Elisamus

første lægebesøg først om 4 uger

12 indlæg i dette emne

Jeg ringede og snakkede med min læge i dag da jeg er i 5+1 men jeg har sådan set vist jeg var gravid siden 4+1, jamen han ønskede mig tillykke og sagde at jeg skal kommet il første undersøgelse om 4 uger, hvor vi skal lave vandrejournal osv.

 

men jeg synes bare der 100 år til og til den tid er jeg jo cirka i i 9+0/9+1... er der nogle der ved hvor lang tids ventetid der på en nakkefoldsscanning i nordjylland?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik lavet VJ da jeg var 9+2 og kom til NF da jeg var 13+1. Tiden kom halvanden uge efter jeg havde været hos lægen :)

Jeg er tilknyttet Aalborg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror nok, jeg var 13+1 (som så blevet korrigeret til 13+3) da jeg var til NF i Aalborg med min dreng tilbage i 2012.

Jeg var også først ved lægen da jeg var omkring 8-9 uger henne, bortset fra at jeg lige var oppe pg tisse på en test, for at de var sikre på, at den var god nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :) aner ingenting om ventetider, men som jeg forstår det er det meget normalt at første lægebesøg er omkring uge 9 :)

Jeg selv vil være 8+2 ved mit første lægebesøg, og jeg fik at vide at normalen ved min læge er at man skal være i 9'ende uge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tja det er vel os bare min frygt for at tabe igen der spiller ind, i marts tabte jeg da jeg var 7 uger henne og i sidste måned havde jeg en biokemisk graviditet.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringede og snakkede med min læge i dag da jeg er i 5+1 men jeg har sådan set vist jeg var gravid siden 4+1, jamen han ønskede mig tillykke og sagde at jeg skal kommet il første undersøgelse om 4 uger, hvor vi skal lave vandrejournal osv.

men jeg synes bare der 100 år til og til den tid er jeg jo cirka i i 9+0/9+1... er der nogle der ved hvor lang tids ventetid der på en nakkefoldsscanning i nordjylland?

Det er helt normalt! Man skal til læge i uge 8-10 jeg var afsted i dag 8+5 så det er jo kun 2-3 dage tidligere end dig :) mht nakkefolds scanning så er det jo de vilkår scannings klinikkerne arbejder under - booking til NF er med kort varsel altid det gælder jo for alle.

Så i skal nok nå det hele :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tja det er vel os bare min frygt for at tabe igen der spiller ind, i marts tabte jeg da jeg var 7 uger henne og i sidste måned havde jeg en biokemisk graviditet....

:kram kan godt forstå din utryghed!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til læge i går, 9+6, så har endnu ikke fået tid til nakkefold endnu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Placeringen af 1.lægetid er, som de andre siger, ikke sen, men jeg kan godt forstå, at du er utålmodig. Der sker så ikke ret meget til 1.lægetid andet end blodprøver og opstart af journal og en lille snak, så I forhold til tryghed, gjorde det besøg ingen forskel for mig. Til gengæld har jeg været super glad for at købe en drop inn scanning. Jeg blev scannet på fertilitetsklinik 7+3 og der kunne man se en lille bønne og ikke andet, men da jeg købte en drop inn scanning 9+2, der var der virkelig sket en udvikling og jeg kunne tydeligt se hjerteslag (fik også lov at høre). Det gav en fantastisk ro, så jeg vil klart anbefale en scanning i slutningen af 8+ eller omkring 9+ :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg ringede og bestilte tid til mit første lægebesøg (som også var omkring uge 9), fik jeg besked på at jeg selv skulle bestille tid til NF, så det gjorde jeg bare med det samme. Den lå også omkring 13. uge, ligesom alle andres.

 

Men som Snublefod skriver, vil jeg virkelig også anbefale en tidlig scanning, bare for at få ro på. Synes ikke 3-400kr. er særligt meget at betale for den tryghed det giver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er i øvrigt forskelligt afhængig af hospital, om man selv bestiller tid til NF eller bliver indkaldt. Hvis du googler det hospital, du hører til, og skriver nakkefoldsscanning i søgningen også, så kan du blive klogere på det punkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er i øvrigt forskelligt afhængig af hospital, om man selv bestiller tid til NF eller bliver indkaldt. Hvis du googler det hospital, du hører til, og skriver nakkefoldsscanning i søgningen også, så kan du blive klogere på det punkt :)

Det er det nemlig, forskelligt :)

Hvis hun hører til Aalborg, så sender de en tid når de har fået besked fra lægen :)

Tilslutter mig i øvrigt tryghedsskanninger- det er godt givet ud :) Men vent til uge 7 (7+) som det tidligste eller som Snuble skriver 8/9 stykker, så begynder det at ligne et barn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER