NadiaDP

Hvordan organiserer i jeres børns tøj?

33 indlæg i dette emne

Ja, som overskriften siger, er jeg nysgerrig omkring hvordan I har jeres børns tøj opbevaret. Både små og store børn.

Så kan det jo være I inspirerer mig til hvordan jeg nu skal gribe det an, for jeg er virkelig på bar bund.

 

I må meget gerne uploade billeder og komme med gode råd til do's and don'ts :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har Theodors tøj i en kommode på værelset. Undertøj (som primært er todelt), bukser, bluser og strømper for oven. I næste skuffe har vi nattøj, sæsonbetonet tøj og det vi ikke nødvendigvis bruger til dagligt.

Til overtøj har han sin egen knagerække i entréen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Theodors tøj i en kommode på værelset. Undertøj (som primært er todelt), bukser, bluser og strømper for oven. I næste skuffe har vi nattøj, sæsonbetonet tøj og det vi ikke nødvendigvis bruger til dagligt.

Til overtøj har han sin egen knagerække i entréen.

Og har i det bare liggende direkte i en skuffe? Ikke nogen form for fordeling eller adskillelse? :)

Dvs at dét i skal bruge oftest, er dét der ligger i øverste skuffe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Theodors tøj i en kommode på værelset. Undertøj (som primært er todelt), bukser, bluser og strømper for oven. I næste skuffe har vi nattøj, sæsonbetonet tøj og det vi ikke nødvendigvis bruger til dagligt.

Til overtøj har han sin egen knagerække i entréen.

Vi har i øvrigt pusleplads på værelset. Den regner vi dog med at flytte på et af badeværelserne når vi flytter til november, men tøjet bliver på værelset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og har i det bare liggende direkte i en skuffe? Ikke nogen form for fordeling eller adskillelse? :)

Dvs at dét i skal bruge oftest, er dét der ligger i øverste skuffe?

Jep, det ligger bare direkte i skuffen. Har en lille kasse til strømper, men det er også det.

Og så har vi savlesmække hængende på væggen på to store knager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og ja, det vi bruger oftest ligger øverst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, det ligger bare direkte i skuffen. Har en lille kasse til strømper, men det er også det.

Og så har vi savlesmække hængende på væggen på to store knager.

Okay. Smart med en kasse til strømper. De bliver også nemt væk, når det er sådan nogle små størrelser :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På bøjle: Kjoler, veste og fine bluser

Øverste kurv: Bluser og t-shirts

Midterst kurv: Bukser og leggins

Nederst kurv: Strømper, undertøj og nattøj (hatte og badetøj)

post-3096-0-97174000-1408804710_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mies er i et skab, hun har 4 hylder:

En til overdele: bluser, t-shirts og kjoler

En til underdele: bukser, nederdele, shorts og strømpebukser

En til: strømper (i en lille kasse), undertøj og nattøj

På nederste hylde står en kurv med hagesmække og ellers ligger der cardigans og veste på den hylde.

I entréen har hun et hjørne med 3 knager til tøj og sko hylde med kasser til vanter, huer, sommerhat, solbriller m.m. Elsker at hun selv kan sætte det på plads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo har et indbygget skab på sit værelse. Der er 5 hylder. På den ene hylde har vi sat en lille kurv til strømper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det lyder som om de fleste af jer har tingene liggende løst på hylder eller skuffer :)

 

Min tanke er bare om tingene ikke hurtigt bliver blandet rundt og bliver rodet? Synes bare babytøj er så småt, og så har man så meget af de samme ting (f.eks. bodies), at jeg tænker stakkene hurtigt ville vælte eller bare blive blandet sammen med alt det andet. Eller er det bare mig der er et rode-hovede for at tænke sådan? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan købe sådan nogle skuffe indelere i IKEA hvis det kan hjælpe :) Mies tøj bliver også hurtig rodet sammen, men det skal alligevel udskiftes så ofte at vi tager det hele ud med jævne mellemrum og sorterer og så får vi lagt det pænt i stakke igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pigerne har to store indbyggede skabe. Med alt for meget plads, der ligger det også opdelt og så hænger kjolerne separat og sko/støvler de ikke bruger :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De to store har et skab hver, hvor kjoler, skjorter og tunikaer hænger på bøjle. Bluser, t shirts, cardigans er på en hylde, bukser og shorts på en anden og nederdele på en tredje hylde. De deler en kommode med 6 skuffer og har derfor 3 skuffer hver til henholdsvis undertøj, strømper og strømpebukser :)

Pixie har en malm kommode fra ikea med 6 skuffer til sit tøj samt en bøjlestang oven over til kjoler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline har sig tøj på 3 hylder i puelekommoden.

Den øverste med kjoler i den ene side og nederdele i den anden side.

Midterste hylde er tshirt i ene side og bluser i den anden side.

Nederst short i ene side og bukser den anden side.

På puslebordet står en kasse med nattøj og strømper.

Undertøj er i kasse for sig, hvor det er delt i 2 mindre kasser en til undertrøjer og en til trusser.

Leggins og strømpebukser er i fælles kasse på nederste hylde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah har ligesom Pixie en Malm kommode fra IKEA.

Vi har pt kurve til hver slags tøj. Jeg var glad for det i de små størrelser, hvor tøjet væltede meget let. Nu er han i str 86, og jeg overvejer at fjerne dem for at pladsen bliver udnyttet bedre. Dog vil jeg beholde en kurv til strømper og nok også en til huer og vanter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idas tøj er inde i vores skab, da hun fandt ud af at åbne hendes kommode på værelset og så kaste tøjet ud over der hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg f.eks. en kommode til tøj og håndklæder, sengetøj osv inde på børneværelset, hvor puslebordet også står.

Tænker i at det er praktisk at have nogle ting liggende i puslebordet, mens andre ikke er nødvendigt at have liggende lige ved hånden? (kommoden og puslebordet står i hver sin ende af værelset).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På et tidspunkt bliver du afhængig af at have tøjet tæt på, hvis der er lort ud over det hele- de bliver nogle sprælske banditter de små med tiden :)

Jeg har været glad for at vi har haft alt "nuværende" tøj i kurve under puslebordet (på badeværelset) Jeg har alt andet tøj i et skab på værelset :) Vi er dog ved at overveje en anden mulighed med tøjet, for vi har jo en i vente, så muligvis skal alt M.s tøj ind på værelset og hentes derinde dagligt- men så langt er jeg ikke endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Imens børnene var små, havde vi tøjet i puslebordets skuffer og skabe.

Nu er de 2,5 år og næsten 7 år og nu har de begge tøj i deres skabe. De har begge et skab hvor der er bøjler i den ene del og hylder i den anden. Pt bliver hylderne brugt til sengetøj og legetøj så vi alt deres tøj bliver opbevaret der hvor der er plads til bøjler. Vi har købt sådan nogle stof hylder/rum til opbevaring i Ikea 2 til hver. Så deres tøj på den måde kommer til at ligge på hylder.

 

Rumne er organiseret så et rum med undertøj - et med strømper - et med strømpebukser - et med korteærmer - et med langeærmer - et med bukser - et med shorts og nederdele - et med kjolder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna har skab med hylder inde i vores soveværelse! skabet er et ordenligt monstrum og vil rigtig gerne ha det byttet ud med en rummelig kommode.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille har også en malm kommode :) i starten havde vi også de dimser der, som laver små rum i skufferne.. Nu har vi kun til undertøj og strømper :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille har også en malm kommode :) i starten havde vi også de dimser der, som laver små rum i skufferne.. Nu har vi kun til undertøj og strømper :)

:ditto :)

Ønsker mig dog en bøjlestang til kjoler m.m

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg f.eks. en kommode til tøj og håndklæder, sengetøj osv inde på børneværelset, hvor puslebordet også står.

Tænker i at det er praktisk at have nogle ting liggende i puslebordet, mens andre ikke er nødvendigt at have liggende lige ved hånden? (kommoden og puslebordet står i hver sin ende af værelset).

Vores lejlighed er lidt upraktisk så Mies tøj ligger på værelset og puslebordet på badeværelset. Da Mie var helt spæd havde vi nogle bodyer og heldragter i en klodskasse på bordet på badeværelset i tilfælde af at vi glemte inden vi gik på badeværelset - Hvis jeg glemte noget, og kassen var Tom tog jeg hende bare med ind kun i ble og hentede og så tilbage. Det blev hurtigt overflødig med kassen. Det var upraktisk men en tilvænningssag og det kører fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto :)

Ønsker mig dog en bøjlestang til kjoler m.m

Vi købte sådan en fix en i Ikea til 29 kr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER