frustration. For han kunne jo godt se, da han var faldet ned, at de ikke bare kan gå og tage prøver for alt muligt... Men noget frustreret..,.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Han skældte noget ud over, at de ikke havde taget de blodprøver til at starte med. Men tror blot det var frustration. For han kunne jo godt se, da han var faldet ned, at de ikke bare kan gå og tage prøver for alt muligt... Men noget frustreret..,.

Kan godt forstå ham, men netop som du siger så tager man ikke prøver for alt hvis det ikke er 'nødvendigt' i mangle på bedre ord :kram

Skal han have taget prøver i morgen? :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Forhåbentlig... Det afhænger af om han kan få det til at passe med sin kørsel. Han kører kl 4 om morgenen og er først hjemme kl 15, så i forhold til deres åbningstider kan han ikke. Men måske han kan være heldig, at være i Hobro til åbningstiden, men så skal det passe med køreplanen... Så kryds finger...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Forhåbentlig... Det afhænger af om han kan få det til at passe med sin kørsel. Han kører kl 4 om morgenen og er først hjemme kl 15, så i forhold til deres åbningstider kan han ikke. Men måske han kan være heldig, at være i Hobro til åbningstiden, men så skal det passe med køreplanen... Så kryds finger...

:goodluck håber han kan få det til at passe :) kan I se deres åbningstider på nettet måske?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak. Det stod på en af de papirer vi fik med posten...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så blev der taget blodprøve. Vi skulle forvente en svartid på 4-5 uger. Så vi må væbne os med tålmodighed...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så blev der taget blodprøve. Vi skulle forvente en svartid på 4-5 uger. Så vi må væbne os med tålmodighed...

Øv det var lang tid, lad os håbe på max 4 uger :) :kram

Men super han fik dem taget i dag :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var dejligt, at det kunne passe ind... Forhåbentlig "kun" 4 uger...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sparklinrock - kan ikke få Quote til at virke... Men hvor længe ventede I på svar på kromosomanalysen på din mand? Laver man egentlig ikke kun ægsortering, hvis det er kvinden, som har en kromosomfejl? :help

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var dejligt, at det kunne passe ind... Forhåbentlig "kun" 4 uger...

Krydser finger for 4 uger :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sparklinrock - kan ikke få Quote til at virke... Men hvor længe ventede I på svar på kromosomanalysen på din mand? Laver man egentlig ikke kun ægsortering, hvis det er kvinden, som har en kromosomfejl? :help

Vi havde vores indledende samtale på fertilitetsklinkken 4. sept. Her blev manden bl.a. henvist til disse ekstra analyser. Vi fik kort herefter et brev, hvor alle datoer var planlagte. Ca 2 uger efter den indledende samtale (16. sept.) skulle han aflevere 1. sædprøve + en blodprøve. Ca. uger herefter (2. okt.) skulle han aflevere 2. sædprøve. 6 uger herefter (13. nov.) skulle han til lægesamtale, hvor testiklerne blev scannet + han fik svar på prøverne. Så det samlede forløb fra første prøve til sidste svar lå på ca 2 måneder. Jeg aner ikke, om dette er repræsentativt. Men jeg kunne forstå på lægerne til den indledende samtale, at det er nogle meget avancerede analyser, de skulle lave. Vi hører til Rigshospitalet, hvor der generelt er lidt lang ventetid, så det kan jo også spille ind.

Mht. ægsortering, så aner det faktisk ikke...... Jeg forestiller mig, at man laver alm. IVF eller ICSI, og så tager man en kromosomtest, når æggene er befrugtede og har delt sig. Hvis æggene har de 'forkerte' kromosomer, så kasseres de, mens dem med de 'rigtige' kromosomer' kan lægges op. Jeg forestiller mig også, at det sådan man gør i de lande, hvor man kan vælge, hvilket køn barnet skal have (så en gang en tv udsendelse om det). Men helt ærligt, jeg har ikke sat mig ind i det, så jeg gætter bare :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi hat fået lavet alle undersøgelser. Det eneste vi mangler er denne kromosomanalyse og scanning af testikler. Men scanning foretager de først når vi har svar på kromosomanalysen. Vi skulle vente 3 måneder mellem 1 og 2 sædprøve. Det er klaret nu. Du kan ikke huske, hvor lang tid der gik fra din mand fik taget blodprøve til kromosomanalysen til i modtog svar på prøven?? Det er bare af ren nysgerrighed.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi hat fået lavet alle undersøgelser. Det eneste vi mangler er denne kromosomanalyse og scanning af testikler. Men scanning foretager de først når vi har svar på kromosomanalysen. Vi skulle vente 3 måneder mellem 1 og 2 sædprøve. Det er klaret nu. Du kan ikke huske, hvor lang tid der gik fra din mand fik taget blodprøve til kromosomanalysen til i modtog svar på prøven?? Det er bare af ren nysgerrighed.

Der gik 2 mdr fra blodprøven til lægesamtalen, hvor han fik svar (16. sept til 13. nov).

Min mand har også tidligere lavet sædprøver (alt for mange, hvis du spørger ham). Men da der her skulle foretages helt særlige analyser, så fik han altså den tvivlsomme fornøjelse af at lave 2 stk igen :D

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER