Guest

Vinter overtøj til baby

21 indlæg i dette emne

Jeg er begyndt at spekulere over vinter-garderobe til Adam. Han er fra 21. juni, så han er 5-9 måneder hen over vinteren. Jeg tænker at hans overtøj skal være til når han er i barnevognen (der skal han også sove lur, når vi flytter) og når vi skal ud i bilen (som jo også kan være kold).

Hvad bruger man af overtøj til sådan en størrelse? Så han også stadig kan sidde sikkert i autostolen? :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Silke Elia er fra 19. August. Hun sov i Voksi. Vi gik sjældent tur med hende, så vi havde bare striktrøjer til hende. Det havde hun på i bilen sammen med er uldtæppe. :) Vi manglede aldrig vinterjakke eller andet. Hvis I kommer til at gå meget tur kunne en vinterjakke dog måske godt være fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min knægt er fra juni 2012 og han brugte fleecedragt i hans første vinter. Det var både i autostolen med et tæppe, som vi ku tag væk når bilen var varm og i barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad brugte i til deres små fødder? Især i bil /til-fra bil tænker jeg at han kan nå at blive kold? Er sokker nok eller er der nogle gode futter til en sådan størrelse?

(Som det nok fremgår er jeg helt ny i verdenen ;-) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng havde en ulddragt fra IoBio og det var fuldt ud tilstraekkeligt i den alder og den er ogsaa baade tynd nok til autostolen/sikkerheden og varm nok til udenfor i barnevogn under dyne/taeppe. Men ja, noget vindtaet til hvis I gaar tur og han sidder er nok ikke en daarlig ide, hvis det er :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores Valdemar er fra 15. juli, så næsten samme alder som din dreng (dog fra 2012 ;))

Til bilen har vi været rigtig glade for Johas køredragt i babyuld :) Vi havde en hvid i 2012/2013 og en mørkegrå i 2013/2014 :) Vi har også haft Johas uldfutter, uldhue og uldluffer (faktisk også halsedissen, men den var overflødig fordi elefanthuen gik så fint langt ned).

Til søvn i barnevogn har vi primært brugt voksi, men hvis vi kørte tur, hvor han både sov og sad oprejst, så havde han dragten på og en dyne over sig når han sov :)

Vi droppede at have en decideret flyverdragt (altså vandtæt) det første år og savnede den heller ikke. Vi havde dog en vinterjakke, som var vindtæt og fin til blæsende dage i barnevognen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad brugte i til deres små fødder? Især i bil /til-fra bil tænker jeg at han kan nå at blive kold? Er sokker nok eller er der nogle gode futter til en sådan størrelse?

(Som det nok fremgår er jeg helt ny i verdenen ;-) )

 

Har svar på dit første spørgmsål i baby smalltalk ;)

 

Vores ene køredragt have "indbyggede" vanter og fødder. Det var super smart. Den dragt der ikke havde det brugte vi uld-futter og vanter fra Joha eller alternativt hjemmestrikkede futter, alt efter hvor koldt det var.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde nogle filtfutter(uld). Foerst nogle fra lokalt marked og siden nogle fra Glerup, som er meeeeeeget laekre :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så hvis jeg forsyner ham med en uld køredragt til bil og eventuelt lur i barnevognen (han kommer til at sove i sleebee) og en jakke til ture i barnevognen samt futter, vanter og en hue - så burde jeg i princippet være godt dækket ind?

Næste spørgsmål er så hvilken størrelse jeg mon skal gå efter. Det er jo svært at sige hvordan han vokser, allerede nu :-/ ville en 68 mon kunne passe hele sæsonen? Eller ville en 74 være med FOR meget vokseplads de første måneder?

Hold nu op, jeg havde aldrig troet af beklædning skulle være den (indtil nu) største udfordring ved at blive mor :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lyder fornuftigt!

Joha laver tøj i 50,60,70 osv, så mon ikke en 70 ville passe? Hvor stor er han nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er stadig i 56, men det varer ikke mange dage før i hvert fald bodyerne i 62 skal findes frem. I følge sundhedsplejersken vokser han indtil videre, så han følger gennemsnittet næsten præcist :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil mene at du er godt dækket ind sådan, ja :) Vi havde dog tre huer (én tyk til slem frost, en tynd til "bare koldt" og en tynd ekstra, fordi han gylpede meget ;)) og to par luffer (så var der altid et reservepar i pusletasken, når moderen glemte at få med ;)). Om det er nødvendigt med ekstra er nok meget individuelt, men for os passede det :)

Vi brugte str 70 til det hele. Det skulle svare til 4-9 måneder (68-74) og det passede sådan relativt fint til hans alder (han blev 9 mdr D. 15. april) + at han var stor af sin alder. Jeg havde faktisk købt 80 i dragten først, men den var alt for stor, synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde fleecedragt, hvor man kunne bukke ærmer og fødder om, så de lukkede. Det erstattede luffer og futter. Super smart. Vi havde en uldkyse og strikluffer til barnevognen, hvor hun sov i voksi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde fleecedragt, hvor man kunne bukke ærmer og fødder om, så de lukkede. Det erstattede luffer og futter. Super smart. Vi havde en uldkyse og strikluffer til barnevognen, hvor hun sov i voksi :)

 

Det har vores IoBio ogsaa :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har vores IoBio ogsaa :)

Det har Joha dragten IKKE. Så hvis man vil have det, skal man gå uden om den :) Vi har så ikke savnet det, men det kan da godt være, vi havde gjort det, hvis vi havde prøvet det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvejer at købe joha-uldrragten som køredragt i bilen samt evt også i BV.

Vega er 78 høj, vejer 10 kg og bruger 86 i tøj. Hvilken størrelse skal jeg gå efter, tror I? 80 eller 90?

Edit: har købt i str 90. :) (og en masse andre ting :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, det tror jeg du har gjort fint i - og de amnge andre ting ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vigga er fra 23. juni 2013 - sidste vinter havde hun en vinterjakke til når hun sad op i barnevognen når vi var på tur. Benene var dækket af duniduo. Vinterjakken var str 74

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, det tror jeg du har gjort fint i - og de amnge andre ting ;)

Ja, vi gik lige amok i uld! Både huer, futter, halsedisse, køredragt, uld/silkebodyer og alm uldbodyer! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, vi gik lige amok i uld! Både huer, futter, halsedisse, køredragt, uld/silkebodyer og alm uldbodyer! :)

Elsker uld  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har først termin til november, så jeg har ingen erfaring med det endnu, men jeg har købt sådan en cosiesack fra Elodie Details, som der kan komme en sele igennem til bilture, og som er hurtig at give barnet på. Jeg har også købt en vinterjakke i str.68 men ved ikke hvor meget, vi får brug for den. Satser også på at arve en voksipose fra min bror.

Jeg har i øvrigt også købt nogle fine overtrækssko fra samme mærke til at give på. Jeg ved ikke, om de er overflødige, men de er i hvert fald nemmere at få på end sko, som jo ikke er aktuelle før den lille kan gå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER