Marcusmor

Gravid med barn nr. 2

8 indlæg i dette emne

Hej alle, 

 

Jeg er gravid med vores andet barn, og i den forbindelse er jeg kommet til at tænke på noget. 

 

Hvordan oplevede de af jer, som allerede har mere end et barn både anden graviditet og så bagefter? 

 

Ved vores første, der var jeg meget på, læste en masse og jeg havde HELT tjek på hvornår jeg skulle hvad i  min graviditet. 

Det er 3,5 år siden.. 

 

I dag er jeg knap 3 måneder henne, og ja det der med hvornår jeg skal til jordmoder etc, det har jeg ærligt slet ikke styr på. Jern piller, det kom jeg i tanke om igår. Folinsyre og vitaminpille har jeg taget - fordi lægen sagde det til mig i 5. uge.. 

 

Jeg lader mig bilde ind, at det jo er fordi jeg VED hvad jeg går ind til og hvad jeg kommer igennem i de næste måneder = erfaringen fra sidst. 

Men selvom jeg glæder mig helt vildt til vi får en mere i vores familie, så er det ikke på samme plan som første? 

 

Andre der kan nikke genkendende til følelsen? 

 

Misforstå nu endelig ikke - vi vil meget gerne have nr. 2 :) Og vi er lykkelige over, at vi skal have en mere .- begge to :loveshower Min mand han er præcis ligesom sidst, han er allerede igang med at tænke på at male kontoret (som skal være babyværelse) og tale om at tingene skal ned fra loftet, hvorimod jeg tænker.. Vi når det jo nok :) 

 

Så er det jeg tænker, Jer som har oplevet at få 2 børn, mærkede i forskel i graviditeten fra første til anden gang på denne måde? 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Første gang fyldte graviditeten alt, anden gang glemte jeg tit at jeg var gravid... Fik ikke bestilt tid til første jordemoderbesøg og glemte vandrejournalen da vi skulle til scanning... Hun er virkelig et ønskebarn men det magiske var altså gået af det at være gravid og jeg så mere frem til resultatet... Men der var jo også en anden der fyldte meget :) Tror det er helt normalt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Graviditet nr 2 fyldte, men på en anden måde end nr. 1.

 

Jeg har fuldstændig styr på hvilken dato jeg testede positiv med nr. 1, med nr 2 har jeg svært ved at huske hvilken mdr. det egengtlig var. Jeg kan huske alle scanninger med nr. 1, men er i tvivl om første scanning med nr. 2 var nf, eller om vi havde en tidlig scanning.

Med nr. 2, fyldte det meget hvordan nr. 1 tog det og inddrage ham og være på overfor ham.

Med nr. 1 stod værelset klar længe før han kom, med nr. 2 var intet klar (vi flyttede dog også kort tid efter hun var født), men behovet var der heller ikke på samme måde.

Jeg glædede mig til nr. 2 og hun er i den grad et ønskebarn. Men det var på en anden måde, jeg viste hvad det var og havde også den første at tage hensyn til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du lyder lidt som mig - havde kværnet de første 2 bøger om graviditet på nuværende tidspunkt i min sidste graviditet, denne gang har jeg ikke engang åbnet en!

Har dog styr på vitaminer - men det er også noget jeg går op i i forvejen :)

Jeg tror som de andre siger at man har mere fokus på resultatet end processen. Jeg har oplevet 3 trimetrer på godt og især ondt (jeg hadede at være gravid og var faktisk mere klar til 3 fødsler end 3 trimester efter Mies fødsel :p ) jeg ved hvad jeg kan forvente af kroppen i hvert trimester og behøver ikke læse om ligament smerter og blødninger. Jeg kan også huske hvor bange jeg var for fødslen i starten sidst, derfor undersøgte jeg ALT jeg kunne om fødsler! Denne gang er det mere - jeg HAR været igennem en kompliceret fødsel, jeg HAR prøvet alle stadier af fødslen + lidt til, det kan knap blive en "værre" fødsel end sidst, selvom det var en god fødsel. Det der bekymrer mig er IKKE ve smerter og bristninger - det er amning og mælkemave!

Giver det mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det på samme måde. Sidste gang læste mig og manden hver uge hvordan det gik men den her gang var det kun når jeg lige kom i tanke om det. Jeg kunne huske uden problemer hvor langt jeg var sidst med uge og dage, den her gang kunne jeg knap huske ugen. Alt blev gjort i god tid sidst, den her gang var det i sidste øjeblik.

Fokus var mere på den store end på den lille selvom den lille helt sikker var et ønskebarn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det på samme måde. Sidste gang læste mig og manden hver uge hvordan det gik men den her gang var det kun når jeg lige kom i tanke om det. Jeg kunne huske uden problemer hvor langt jeg var sidst med uge og dage, den her gang kunne jeg knap huske ugen. Alt blev gjort i god tid sidst, den her gang var det i sidste øjeblik.

Fokus var mere på den store end på den lille selvom den lille helt sikker var et ønskebarn.

Ditto - self. Er nr 2 et ønskebarn. Men det fylder bare ikk nær så meget som første gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg glad for at høre :) jeg har en veninde som netop har født barn nr to og hele hendes engagement var faktisk næsten større her anden gang - altså omkring graviditeten. Så er meget glad for at jeg hører med i gruppen af de mere "normale" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det er helt normalt...:)

 

Selvom jeg venter barn nr. 1 har jeg ikke en gang helt styr på alle de der læge besøg osv...har egentlig bar samlet graviditetsrelateret stof i en mappe...og vitaminer der tar jeg gravitamin og er først gået igang med jern ret sent...men det jeg vil sige er at det nok os afhænger af hvem man er :)

 

Barnet er meget ønsket uanset hvor meget der er styr på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER