amberg

Har et ikke-gravid-venligt arbejde.......

10 indlæg i dette emne

Nu har testen vist positiv de sidste 4 dage og igår gik jeg officielt ovet tid, så mon ikke den er god nok :-).

Men så kommer det store dilemma. Hvornår pokker skal jeg sige det til cheferne på arbejde? Er dyrlæge og kommer jævnligt i situationer, som måske ikke er hensigtsmæssige. Bl.a. bliver der taget røntgen-billeder, der bliver opereret, der er dårlige arbejdsstillinger og når jeg har vagt ender jeg nogle gange med at skulle hjælpe en kalv til verden.

Ved sidste graviditet fik jeg sneget mig udenom stort set alle disse ting, men den går vist ikke nu. Firmaet er blevet større og vi har fået rigtig travlt, så mange af tingene kan jeg ikke undgå :-(.

Jeg vil jo allerhelst vente til risikoen for abort er mindre end nu, men kan samtidig også mærke på min krop at der er gået 3 år siden sidste graviditet og at jeg nok ikke er i så god form som den gang....

Nogle gode ideer til hvad jeg gør? Alle råd modtages med kyshånd!!

Del dette indlæg

Jeg tænker at der vel ikke kan ske noget ved at du siger det til kollegaer men giver dem mundkurv på. Mine kollegaer ved det og hvis jeg skulke ende i SA syntes jeg faktisk det vil være rart at de ved det. Sige det til en kollega og så lade rygtet spredes - for hvis ikke de ved hvilket kaos der er inde i en kan de heller ikke tage hensyn!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

I dit tilfælde ville jeg bare få det sagt rimeligt hurtigt, så der kan blive taget de nødvendige hensyn til dig og forståelsen forhåbentlig er større.

Og tillykke med graviditeten! :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Havde lidt samme "problem" som dig, da jeg arbejder som sygeplejerske (hjemmesygeplejerske) og dagligt har med fx. medicin og kemo-patienter af gøre, tunge løft, dårlige arbejdsstillinger, røg-fyldte hjem osv. Jeg fortalte min chef samt de koordinerende som laver min køreliste for dagen, så sent som i uge 8 at jeg var gravid og om overstående spekulationer - altså hvordan jeg kunne gå igennem min graviditet uden at være i kontakt med fx. alt for meget medicin som kan skade fosteret, eller hvordan jeg kunne undgå at komme i de hjem hvor der bliver røget til den HELT store guld medalje osv osv. Min chef viste stor forståelse, og jeg oplevede virkelig der blev vist så meget hensyn som overhovedet muligt.. mon ikke din chef vil prøve at vise samme hensyn f.eks. ved at lade dine kollegaer tage sig af de ting som kan aflaste sig mest muligt - mon ikke de kan træde til i forbindelse med røntgen? 

Det skal selvfølgelig siges, at man nok ikke helt kan undgå alle situationer f.eks. ved akutte situationer som du selv beskriver, hvor du skal tage imod en kalv... har selv været ude til hjertestop hvor jeg selvfølgelig har måtte handle og tage konsekvenser bagefter - heldigvis uden gener :)

Håber virkelig i finde en fælles løsning, og hvis dine kollegaer ved baggrunden til de hensyn der skal tages, så gør det situationen meget lettere... 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er også sygeplejerske og har selv mange bekymringer angående dette.

Da jeg var til 1. lægebesøg i går henviste han mig til arbejdsmedicinsk klinik og dem skal jeg så snakke med allerede på fredag. Måske det var en mulighed for dig også? Prøv at snakke med din læge om det.

Og ellers er jeg enig med de andre i, at jeg ville sige det, hvis jeg var dig. Bare vær ærlig og meld ud at det jo er meget tidligt, men at du synes, de skal vide det, fordi du måske kommer til at skulle undgå visse situationer :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak for svarene.

Er blevet enig med manden om at jeg tager en test imorgen. Hvis den er mere positiv end den jeg tog i tirsdags så fortæller jeg det imorgen.

Mht Arbejdsmedicinsk klinik så var jeg derinde da vi fik nr 2, og har stadig alle papirerne derfra, så den del burde der være styr på :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er også dyrlæge, dog smådyr.

Jeg valgte at fortælle chefen det så snart jeg vidste den var der og resten af personalet fik besked dagen efter.

Kunne simpelthen ikke se hvordan jeg skulle komme udenom røntgen og medicin kontakt uden at fortælle hvorfor.

Til operation brugte jeg et åndedrætsværn som klinikken købte til mig. Den kostede vidst ca 7-800 kr i indkøb og så bruges der et filter til ca 90 kr pr dag (max 4 timer) men det er jo hurtigt tjent ind kontra ikke at operere i vagten

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fortalte det til allesammen i onsdags og meldte klart ud at jeg var ked af at tage røntgenbilleder og at der var noget medicin jeg gerne ville holde mig langt væk fra - og så troede jeg egentlig at alt var i skønneste orden.

Men ak....der gik ikke mange timer før der blev sat en kat på til dagen efter som skulle have taget røntgenbilleder og i løbet af dagen kom der også en hvalp ind, hvor der også skulle tages billeder. Heldigvis var der en kollega og sygeplejerske, som lavede om i deres planer så billederne blev taget uden mig.

Så lige nu sidder jeg egentlig og er både skuffet og ked af det, og tænker om det er mig der er galt på den? Jeg vil jo bare så gerne passe på den lille spire i maven........men føler samtidig et vist ansvar for at vi kan nå det hele i løbet af dagen.

Pga. ferie er vi ret dårligt bemandet lige pt og jeg føler at jeg er ret meget til besvær, fordi de andre skal løbe stærkere end de gør i forvejen.........øv at graviditeten skal starte sådan her :-(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fortalte det til allesammen i onsdags og meldte klart ud at jeg var ked af at tage røntgenbilleder og at der var noget medicin jeg gerne ville holde mig langt væk fra - og så troede jeg egentlig at alt var i skønneste orden.

Men ak....der gik ikke mange timer før der blev sat en kat på til dagen efter som skulle have taget røntgenbilleder og i løbet af dagen kom der også en hvalp ind, hvor der også skulle tages billeder. Heldigvis var der en kollega og sygeplejerske, som lavede om i deres planer så billederne blev taget uden mig.

Så lige nu sidder jeg egentlig og er både skuffet og ked af det, og tænker om det er mig der er galt på den? Jeg vil jo bare så gerne passe på den lille spire i maven........men føler samtidig et vist ansvar for at vi kan nå det hele i løbet af dagen.

Pga. ferie er vi ret dårligt bemandet lige pt og jeg føler at jeg er ret meget til besvær, fordi de andre skal løbe stærkere end de gør i forvejen.........øv at graviditeten skal starte sådan her :-(

Jeg overhørte 2 kollegaer den anden dag der arbejdede i vuggestuen med en gravid med bækkenløsning de sagde at det var så dejligt at kollegaen var så god til at bede om hjælp og sagde fra "jeg glemmer det sku ellers - det er kun hende der kan mærke efter og har det i hovedet hele tiden" mon ikke dine kolleger har det lige sådan?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Prøv at nævne det for dem der booker tiderne igen kan jo være de ikke har tænkt over det som majs siger.

Det skete også jævnligt for mig men når jeg så gjorde opmærksom på det var mine kolleger rigtig gode til at tage over.

Lad være med at gøre ting der går over dine grænser. Hvis du først gør det en gang, så er det lettere at gøre igen. Og det er altså farlige sager nogle af de ting vi arbejder med

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER