Elisamus

Hvordan bruges voksi eller slee bee?

23 indlæg i dette emne

Hej

Jeg tænkte på hvordan man bruger en voksi pose/slee bee om sommeren? For i mit hoved vil børnene da koge i sådan en? Hvorfor er de så populære ? Og hvis man stiller voksi op mod en gammeldags lift hvad er så fordele/ulemper ved begge dele?

Mvh den nysgerrig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi brugte alm dyne eller dynenetrækket om sommeren. Min søn er en varm dreng, så allerede i april blev slee bee lagt væk. Nu er han forlængst vokset ud af den og bruger bare dyne.

De er populære fordi at du slipper for at pakke bebs ind i alverdens overtøj, når de ska sove.

Det er ikke alle der bruger voksi fra start - altså som lift. Mange bruger alm lift de første mdr og tager så voksi i brug. Jeg har ikk erfaring med at bruge voksi som lift.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte alm dyne eller dynenetrækket om sommeren. Min søn er en varm dreng, så allerede i april blev slee bee lagt væk. Nu er han forlængst vokset ud af den og bruger bare dyne.

De er populære fordi at du slipper for at pakke bebs ind i alverdens overtøj, når de ska sove.

Det er ikke alle der bruger voksi fra start - altså som lift. Mange bruger alm lift de første mdr og tager så voksi i brug. Jeg har ikk erfaring med at bruge voksi som lift.

Enig :)

Vi havde også Sleep Been i brug sidste gang i april og det var sidste gang, M. Er for stor til den nu. Vi har brugt Sleep Been i de kolde måneder fra omkring oktober/november også til april, derudover er det almindelig dyne/dynebetræk.

Fordelen ved Sleep Been (og voksi) er også, at barnet bliver godt pakket ned, hvis det gerne vil vifte dynen af, det er ikke så nemt med sådan en pose ;) Vores DP havde ellers frabedt sig Sleep Been, men kom på andre tanker da hun flere gange fandt M. Med benene over dynen i kulden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Simon er/var maj-barn og det passede med at vi kunne bruge liften henover sommeren, og da han så voksede ud af liften, passede med at vi kunne skifte over til drømmeposen (billigere version af voksi).

Den brugte vi så hele vinteren, frem for en dyne, da han så kunne pakkes ind, plus bæres op og ned i posen, så jeg ville ikke have undværet den.

 

Men ville heller ikke have undværet liften hen over sommeren.

 

De 2 næste bliver jo vinterbørn, så der satser vi på at bruge dyne i liften, da liften er noget nemmere at bære op og ned af trapper mv.

 

Tilgengæld er drømmeposen også genial, hvis man skal ud på besøg eller lignende, for så kan baby ligge og lege på posen, og senere bare blive puttet i noget velkendt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte penge på en slee bee på tilbud til 500 kr. Har brugt den ganske lidt da Mie ikke gad sove i barnevogn før hun startede i DP.

Men jeg brugte den når vi var ude - lagde den i folks seng og i starten foldede jeg side stykkerne så hun ikke kunne trille og senere knappede jeg den om hende så kom hun ingen steder.

Nu har jeg den til barn nr 2 som forhåbentlig vil sove i vogn :) men om sommeren er det tynd body og betræk - der har været op til 30 grader i vognen i skyggen denne sommer - det er til st få dårlige nerver over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, vi venter en bette til slut marts så jeg vælger nok liften, men hvor længe kan de bruge en voksi, skal man ønske sig sådan en i dåbs gave?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, vi venter en bette til slut marts så jeg vælger nok liften, men hvor længe kan de bruge en voksi, skal man ønske sig sådan en i dåbs gave?

Det syntes jeg sagtens du kan! Eller lure efter slee bee på tilbud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt lift og har ikke haft behov for voksi eller lignende. Men vores er sommerbarn og sov siden mest inde, fordi vi bor i lejlighed. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det syntes jeg sagtens du kan! Eller lure efter slee bee på tilbud :)

Så kan du begynde at bruge Sleep Been fra oktober også indtil det bliver for varm, også igen fra måske oktober også til der igen er varmt.

M. Er netop blevet 2 år, så det er fint som et dåbsønske, som Majs også skriver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om sommeren, når det var varmest, brugte jeg bare voksiposen uden dyne i, dvs bare betrækket. Så vi har brugt den året rundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om sommeren, når det var varmest, brugte jeg bare voksiposen uden dyne i, dvs bare betrækket. Så vi har brugt den året rundt.

:ditto

Pixie er fra feb 13 og vi brugte den helt fra start. Brugte stortset ikke liften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig brugt voksi og lign. men lift. Bare folk ikke bærer barnet som et par jeg engang så i Aldi, uuuha jeg stod bare og ventede på at den lille baby skulle glide ud af posen med hovedet først ned i flisegulvet :unsure Fik helt ondt i maven af det, de holdt posen i en vinkel der nærmede sig de 35 grader med hovedet nederst :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen som har erfaring med at bruge voksien med sommerdynen i?

Den er jo selvfølgelig alt for varm med den sommer vi har i år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen som har erfaring med at bruge voksien med sommerdynen i?

Den er jo selvfølgelig alt for varm med den sommer vi har i år

Ja, jeg har brugt både vinterdynen, sommerdynen og så bare betrækket, når det var allervarmest :)

Når det kom ned omkring de 5-10 grader, så skiftede jeg fra sommerdyne til vinterdyne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde også Voksi, og den var fantastisk i vinterkulden. Vi havde også sommerdyne, men jeg syntes ikke den var så anvendelig om sommeren. Især fordi jeg ikke syntes bærepladen var blød nok uden vinterdynen. Jeg har dog lagt mærke til at der forskel på både bærerplader og sommerdyner fra Voksi. Jeg sammenlignede vores med nogle fra mødregruppen, og det var vidt forskelligt selvom begge var Voksi...

Vi skal have nr. tre og det er et par år siden vi solgte barnevogn, lift, Voksi osv., så vi starter helt forfra og skal anskaffe alt igen. Skal helt sikkert have Voksi, da det er et vinterbarn, og overvejer at droppe lift, da den hurtigt bliver tung at bære på når barnet vokser. Overvejer endda at droppe barnevognen og nøjes med vores gamle klapvogn med voksien.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har så aldrig haft bæreplade i vores voksi, men bar baby i armene istedet liggende i voksien ligesom vi ville hvis det var et tæppe eller dyne vi havde omkring baby. Senere gik vi over til at have voksien liggende permanent i barnevognen og puttede bare Lise direkte deri.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg har brugt både vinterdynen, sommerdynen og så bare betrækket, når det var allervarmest :)

Når det kom ned omkring de 5-10 grader, så skiftede jeg fra sommerdyne til vinterdyne.

Tak for dit svar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op... Har lige pakket vores voksipose ud for lige at se den an og få bærepladen i, men der skal da godt nok lige lidt øvelse til inden man lærer at "flyve" den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er faktisk ulempen ved voksien, den er altså lidt indviklet. Især når man skal have betrækket af og vaske. Derfor overvejer jeg også en af de billigere alternativer. Må få undersøgt lidt nærmere på et tidspunkt.

Skal da også lige overveje hvor vidt bærepladen er nødvendig eller ej. Vi brugte jo vores en del og synes at kunne huske at den var ret uundværlig, men lige nu kan jeg slet ikke huske hvorfor? Min hukommelse er ikke lige hvad den har været :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal vel have bærepladen i den første tid (9 kg) eller tager jeg fejl?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal vel have bærepladen i den første tid (9 kg) eller tager jeg fejl?

Bæreplade er vist kun nødvendig, hvis den ska bruges som lift.

Jeg ville ikke bruge bæreplade, hvis den ska bruges i barnevognen for der har man jo madrassen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal vel have bærepladen i den første tid (9 kg) eller tager jeg fejl?

Som sagt har jeg ikke haft brugt bæreplade, den er kun nødvendig hvis du vil bruge voksien som lift. Og ja jeg mener det er indtil 9 kg.

Mht at finde ud af voksiposen, så er der nogle videoer på youtube, der demonstrerer hvordan man binder dem osv. Det er nemt nok, når man lige har prøvet nogle gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke brugt bærepladen. Vi havde købt en god madras, så det virkede forkert at ligge hende på en forholdsvis hård plade.

Når først man har lært at binde voksiposen, så synes jeg faktisk det er ret lige til. Når den ligger i vognen eller liften, så synes jeg det giver sig selv hvor snorene skal bindes :) selv om man lige skal have tungen lige i munden første gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER