Guest

Basis garderobe til en 2 årig pige - vinter

36 indlæg i dette emne

Kom med dit bud på en vmbasis garderobe til en 2 årig!

Mie er ved at vokse ud af ALT! Og vil gerne have en garderobe der passer nogenlunde i mængde.

Hvor mange?

bluser?

Bukser? (Herimellem jeans?)

Nattøj?

Strømper?

Kjoler (hverdags)?

Strømpebukser?

Eller bare hvor mange sæt tøj?

Andet?

Overgangs sko?

Vanter?

Hue?

Andet?

regntøj med eller uden for?

Hvilke hjemmesko?

Andet?

Del dette indlæg

Jeg regner med ca. 10 sæt, det bliver nok mest langærmede kjoler, uldstrømpebukser og cardigans. Hun har nogle leggins og basis bluser hun stadig kan passe fra foråret.

2 uldnatdragte uden fødder

2 langærmede uld/silke-bodyer

2 uld/silke-bodyer uden ærmer

4 par uldstrømpebukser

1 tyk uldhue

1 tynd uldhue

2 par finger-uldvanter

1 par uldluffer (til at sove med)

1 par skiluffer

2 uldstriktrøje (til at sove med og en til under flyverdragten til meget kolde dage)

Halsedisse (har fra sidste år)

'Top'hue til pænt brug

1 par uldhjemmesko (Living Kitzbühel)

1 par vinterstøvler (Arauto RAP kort model)

1 flyverdragt (Molo)

1 vinterjakke (Wheat)

Evt er par skibukser så flyverdragten ikke skal med hjem hver dag

1 Regntøj (har fra foråret) UDEN for

1 Termotøj (har fra foråret)

Gummistøvler

Silke Elia har sine Angulus begyndersko fra foråret hun stadig kan passe. Det fungerede fint indtil vinterstøvlerne var aktuelt sidste år, så der er planen igen i år.

Det er vidst min umiddelbare liste :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Louise:

Er uld sutskoene fra living kitzbuhel nogle du har erfaring med, er de gode?

Er det en ny model vinterstøvler fra Rap du nævner? Eller er det ikke nogen du har set endnu? Jeg er på bar bund når det kommer til vinterstøvler, så jeg mangler virkelig indput og tager meget gerne i mod link med nogle der er gode.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Louise:

Er uld sutskoene fra living kitzbuhel nogle du har erfaring med, er de gode?

Er det en ny model vinterstøvler fra Rap du nævner? Eller er det ikke nogen du har set endnu? Jeg er på bar bund når det kommer til vinterstøvler, så jeg mangler virkelig indput og tager meget gerne i mod link med nogle der er gode.

Jep. Vi (og flere herinde fra kan bare ikke huske hvem, måske Camillat?) havde dem sidste vinter. Dyre men pengene værd efter min mening. Hun brugte dem i dagplejen. Hjemme har vi dog gulvvarme, så der er de ikke nødvendige.

Nej, hun havde samme model sidste år. I år skal de nok bare være med velcro (og sølv :loveshower) fordi hun er så stor at hun gerne selv vil hjælpe til med at får dem af/på. Sidste pr var med lynlås i siden og snørre. De har rågummisål og uldfor. Vi var SÅ glade for dem og DP meget begejstret. Pga de var så lave hæmmede de ikke bevægeligheden så meget som andre kan gøre. Er lige fra mobil, men de er kommet på fx growingfeet hvis du vil se dem.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Noah er jo ikke en pige, men alligevel ;) 

(Har sakset og mingeleret med Louise Vibes glimrende liste ;) )

Natbrug:

2 uldnatdragte uden fødder 

Uld-silkebodyer til nat de kolde, kolde naetter(har vi fra det sidste aars tid)

2 Uldsokker

Dagsbrug:

10 saet toej, som her hos os er bukser og troejer

2 saet joggingtoej 

2 kortaermede uld/silke-undertroejer

1 langaermet uld/silke-undertroeje
2 uld/silke undertroeje uden aermer

10-15 par underbukser... tror det bliver blefri i dagtimerne inden laenge
3 par uldsokker 

2 par uldstroempebukser
4 par stroemper(bruger kun Meltons gaa-stroemper, alm og dem som kan blive til knaestroemper)

1 elefanthue med uld(Racing kids)
1 bomuldselefanthue(Racing kids)

1 tynd bomuldshue

1 tophue
2 par finger-uldvanter
1 par uldluffer
1 par skiluffer 

1-2 uldstriktrøjer

1 tyk bomuldscardigan (bruger den pt som jakke, men genial i kold VS)

1 par hjemmesko (Living Kitzbühel) 

1 par vinterstøvler (Arauto RAP kort model)

1 par sko(Kavat begynder i gul fra foraaret)

1 Gummistøvler

1 overgangsjakke(Miniature)

1 flyverdragt (Lego fra sidste aar eller Didriksons str 90 koebt til sidste aar, men for stor)
1 vinterjakke (Reima)

1 Regntøj (uden fleece)
1 IoBio uldsaet til at komme under regntoejet

1 termobuks

:balloons 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan se jeg har glemt uldstrømperne - det skal Silke Elia selvfølgelig også have ;)

Mormor strikker både trøjer, strømper og vanter/luffer :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ganske rigtigt Living Kitzbuhel hjemmesko - dem i uld er skoenne og nu har vi et par i ruskind, som er lidt koeligere. Jeg er VILD med dem og overvejer et par til mig selv. De kan ogsaa klare en tur ned paa hotellet i en snaever vending, fordi saalen er fast, skridsikker og alligevel fleksibel. Naar han vokser ud af de her koeber jeg dem i uld igen, hvis det er foer vinteren er ovre. Det var faktisk fordi Susanne havde koebt dem til sin Anna, at jeg koebte dem til Noah :) 

Vinterstoevler havde vi et par Primigi og et par RAP, men det blev RAP, der vandt hele saesonen. Jeg har satset og koebt et par roede til ham paa udsalg.... De er i skind med raagummisaal, har snoere og lynlaas og er lave i skaftet, som Louise Vibe naevner. De er lige det billigere end Angulus og vi var godt tilfredse. Deres skind er desuden kromfrit ;) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg går væk fra bodyer til Mie - men hvor finder jeg uld, uld/silke undertrøjer, Uld sokker Og uld natdragter til en overkommelig pris?

10 sæt tøj lyder rimeligt! Jeg går nok efter noget jeans værk med søde bluser til og langærmede kjoler med leggins eller strømpebukser.

Regntøj uden for it is

Hun har termo, flies trøje og vel ca 4-5 trøjer i forskellig tykkelse.

Kigger lige på resten imorgen!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg går væk fra bodyer til Mie - men hvor finder jeg uld, uld/silke undertrøjer, Uld sokker Og uld natdragter til en overkommelig pris?

10 sæt tøj lyder rimeligt! Jeg går nok efter noget jeans værk med søde bluser til og langærmede kjoler med leggins eller strømpebukser.

Regntøj uden for it is

Hun har termo, flies trøje og vel ca 4-5 trøjer i forskellig tykkelse.

Kigger lige på resten imorgen!

Vi har haft Joha til Noah i natdragt og nupper maaske saadan en igen i aar. Ellers Askeladens, som godt nok slet ikke er billig ;) 

Hos Storcheban.dk kan du faa maengderabat paa IoBio uld(silke og det er godt kram, som er GOTS og det hele. Det er Joha ikke, det er superwash, men Joha er altsaa ikke daarligt, hvis man er ok med superwash. Noah har en IoBio under, naar han har natdragt paa, for han sover i IoBio hele aaret(Om vinteren er hans vaerelse reeet koldt og saa sover han udenfor dynen). Kig evt paa kids-world.dk, som har alt i Joha og ogsaa uldsokker fra Melton og stroempebukser med uld fra samme. Det bliver til saadan en omgang derfra og IoBio for resten hos os. 

Jeg tilfoejer 2 uldveste til listen - det er godt at have og vi brugte det egentlig meget sidste aar og forrige aar. Jeg har to og maaske flotter jeg mig og koeber en mere ;) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ahhh... Tak for gode lister. Dem snupper jeg også lige. Jeg satser dog ikke på mere end 6-7 par bukser. William er hjemmeunge og sviner sjældent bukser , så de går gerne 2 gange. Jeans i hvert fald 2 gange.

Storchebarn.dk hvor jeg køber bodyer , har de også undertrøjer og strømpebukser vidst nok.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg køber uld/silke på Iobio bodyer på storchebarn, som også har undertrøjer m.m. Silke Elia er slet ikke i nærheden at være interesseret i bruge potte, så vi bruger lige bodyerne vinteren over. Ellers på Cambridgebaby.co.uk.

Jeg køber uldstrømpebukser fra Selena. Men de er ikke billige, tilgengæld holder de.

Jeg brugte natdragte fra Joha sidste år, de fungerede fint selvom de er superwash. Måske du kan finde i Bilka, Føtex eller lign.

Strømper kender du ikke nogle der kan strikke? Ellers kan du fx købe hosmormor.dk (mener jeg den hedder?), astaogalfred.dk og Cambridgebaby. Og sikkert mange andre steder også :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skal vi splejse på Storchebarn, Maja? der får man jo mængderabat ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Louisevibe: hvor køber du strømpebukser fra Selana? Jeg køber hos Purebaby, men hvis du køber fra et sted hvor det er billigere, så vil det jo være fantastisk :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Louisevibe: hvor køber du strømpebukser fra Selana? Jeg køber hos Purebaby, men hvis du køber fra et sted hvor det er billigere, så vil det jo være fantastisk :)

Der købte jeg også sidste år. Jeg tror desværre ikke jeg kan finde det billigere. Ved at Natur Børn i Thisted også forhandler, men kender ikke hendes pris. Men skal nok lige sige til, hvis de er billigere der :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jep. Vi (og flere herinde fra kan bare ikke huske hvem, måske Camillat?) havde dem sidste vinter. Dyre men pengene værd efter min mening. Hun brugte dem i dagplejen. Hjemme har vi dog gulvvarme, så der er de ikke nødvendige.

Nej, hun havde samme model sidste år. I år skal de nok bare være med velcro (og sølv :loveshower) fordi hun er så stor at hun gerne selv vil hjælpe til med at får dem af/på. Sidste pr var med lynlås i siden og snørre. De har rågummisål og uldfor. Vi var SÅ glade for dem og DP meget begejstret. Pga de var så lave hæmmede de ikke bevægeligheden så meget som andre kan gøre. Er lige fra mobil, men de er kommet på fx growingfeet hvis du vil se dem.

Hjemmeskoene - er det gode til en smal lillebitte fod? Og hvor køber i dem?

Det samme med Rap vinterskoene - er de gode til en lille smal fod. Det ser meget bastande ud... Hvor kan man evt. finde dem i en butik så han kan prøve dem

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hjemmeskoene - er det gode til en smal lillebitte fod? Og hvor køber i dem?

Det samme med Rap vinterskoene - er de gode til en lille smal fod. Det ser meget bastande ud... Hvor kan man evt. finde dem i en butik så han kan prøve dem

Altsaa, jeg maalte Noahs fod og aftegnede den, hvilket jeg sendte til dem, der laver RAP. Hun anbefalede mig deres model, som lige pt er paa udsalg i baade roed og groen inde paa milkywalk. Noah fod er lillebitte bagtil, men saa har han brede andedfoedder fortil ligesom sin mor. Saa han skal have noget serioest fodformet, men med god stoette bagtil. det er de RAP, ogsaa fordi de har baade snoerer og lynlaas. Saa kan de tilpasses foden raeddi godt ;) 

De hjemmesko er geniale til saadan en fod! Jeg har koebt alle vores gennem det italienske amazon, hvor priserne er ret gode med udsalgspris. De stoetter godt bagtil og igen, der er god plads til taeer fortil. Det er der sjaeldent i hjemmesko.

PS: De kan ogsaa klare at komme udenfor, hvis ikke vi lige skifter fodtoej for at gaa ned paa hotellet... og om vinteren var det rart ikke at skulle skifte sko for at spise frokost og vaere sammen indenfor dernede...Altsaa ikke som udesko, men saadan lige paa en god dag, du ved... 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altsaa, jeg maalte Noahs fod og aftegnede den, hvilket jeg sendte til dem, der laver RAP. Hun anbefalede mig deres model, som lige pt er paa udsalg i baade roed og groen inde paa milkywalk. Noah fod er lillebitte bagtil, men saa har han brede andedfoedder fortil ligesom sin mor. Saa han skal have noget serioest fodformet, men med god stoette bagtil. det er de RAP, ogsaa fordi de har baade snoerer og lynlaas. Saa kan de tilpasses foden raeddi godt ;)

De hjemmesko er geniale til saadan en fod! Jeg har koebt alle vores gennem det italienske amazon, hvor priserne er ret gode med udsalgspris. De stoetter godt bagtil og igen, der er god plads til taeer fortil. Det er der sjaeldent i hjemmesko.

PS: De kan ogsaa klare at komme udenfor, hvis ikke vi lige skifter fodtoej for at gaa ned paa hotellet... og om vinteren var det rart ikke at skulle skifte sko for at spise frokost og vaere sammen indenfor dernede...Altsaa ikke som udesko, men saadan lige paa en god dag, du ved... 

Ih altså synes det er svært. Carl Emil har en virkelig lille fod. Vi prøvede de smalleste sko i sommers på ham men de sad bare ikke godt. Dem fra Superfit... Så vi endte ud i Ecco som jo på ingen måde er smalle men sad bedst på ham. Og også sad godt. Synes det er så svært med sådan en bette fyr.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Camilla siger vidst det hele meget godt :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih altså synes det er svært. Carl Emil har en virkelig lille fod. Vi prøvede de smalleste sko i sommers på ham men de sad bare ikke godt. Dem fra Superfit... Så vi endte ud i Ecco som jo på ingen måde er smalle men sad bedst på ham. Og også sad godt. Synes det er så svært med sådan en bette fyr.

Siden hedder noget med tjubangsko eller saadan noget. Der staar ogsaa bredde paa skoene derinde, og ikke kun laengden. RAP laver ogsaa smalle modeller. Ellers skal du kigge paa Bisgaard...

Del dette indlæg

Annonce ♥

De høje fra rap duer ikke til vores str. unger eller?

Del dette indlæg

Annonce ♥

De høje fra rap duer ikke til vores str. unger eller?

Tjo, de er vel ligesom fx Ecco støvler i højden? Jeg er bare rigtig stor fan af den korte model, men det andet er jo mere normalt ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tjo, de er vel ligesom fx Ecco støvler i højden? Jeg er bare rigtig stor fan af den korte model, men det andet er jo mere normalt ;)

Hmm. Bare fordi der er ikke nogle af den korte model i E's str på tilbud, men der er flere af de høje :unsure

Måske jeg bare skulle prøve at købe dem og se om de høje duer, der er jo gratis retur på milkywalk..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm. Bare fordi der er ikke nogle af den korte model i E's str på tilbud, men der er flere af de høje :unsure

Måske jeg bare skulle prøve at købe dem og se om de høje duer, der er jo gratis retur på milkywalk..

Nå det skader vel aldrig. Jeg vakler stadig mellem snørre kontra lynlås og kommer nok til at give fuld pris, da jeg ikke ved om hun skal have en 23 eller 24. Hmf!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har også sko fra rap - rigtig fine..

Jeg spørger dumt nu, men: kommer der ikke nemt sne i de korte støvler?

Ellers synes jeg virkelig de er fine :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå det skader vel aldrig. Jeg vakler stadig mellem snørre kontra lynlås og kommer nok til at give fuld pris, da jeg ikke ved om hun skal have en 23 eller 24. Hmf!

Kiggede lige på de nye og hvis hun skal have ca 1,5 cm i voksetillæg, så skal hun have str 25 og så kan jeg slet ikke få dem i de korte :huh

Hendes fødder er 14,6 cm nu :rolleyes

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER