Guest

slyngevugge - mærke og tilbehør

5 indlæg i dette emne

Jeg har set mig lun på tanken om en slyngevugge, og jeg mener at have læst om dem før herinde, men jeg kan ikke finde tråden. Jeg vil meget gerne høre, hvad I har af erfaringer og hvilken type, I har valgt.

Jeg synes, de er liiiidt pebrede i pris, så jeg har kigget på den originale fra Nature Sway, men jeg kan se, at man kan få en, der ligner den utroligt meget og er øko fra mamaslife.dk til 999 kr. (500 mindre end prisen på den originale), så det overvejer jeg lidt, men hvis der er nogle af jer, der har denne eller en anden ikke-original, så vil jeg meget gerne høre om jeres erfaringer.

Jeg vil også meget gerne høre om erfaringer med tilbehør. Hvad er need to have og nice to have? Der er jo langt mere udstyr til den originale, og jeg overvejer lidt, om man kan være så fræk at købe den billige og så købe ekstraudstyr der passer til den originale, hvis der fx. er behov for madrasafstiver!?

Men fortæl endelig løs :glad

Del dette indlæg

Jeg har ingen erfaring. Ved bare at min veninde syede en selv og den fungerede upåklagelig. Du kunne evt også se på dem brugt?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi var til 5 ugers undersøgelse med Vega, som på det tidspunkt kun sov i BV eller skulle vugges i søvn - HVER aften. Lægen anbefalede slyngevuggen. Vi kørte straks til PureBaby og købte Nature sway inkl den madras, der skal ligge i de første 3 mdr. Det var vidst 2200 kr. Et lidt dyrt køb - MEN det bedste køb nogensinde. Fra den aften faldt hun selv i søvn og sov markant bedre. Hun sov i den indtil 10 mdr. (Så begyndte hun at vende sig i den og forsøge at rejse sig op = vi turde ikke bruge den længere!)

For os er det (sammen med slee-bee og uld/silke bodyer) det bedste babykøb! Det er alle pengene værd.

Ang billigere modeller, så kan jeg forestille mig, at de kan det samme - svøbe og vugge på samme tid. (Ligesom slee-bee er et fint alternativ til voksi). Er stoffet det samme slags? Følger der er beslag med til dørkarmen? Altså vi havde jo vores med ALLE vegne, og hun sov alle vegne i den. Den fylder jo kun et indkøbsnet :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan ikke lige huske hvor du bor henne men hvis det er Sjælland så kig på Sneglehuset.com som ligger i søborg.

De har en slyngevugge som vi lånte i 14 dage mod depositum for at se om bettemanden ville ligge i den. Desværre kom vi for sent igang med den så han ville den ikke. Men det er 100 % sikkert at næste gang skal vi have en fra starten.

Synes det er meget smart man kan prøve den i en periode (mener også man kan leje den) for nogle børn kan bare ikke lide at sove i den...

Edit - sneglehuset har også vikler og bæreseler og giver rådgivning om hvad der passer jer bedst.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ingen erfaring. Ved bare at min veninde syede en selv og den fungerede upåklagelig. Du kunne evt også se på dem brugt?

Jeg har ikke syet, siden jeg tog symaskinekørekort, så det tør jeg ikke kaste mig ud i ;) Jeg har luret på brugte, men man sparer kun meget lidt fra nyprisen, og så vil jeg hellere have en ny :)

Vi var til 5 ugers undersøgelse med Vega, som på det tidspunkt kun sov i BV eller skulle vugges i søvn - HVER aften. Lægen anbefalede slyngevuggen. Vi kørte straks til PureBaby og købte Nature sway inkl den madras, der skal ligge i de første 3 mdr. Det var vidst 2200 kr. Et lidt dyrt køb - MEN det bedste køb nogensinde. Fra den aften faldt hun selv i søvn og sov markant bedre. Hun sov i den indtil 10 mdr. (Så begyndte hun at vende sig i den og forsøge at rejse sig op = vi turde ikke bruge den længere!)

For os er det (sammen med slee-bee og uld/silke bodyer) det bedste babykøb! Det er alle pengene værd.

Ang billigere modeller, så kan jeg forestille mig, at de kan det samme - svøbe og vugge på samme tid. (Ligesom slee-bee er et fint alternativ til voksi). Er stoffet det samme slags? Følger der er beslag med til dørkarmen? Altså vi havde jo vores med ALLE vegne, og hun sov alle vegne i den. Den fylder jo kun et indkøbsnet :)

Ja, jeg kan nemlig huske, hvor glad I har været for jeres, så det du har skrevet har været med til at spore mig ind på, at det nok lige var sagen. Jeg synes, det ser ud til at stoffet er samme slags, og det er også øko, og der følger madras, krog og beslag til dørkarmen med. Jeg kan dog ikke gennemskue om madrassen er afstivet som den, man køber til nature sway, og så er jeg lidt i tvivl, om der evt. er en størrelsesforskel. Nature Sway reklamerer jo med, at det er en extended version nu, så det ville jo være fjollet at købe sådan en afstiver og så konstatere, at den er for stor til den anden, hvis det var den, vi købte....hmmmm..... Så jeg ved ikke, om jeg har is nok i maven til den billigere version, men omvendt er en besparelse på 500 kr. (eller faktisk 800, hvis det SKAL være øko) værd at tage med. Jeg tror, jeg skriver til mamaslife og spørger til, om madrassen er afstivet eller om man kan tilkøbe en, der er....og så går i tænkeboks... :chin:

Kan ikke lige huske hvor du bor henne men hvis det er Sjælland så kig på Sneglehuset.com som ligger i søborg.

De har en slyngevugge som vi lånte i 14 dage mod depositum for at se om bettemanden ville ligge i den. Desværre kom vi for sent igang med den så han ville den ikke. Men det er 100 % sikkert at næste gang skal vi have en fra starten.

Synes det er meget smart man kan prøve den i en periode (mener også man kan leje den) for nogle børn kan bare ikke lide at sove i den...

Edit - sneglehuset har også vikler og bæreseler og giver rådgivning om hvad der passer jer bedst.

Jeg arbejder faktisk i Søborg, så det kunne godt være, at jeg skulle lægge en tur forbi sneglehuset en dag. Jeg har 3 måneder til termin endnu, så jeg har goooood tid, men jeg kan bare godt lide at vide, at jeg er ordentligt forberedt  :whistling

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER