Marmik

Jern???

8 indlæg i dette emne

Hej alle. Skriver egentlig mest fordi jeg er helt forvirret..

Jeg startede på hemojern Idag, og mente jeg kunne nøjes med 2 tbl dagligt for at dække de anbefalede 40 mg om dagen.

Men jeg ser så at de indeholder 27 mg - MEN pr. 3 tabletter. Dvs 9 mg pr tablet. Så skal jeg op og tage 4-5 stk pr dag for at dække behovet. Og jeg har svært ved at sluge piller i forvejen. Jeg tog en hemojern her til aften, og de er jo kæmpe. Jeg måtte dele den i 4.

Jeg er nød til at finde en anden slags som indeholder det hele i en pille, så jeg kun behøver tage 1 Jerntbl dagligt. Jeg kan huske engang jeg var hos min tante som mindre, jeg var svimmel osv. Hun gav mig en jerntablet dengang, men den var kun på størrelse med en p-pille. Kan man få dem stadig? Er der nogen der kan hjælpe?

Del dette indlæg

Apoteket har vist nogen i den str, men har hørt flere sige inkl. Mig selv at de gir forstoppelse.

Jeg tager 2-3 hemojern hver aften uden problemer og min blodprocent er fin.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tog gravijern. Jeg kan ikke helt huske str. men de var ikke store  - mindre end en alm. vitaminpille. Og man skal kun tage en om dagen. Det er sådan en depotpille, så de skulle være mildere mod maven. Jeg har i hvert fald gode erfaringer med dem.

Del dette indlæg

Annonce ♥

tager du ikke multivitamin også? Jeg tager livols gravidvitamin, og der er jo også jern i dem, og derfor bliver det ikke for lidt med 2-3 hemojern. Jeg købte for nylig gravijern, og de er små, og der er rigeligt i én pille, MEN jeg kan ikke klare at tage det hver dag, for jeg får mega hård mave så. Derfor skifter jeg lidt mellem dem om hemojern og tager multivitamin ved siden af. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er også lige begyndt på Gravijern i går.... Jeg har brugt dem ved begge drengene, og har aldrig haft maveproblemer pga dem. De er lidt mindre end en multivitamin, og så skal man kun tage 1 :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

tager du ikke multivitamin også? Jeg tager livols gravidvitamin, og der er jo også jern i dem, og derfor bliver det ikke for lidt med 2-3 hemojern. Jeg købte for nylig gravijern, og de er små, og der er rigeligt i én pille, MEN jeg kan ikke klare at tage det hver dag, for jeg får mega hård mave så. Derfor skifter jeg lidt mellem dem om hemojern og tager multivitamin ved siden af.

Jo jeg tager vitaminpille også. Den kan jeg sagtens tage med noget yoghurt, og hvis jeg kunne det med jern også ville det ikke være noget problem. Har bare hørt at det ikke er så godt at skylle jern ned med mælkeprodukter da det hæmmer virkningen. For hvis jeg må bruge yoghurt ville det være fino!

Må vidst prøve de gravijern i omtaler :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tager Apovit Gravid-jern sammen med appelsinjuice inden sengetid. Jeg har også svært ved at sluge piller, men de her går ok.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tager GraviJern fordi de indeholder C-vitamin og så slipper jeg for at tænke over at de skal tages med juice eller lignende :) Husk ikke at tage dem sammen med calcium!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER