babyboy

hvor tidligt i fødsel?

31 indlæg i dette emne

Fantastisk det ku gå så hurtigt :) lige det man drømmer om .. Glæder mig helt vildt, der er bare noget tid til endnu :/ øv øv ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fantastisk det ku gå så hurtigt :) lige det man drømmer om .. Glæder mig helt vildt, der er bare noget tid til endnu :/ øv øv ..

Jeps var også helt overrasket over det.

Min mor havde sagt til mig at hun var overbevist om at baby ville blive over 4 kg og jeg ville gå langt over tid. :lol Det havde lillepigen nok lyttet godt til og bestemt sig for at bedstemor ikke skulle have ret :P

Men jo, en fødsel på 2½ time er godt nok hurtigt for en 1. gangsfødende og så ovenikøbet før tid.

Ønsker jeg da for alle, at de får et hurtigt forløb, hvor man stadig kan nå at være mentalt med uden alt for mange timer med smerter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah, ved ikke hvordan jeg skal fortælle mit for JM har en mening om længden mens jeg har en helt anden, samt forløbet er lidt kringlet. (vi tager bare min :P) du kan evt læse hele forløbet under FB'er herinde på forummet.

Anyway :btopic

- Vandet gik 5.35, var på FG 6.10, blev undersøgt og var hele, ja hold nu fast, 8-9 cm åben og min pige er født 08.08 (3350 gram og 50 cm, 38+4)

En fodnote til det med graviditetssukkersyge. Jeg fik det også under min graviditet og fik at vide, ved en samtale med en læge at jeg ikke måtte gå over tid pga babyer, hvis mødre har graviditetssukkersyge/alm sukkersyge har tendens til at blive meget store. Jeg ville blive sat igang allersenest på terminsdatoen, hvis der ikke var sket noget inden.

Arh en drømmefødsel :loveshower

Lige sådan én jeg ville drømme om, hvis vi skulle have én mere :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh en drømmefødsel :loveshower

Lige sådan én jeg ville drømme om, hvis vi skulle have én mere :loveshower

:lovebk

Awwww tak :) Ja det var bestemt det bedste jeg har oplevet. Så allerede et par timer efter fødslen var jeg oppegående, været på wc og klar til at køre på barselsgangen. Det var så vildt og jeg blev ved med at takke min JM for en dejlig og fantastisk oplevelse og at hun var smadder god og den peptalk hun kom med var guld værd. :loveshower

Ser allerede frem til næste :gravid og krydser fingre for det må blive det samme igen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 fødsel: 38+6, fødslen tog ca 5 timer med uregelmæssige veer og stress over at være i Silkeborg mens min mand var på Sjælland. (Knægten blev født lige som min mands tog kørte ind på perronen ;) )

2 fødsel: 37+5, var på fødegangen aftenen inden fordi jeg troede vandet sev, fik at vide at det var fosterhinden der svedte :blink og at jeg var 5 cm åben (havde ingen veer haft) Fik derefter bud på at når den første ve kom skulle jeg komme derind uanset om veerne nåede at blive regelmæssige. Veerne gik igang ca 3:15 og Anna er født kl 6. -Veerne blev forresten aldrig regelmæssige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første ve kl. 01.25; veer natten igennem først med ca. 10 min. mellemrum, men hurtigt nede på omkring 6-7 min. i gennemsnit (men med en del variation, og især ændrede det sig, når jeg var oppe at gå, hvor de blev hyppigere, men kortere og mere uregelmæssige) hvor det så holdt sig længe. Snakkede med FG ca. 7.30 og blev enige om at se tiden an nogle timer endnu. Herefter og indtil ve 11-tiden blev der kortere mellem veerne (under 5 min. imellem), og de blev stærkere, og vi tog så afsted. Ved undersøgelsen var jeg 4-5 cm åben. Så gik nogle timer med at vente og have veer, og jeg kom i vand. Sidst på eftermiddagen var der vagtskifte, og ikke så længe efter det gik vandet (gætter på ved 17-tiden). Relativt kort efter kom jeg op af karret, var 8 cm åben, og så begyndte pressefasen vel deromkring (måske 17.45-18 eller deromkring). Den tog så et godt stykke tid, men 19.44 kom Roald til verden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER