Guest

Hvilke kost tilskud tager I?

9 indlæg i dette emne

Og hvorfor?

Jeg tager en ordentlig stak!

Lige nu tager jeg:

- gravitamin (men vil gerne finde et RIGTIG godt mærke) fordi det jo anbefales.

- Fiskeolie (tager eskimo 3 - men vil gerne finde et billigere men GODT alternativ) fordi jeg ikke spiser fisk og fordi forskning viser at fiskeolie bidrager til hjernens udvikling hos babyen.

-D-pearls - har jeg gjort i evigheder, vil have så godt et D-vitamin depot som muligt inden der kommer en baby, jeg er nemlig en ond ond mor der bevidst har fravalgt at give mine børn D-dråber.

-jern (pga lav blodprocent) jeg tager krauterblut og det giver ikke hård mave!

- zink (bertelsens - ville have købt bio zink fra Pharma nord men det var udsolgt, men tror på bertelsens er et fint og godt alternativ) - det bidrager til fertilitet og er godt for celledelingen.

- calcium fordi jeg ikke får nok mælk for tiden. Men det er desværre et billigt discount mærke og vil gerne finde noget i bedre kvalitet!

Del dette indlæg

Majs du kender vidst min liste. Men måske andre kan bruge den:

Solary Spektro multivitamin 1 stk

Matas folinsyre 200 mygram (fordi spektro mangler. Det er ikke deres gravid pille jeg tager. Men de er skide gode og har ekstra af alt muligt) 1 stk

Solary cal:mag+d (altså kalk/calcium og magnesium og d vitamin) 3 stk

Eskimo 3 fiskepiller 4 stk

Bio-zink fra Pharma nord. 1-2 stk

Jeg kommer nok ikke til at tage jern. Måske en enkel en gang i mellem. Jeg havde VOLDSOMME problemer med de få jeg tog sidst (maks 20 stk i hele graviditeten) og jeg havde ingen mangler bagefter, og William havde heller ikke. Men jeg elsker også kød ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tager:

Baby-me-now, 3 stk pga folsyre og som almindelig multivitamin. Jeg er glad for solaray, og stoler på at det er god kvalitet

Eskimo fiskeolie, 3-5 kapsler alt efter om jeg spiser fisk den pågældende dag. Jeg regner ikke med at sætte det op til 9, når jeg bliver gravid, for jeg er rimelig flink til at spise fisk

Cal:Mag+D fordi jeg spiser meget lidt mælkeprodukter, 2-3 stk

Zink fra biopharma nord, samme grund som dig

B6 fra biortho for at forebygge kvalme, når jeg bliver gravid

Jeg regner med at tage jern som anbefalet, når jeg bliver gravid, evt en anelse lavere dosis end anbefalet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis nu jeg tager solaray spektro multivitamin (med eller uden jern og K vitamin?) og bio marine med folsyre og b12 så burde jeg være dækket ind - korrekt?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Husk at passe på, at I ikke får for meget D-vitamin, da det kan være farligt. Hvis man både tager mulivitaminer og D-vitamin ved siden af, kan det altså godt blive for meget. :/

Del dette indlæg

Annonce ♥

Husk at passe på, at I ikke får for meget D-vitamin, da det kan være farligt. Hvis man både tager mulivitaminer og D-vitamin ved siden af, kan det altså godt blive for meget. :/

Er det ikke noget af det der skal ekstreme mængder til før der er for meget?

Lige PT mangler jeg vist stort set alt i min krop - især jern. Så skal have bygget op.

Men hvis D-vitamin er noget af det man kan få for meget af kan jeg nøjes med at tage D-pearls 3 gange i ugen fx.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej med d-vitamin er det ikke ekstreme mængder. Og man skal være særlig forsigtig under graviditet. Har lige kopieret noget tekst fra nettet:

Hvis man får for meget D-vitamin under graviditeten, kan det give fosterskader som hjertemisdannelser, vækststandsning og skader på knoglerne. Ifølge nordiske næringsstofanbefalinger er øvre grænse for daglig indtagelse af D-vitamin 50 mikrogram, uden der er risiko for skader. MEN, på grund af stor variation i tolerancen fra person til person, er det dog ikke altid muligt at angive en øvre grænse, der er sikker for alle. Derfor anbefaler man specielt gravide at holde sig til de anbefalede 10 mikrogram, hvilket sædvanligvis er hvad du kan finde i en almindelig multivitamin-tablet.

Hvis man tager kalk ved siden af, skal man sørge for ikke at spise kalk med d-vitamin i.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej med d-vitamin er det ikke ekstreme mængder. Og man skal være særlig forsigtig under graviditet. Har lige kopieret noget tekst fra nettet:

Hvis man får for meget D-vitamin under graviditeten, kan det give fosterskader som hjertemisdannelser, vækststandsning og skader på knoglerne. Ifølge nordiske næringsstofanbefalinger er øvre grænse for daglig indtagelse af D-vitamin 50 mikrogram, uden der er risiko for skader. MEN, på grund af stor variation i tolerancen fra person til person, er det dog ikke altid muligt at angive en øvre grænse, der er sikker for alle. Derfor anbefaler man specielt gravide at holde sig til de anbefalede 10 mikrogram, hvilket sædvanligvis er hvad du kan finde i en almindelig multivitamin-tablet.

Hvis man tager kalk ved siden af, skal man sørge for ikke at spise kalk med d-vitamin i.

Ok TUSIND tak :kiss

D-pearls kommer på stand by til ammeperioden!!! Og har faktisk lige bestilt kalk uden D-vitamin og magnesium

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var så lidt ;) Ja det er nok en god idé. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER