Guest

Hvornår blev I scannet første gang?

8 indlæg i dette emne

Hej hej.

Jeg er lidt i tvivl om, hvornår jeg skal scannes første gang. Jeg er 8+0 og har været hos lægen første gang. Jeg skal have taget blodprøver i denne uge, men hvornår scannes man første gang? Er så spændt :-)

Mange hilsner den meget spændte :-)

Del dette indlæg

Vores situation er nok ikke den samme, jeg fik sat befrugtet op d26/5. Og blev skannet første gang d1/7 på den klinik der hjalp os i gang med fertilitetsbehandlingen, det var en kæmpe oplevelse at se det lille bitte hjerte slå.

Jeg skal skannes igen den 31/7, det er på Torsdag hos Jordmoren det glæder vi os til, der er jeg i uge 12, de regner fra første dag i min sidste menses.

Jeg vil tro man bliver skannet første gang når man er ca 12 uger henne.

Tillykke med graviditeten :) .

Del dette indlæg

Annonce ♥

Første skanning (medmindre du køber en skanning privat) er et sted imellem 11+4-13+6, det er nakkefoldsskanning :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

I denne graviditet fik jeg den første scanning 9+1 (100% selvbetalt) nu venter jeg bare på NF :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

NF hvis det er den du tænker på, ligger omkring 12+0 :)

Jeg selv var til terminsscan for at fastsætte hvor langt jeg var henne for at regne dato ud for blodprøve og NF :)

Jeg var afsted 5+3 hvor blommesækken var rom, og igen 6+3 for at fastsætte om der var liv/udvikling - det var der heldigvis :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var til ts hos gynækologen 6+1 da jeg havde fået hormoner for at blive gravid. Så fint hjerteblink og blommesæk :7himmel Og så nakkefold da jeg var 12+1, kønsscanning (selvbetalt) 16+3, og skal til MD når jeg er 20+1 mener jeg.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mange får først tilbudt scanning på sygehuset til nf som ønskebebs skriver. Jeg fik min første 6+5 grundet MA så jeg var vist en af de heldige. Derudover blev jeg sendt til akut scanning 12+2 grundet stærke mavesmerter. Nf fik jeg 13+0.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil lige tilføje, at prisen på en tidlig scanning typisk ligger omkring 300-400 kr, hvis du overvejer det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER