Oprettet August 15, 2014 Hej de damer. Jeg er desværre en af dem, der er virkelig hårdt ramt af kvalme og opkastninger. På en normal dag kaster jeg op mellem fem og ti gange. Her til morgen da jeg stod op og var ude og kaste op engang, kom der en del blod med op også. Ikke bare størknede klumper, men helt frisk blod. Jeg må ærligt indrømme at jeg er blevet lidt bange efter, men hvad skal jeg gøre. Blev lidt bange, men skal jeg ringe til lægen med det? :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 15, 2014 Hej de damer. Jeg er desværre en af dem, der er virkelig hårdt ramt af kvalme og opkastninger. På en normal dag kaster jeg op mellem fem og ti gange. Her til morgen da jeg stod op og var ude og kaste op engang, kom der en del blod med op også. Ikke bare størknede klumper, men helt frisk blod. Jeg må ærligt indrømme at jeg er blevet lidt bange efter, men hvad skal jeg gøre. Blev lidt bange, men skal jeg ringe til lægen med det? :( Ja, det skal du. Det er ikke sikkert det er noget, men ved blod i opkastning ville jeg altså give lægen et kald! :kram2 God bedring Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 15, 2014 Giv lægen et kald :kram2 Men jeg tror det er fordi halsen bliver irriteret og meget sårbar ved alle de opkastninger. Jeg oplevede det en del gange da jeg ventede M., da kastede jeg op mange gange hver dag. Har også oplevet det denne gang, plus 3 gange får næseblod i stor stil, hvor toilettet er blevet rødt på ingen tid. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 15, 2014 Ja, uden tvivl en læge indover. Det er nok mavesyre, der ødelægger dine slimhinder, når du kaster op. Lægen vil vurdere om du skal have noget forebyggende/behandlende Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 15, 2014 Det lyder som om, dine slimhinder bliver irriterede, så der kommer små blødninger. Det har jeg også prøvet. Det er ikke farligt :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 15, 2014 WOW du går stille med dørene søde! Jeg ANEDE ikke, at du var gravid :D Tillykke (hvis det er det, der skal siges) og så øv for den med opkastningerne..Så lige i brokke-tråden at du er indlagt nu - skide godt, at der bliver taget hånd om dig.Hvad siger de på sygehuset med opkastningen og blodet? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 15, 2014 Jeg kan ikke lige multiquote fra telefonen, så I får lige et fælles svar. Da jeg nævnte det for lægen grinte han lidt og sagde at jeg skulle jeg slet ikke være bekymret for. Det var meget normalt, når man kaster så meget op, som jeg gør. Derudover har jeg så fået halvanden liter saltvand i drop. Meningen var at jeg også skulle have haft akupunktur, men på grund af sygdom blandt jordemødrene og travlhed på fødegangen bliver det først mandag. Så derfor håber jeg lidt på en stille og rolig weekend uden alt for meget kvalme. Jeg blev anbefalet af lægen desuden at starte op med B-6 vitamin, da det skulle have god indvirkning på netop graviditetskvalme, så det håber jeg da på. Derudover har jeg fået nummeret til D2, så jeg bare kan ringe, hvis jeg får det mere skidt (fik at vide jeg højst sandsynligt skulle ringe i midten af næste uge). Så nu er jeg bare på vej hjem i seng. Er godt smadret og lidt sulten. Ristet brød bliver bare aldrig min kop the, selvom det er noget af det eneste jeg kan holde nede. Del dette indlæg Link to post Share on other sites